Adform v prvním čtvrtletí partnerství Scope3 výrazně snižuje emise uhlíku na různých trzích

Spolupráce globální programatické platformy se společností Scope3 vedla k výraznému snížení emisí uhlíku v kampaních jejích klientů a zároveň k optimalizaci výkonnosti

V průměru za 45 kampaní společně dosáhli 60% snížení gCO2PM ve srovnání s tržním standardem Scope3

Praha – 2.11. 2023: Globální programatická platforma Adform  představuje výsledky svého pilotního programu pro snižování emisí uhlíku. DSP společnosti Adform, umožněná nedávným partnerstvím se společností Scope3, vedla k výraznému snížení emisí z digitální reklamy u společností Audi, Vodafone a PcComponentes a zároveň zlepšila výkonnost kampaní vzhledem k jejich klíčovým ukazatelům výkonnosti (KPI) specifickým pro danou značku.

Jako jeden z důsledků užívání digitální reklamy vyvolávají emise oxidu uhličitého velké obavy inzerentů, agentur i vydavatelů. Nedávné studie odhalily, že zobrazované a streamované reklamy jsou každoročně zodpovědné za 7,2 milionu tun emisí, což odpovídá roční spotřebě elektřiny pro 1,4 milionu amerických domácností. Stejně tak průzkum z roku 2023 provedený společností Adform zjistil, že napříč globálními marketéry s rozhodovacími pravomocemi považuje 70 % z nich udržitelnost za důležité téma při programatickém plánování. Respondenti téhož průzkumu však uvedli, že snižování těchto emisí může být náročné. Důvodem je především nedostatek ekologických mediálních řešení, která by nabízela kvantifikovatelné údaje a výsledky při zachování výkonnosti.

Schopnosti společnosti Adform v oblasti snižování emisí uhlíku jsou v tomto odvětví první, protože umožňují klientům realizovat změny, aniž by to bylo na úkor jejich specifických obchodních cílů. A to díky vyloučení až 30 % domén s nejvyššími emisemi, aniž by byl obětován jejich dosah nebo výkon.

Například společnost Audi Česká republika využila tuto funkci snižování emisí uhlíku v rámci své reklamní kampaně se společností Adform pro novou edici vozů e-tron. Kampaně nasazené mediální agenturou PHD dosáhly o 81 % nižšího gCO2PM v porovnání s průměrem trhu Scope3 a zároveň dosáhly 65% nárůstu CTR.

Podobně společnost Vodafone Germany spolupracovala se společností Adform, aby snížila uhlíkovou stopu svých zobrazovacích kampaní a zároveň zajistila, že náklady na akvizici (CPA) zůstanou neovlivněny. Výsledná kampaň dosáhla 28% snížení průměrného počtu gCO2PM, 35% zvýšení počtu konverzí na impresi a 12% snížení CPA. Podle stejné strategie dosáhla společnost Vodacom (Vodafone South Africa) 58% snížení průměrného počtu gCO2PM, 100% zvýšení počtu konverzí a 40% snížení CPA.

Přední španělský maloobchodní prodejce elektroniky, společnost PcComponentes, také využil možnosti společnosti Adform pro snížení emisí uhlíku v rámci šestitýdenní kampaně a vykázal 21% snížení celkové produkce uhlíku ve srovnání s úrovní trhu. 

Za necelé tři měsíce společnost Adform realizovala více než 45 kampaní s klienty z různých odvětví, jako jsou telekomunikace, bankovnictví, CPG, cestovní ruch a automobilový průmysl, zaměřených na snížení emisí uhlíku. Na základě úspěchu tohoto ověření konceptu společnost Adform uvedla na trh novou sadu funkcí pro udržitelné obchodování, včetně řídicích panelů a srovnávacích ukazatelů, které klientům poskytují větší kontrolu a transparentnost.

Ivan Ivanov, Senior Online Marketing Manager společnosti Vodafone Germany, k partnerství se společností Adform uvedl: „Udržitelnost je pro nás ve Vodafonu klíčovou hodnotou a plně se hlásíme k naší ambici stát se předním ekologicky uvědomělým inzerentem. Naše partnerství se společností Adform je rozhodujícím krokem k dosažení udržitelnosti v našem úsilí v oblasti digitální reklamy.“

„Jsme velmi rádi, že jsme mohli spolupracovat se společnostmi Audi, Vodafone a PcCompenentes na těchto průkopnických digitálních kampaních zaměřených na snižování emisí uhlíku, které vykazují fantastické výsledky,“ dodává Oliver Whitten, provozní ředitel společnosti Adform. „Výsledky pilotních kampaní jasně ukazují, že správná technologie může snížit emise, aniž by to bylo na úkor dosahu nebo výkonu. Měření naší uhlíkové stopy v digitálních reklamních kampaních je důležitým krokem při řešení emisí uhlíku v celém marketingovém mixu, ale je to jen jeden dílek skládačky. Těšíme se, že budeme moci navázat na náš úspěch v této oblasti a ještě více podpořit udržitelnost.

O Adformu

Adform je jedinou celosvětově působící, nezávislou a plně integrovanou reklamní platformou stvořenou pro účely moderního marketingu. Unikátní technologie Adform Flow spojuje dokonalou uživatelskou zkušenost s modulární, otevřenou a škálovatelnou architekturou, která umožňuje bezproblémovou správu kampaní po celou dobu jejich životního cyklu. Klientům nabízí vylepšenou kontrolu nad kampaněmi včetně dat, která v jejich průběhu získají. Adform svou technologii vylepšující spolupráci mezi lidmi a stroji rozvíjí již od roku 2002.
Více informací se dozvíte na www.adform.com.