Teads a Ipsos zkoumaly úspěšné digitální automobilové kampaně

Výsledky ukázaly, že pro poutavou reklamu je důležité stručné sdělení, srozumitelnost značky, široké záběry a lidský prvek pro úspěšné vyprávění příběhu.

Globální mediální platforma Teads ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos oznámila průlomové výsledky svého výzkumu s cílem odhalit klíčové kreativní prvky, jež jsou motorem úspěchu digitálních kampaní v automobilovém průmyslu. S využitím špičkových schopností umělé inteligence a pokročilých technik statistického modelování společnosti Ipsos získal Teads detailní poznatky, které způsobí revoluci ve způsobu tvorby a optimalizace maximálního účinku automobilových reklam.

V rámci výzkumu Teads sestavil kolekci 500 videí z let 2019 až 2022, která zastupují 18 různých automobilových značek ve 23 zemích. Tato sbírka zahrnovala širokou škálu video formátů, pokrývající celé spektrum digitálního marketingu. Některá videa byla důkladně optimalizována v Teads Studiu, zatímco jiná sloužila jako referenční, což umožnilo odhalit zásadní vliv těchto vylepšení. Pro lepší pochopení však potřebovaly obě společnosti získat komplexní pohled na strategie používané v automobilovém průmyslu, které následně inspirovaly Teads k vlastní optimalizaci. 

Výzkumná agentura Ipsos získala od společnosti Teads pečlivě vybrané klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) a odpovídající procenta doby zobrazení (in-view time) reklam, na něž aplikovala své algoritmy umělé inteligence ke shlukování a uspořádání dat za účelem nalezení skrytých vzorců a trendů.


Výsledek tohoto výzkumu spočívá v identifikaci, kategorizaci a kvantifikaci klíčových prvků v úspěšných digitálních automobilových kampaních. K určení vlivu každé vizuální charakteristiky na výsledek, konkrétně na dobu zobrazení byla použita statistická analýza, využívající inovativní techniku Shapleyových hodnot odvozenou z teorie her. Tento krok spojil veškeré informace a odhalil důležité faktory úspěchu kampaně:

  • Záběry mimo vozidlo: Videa, která se méně soustředí pouze na automobil a místo toho jej začlení do většího příběhu, obvykle mají delší dobu zobrazení.
  • Ukázka interiéru: Představení prvků interiéru může být stejně poutavé jako vyprávění celého příběhu, zejména u komunikace ve fázi zvažování (consideration). .
  • Zřetelnost značky (brand clarity): Výrazné logo a název značky upoutá pozornost diváků.
  • Široké a jednoduché záběry: Široké záběry, které navozují pocit volnosti a pohybu, diváky více zaujmou. Navíc videa s menším počtem scén obvykle mají delší dobu zobrazení, protože vyžadují menší kognitivní úsilí k pochopení.
  • Barevné kontrasty: Chromatické kontrasty, jako jsou modrá a oranžová, činí videa atraktivnějšími a prodlužují dobu sledování. Tmavě zbarvená videa mají kvůli nedostatku kontrastu kratší dobu zobrazení, přičemž přidání světlejšího prvku může mít výrazný pozitivní vliv.

Henner Blömer, VP Global Client Partnerships ve společnosti Teads se k výzkumu vyjádřil slovy: „Kreativita je klíčovou součástí úspěšných digitálních automobilových kampaní. V dřívějším výzkumu Teads jsme zjistili výrazně vyšší míru pozornosti (+49 %) a zvýšení povědomí o značce (brand lift) (+31 %) u kreativně optimalizovaných kampaní. Abychom klientům a agenturám poskytli další pohled na optimální design reklamních médií, spolupracovali jsme s IPSOS na vytvoření nejlepších postupů, které výrazně prodlužují dobu zobrazení kampaní.”


O společnosti Teads:

Teads provozuje špičkovou, cloudovou a komplexní technologickou platformu pro programatickou reklamu v globálním ekosystému digitálních médií. Nabízí inzerentům a jejich agenturám jednotný přístup k nákupu reklamního prostoru od mnoha světových vydavatelů. Díky exkluzivním mediálním partnerstvím Teads umožňuje inzerentům a agenturám oslovit v České republice 7,58 milionu uživatelů (91 % internetové populace) a na Slovensku více než 3 miliony internetových uživatelů (přes 83 % internetové populace). To vše v bezpečném a odpovědném reklamním prostředí, které zvyšuje efektivitu digitální reklamy.

Pro mediální společnosti v Česku a na Slovensku je k dispozici lokální pobočka, která poskytuje podporu ve všech aspektech digitálních kampaní a monetizace online reklamního prostoru.