Praha, 1. listopadu 2023 – Influencer marketing startup Lafluence koupil digitální agenturu WeDigital. Spojením těchto dvou značek vzniká největší marketingová společnost se zaměřením na influencer marketing na českém a slovenském trhu s kompletním portfoliem influencerských služeb. Vedení agenturní činnosti se ujme Managing Director Martin Kyncl. V tomto roce cílí obě společnosti na společný obrat 100 milionů korun.
Influencer marketing startup Lafluence koupil 100% akvizicí digitální agenturu WeDigital. K podpisu akvizice došlo 13. října po dohodě mezi CEO Lafluence Peterem Vargou a Managing Director a zakladatelkou WeDigital Andreou Hurychovou. Spojením těchto značek dochází k propojení dvou významných entit z odvětví influencer marketingu. Vznikne tak největší marketingová společnost se zaměřením na influencer marketing na českém trhu s kompletním portfoliem influencerských služeb od influencerských kampaní, přes produkci, sociální sítě, až po digitální reklamu a vlastní technologie.
Vedení agenturní činnosti se ujme Managing Director Martin Kyncl, který v následujících měsících převezme od Andrey Hurychové také WeDigital. Celou skupinu Lafluence, včetně Lafluence Technologie nadále povede CEO Lafluence Peter Varga.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2023/11/Peter-Varga_1-1024x684.jpg)
“Akvizice WeDigital nám dává strategicky velký smysl. Spojujeme tím průkopníky našeho odvětví. Andrea s WeDigital stála při vzniku influencer marketing v Česku jako takového, s Lafluence jsme pak jako první začali toto odvětví digitalizovat. Martin Kyncl je zkušený manažer působící již více než deset let v mediálním světě a poslední rok velmi úspěšně řídil a zásadně akceleroval naši interní influencer agenturu. Spojením těchto dvou agentur vzniká jasný lídr na poli českého influencer marketingu co do obratu i šíře portfolia influencerských služeb. Našim klientům budeme nyní nabízet technologie, agenturní služby včetně produkce, sociálních sítí, digitálních reklam a další.” říká CEO Lafluence Peter Varga.
Úspěšnou akvizicí WeDigital se Lafluence rozrůstá nejen o kompletní portfolio influencerských služeb, ale také o velkou síť klientů, která z něj v současnosti činí stabilního partnera na trhu. Obě společnosti navíc spojuje společná vize stát se lídrem na českém i slovenském trhu.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2023/11/Andrea-Hurychova.jpg)
Zakladatelka a Managing Director WeDigital Andrea Hurychová k akvizici říká: “Už delší dobu jsem přemýšlela kam WeDigital posunout dál. Agenturu jsem založila a řídila 8 let, takže když se naskytla příležitost udělat tento krok a spojit WeDigital s Lafluence, která má podobné hodnoty a já sama byla i u jejího založení, přišlo mi to jako krok správným směrem pro mě samotnou, tým i naše klienty. Věřím, že se ještě více upevní naše pozice lídra v rámci influencer marketingu a digitálních řešení, která můžeme společně klientům nabídnout. Martinovi Kynclovi jako novému CEO obou agentur jednoznačně věřím a cením si jeho zkušeností v oboru.”
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2023/11/Managing-Director_Martin-Kyncl-1024x683.jpg)
Nově rozšířený influencer marketing startup Lafluence v následujících měsících plánuje seznámení s týmem WeDigital a nastavení společného fungování. “Těší mě, že se zintenzivňuje spolupráce skvělých lidí postavená na společných hodnotách a v oblasti influencer marketingu tak můžeme klientům nabídnout nejkomplexnější služby na trhu včetně silného techu. V nejbližších měsících se zaměříme na seznámení obou týmů, klientů a harmonizaci vnitřních procesů. Začátkem příštího roku pak chceme přijít s jasnou a silnou vizí pro influencer marketing v České i Slovenské republice.” říká k dalšímu směřování Managing Director Martin Kyncl.
Značka Lafluence prochází v současné době intenzivním byznysovým vývojem, který byl mimo jiné podpořen investiční pobídkou ve výši dvaceti milionů korun od Venture Clubu a předchozí zásadní investici zakladatele CZC.cz Josefa Matějky skrz fond Nextech Ventures. Vzhledem k současné akvizici WeDigital míří na společný obrat 100 milionů korun, kterého chce dosáhnout již ke konci tohoto roku.
O Lafluence
Lafluence je influencer marketing startup se zaměřením na influencer marketing. Začínal jako online tržiště, které mělo za cíl zprostředkovat influencerům komerční spolupráci s firmami a pomocí technologií spojovat značky a marketingové agentury s prověřenými tvůrci obsahu. Reagoval tím na rostoucí popularitu internetových osobností a jejich vliv na nákupní chování spotřebitele. V současné době se dělí na dvě divize: agenturní a technologickou. Influencer agentura obsahuje kompletní portfolio služeb, která tvoří kampaně pro největší brandy a mediální skupiny v Česku. Rozumí potřebám značek i influencerů a vytváří online prostor, kde mohou spolupráce navazovat snadno a efektivně. Vlastní technologický tým, pak digitalizuje procesy probíhající v influencer marketingu, se zaměřením převážně na influencer marketing agentury.
Lafluence tržiště vzniklo v srpnu 2017. Od té doby se do ní zaregistrovalo přes 3 000 influencerů, kteří zrealizovali více než 1 000 marketingových kampaní pro značky jako Nivea, Henkel, Uber, DameJidlo, Emco, Reebok, Lush, letgo, Mixit, Burda, Kitkat, Braun a další. Lafluence je v současné době největší online platformou svého druhu pro influencer marketing v Česku a na Slovensku. Lafluence vlastní také nejkomplexnější databázi lokálních talentů, která čítá bezmála 25 000 profilů na sociálních sítích Instagram, Tiktok a YouTube.
O WeDigital
Agentura WeDigital, kterou založila Andrea Hurychová v roce 2015, se zaměřuje na digitální obsah a strategie s využitím influencer marketingu, videí a komunikaci na sociálních sítích. Agentura pracuje s nadnárodními značkami i startupovými firmami. Mezi dlouhodobé klienty patří například Plzeňský Prazdroj, Google, Unilever, Mattoni, Abbott a další. Za kampaně pro své klienty si agentura odnesla také řadu ocenění.