Více než polovina marketérů na celém světě není připravena na odstranění souborů cookie

Globální průzkum upozorňuje na výzvy a priority marketérů před klíčovými změnami na trhu v roce 2024

Praha/ Londýn – 3. listopadu 2023 – Více než polovina (53 %) marketérů po celém světě tvrdí, že nejsou připraveni na budoucnost bez cookies, přičemž 57 % z nich také uvádí, že si nejsou plně vědomi dostupných řešení, která by mohla nahradit cookies třetích stran. Vyplývá to z nového průzkumu globální integrované reklamní platformy Adform.

Nad naším odvětvím již nějakou dobu visí hrozící ukončení podpory cookies třetích stran, takže je znepokojující, že s tak malým časovým odstupem nejsou marketéři ještě připraveni,” uvedl Country Manager pro Českou republiku Michael Štádler ze společnosti Adform. “Je to však jen jedna z mnoha výzev, kterým dnes naše odvětví čelí. V popředí priorit marketérů je také tlak na větší udržitelnost, větší efektivitu rozpočtů a hledání nových řešení pro stále se vyvíjející prostředí.

Studie provedená ve spolupráci se společností YouGov ve 2. čtvrtletí roku 2023 se dotazovala více než 3 000 globálních marketingových pracovníků s rozhodovacími pravomocemi, kteří nakupují programaticky, aby zjistila, jak v současné době vnímají výzvy na trhu, jako je transparentnost, výkonnost, znehodnocení cookies třetích stran a udržitelnost. Mezi hlavní zjištění z výzkumu vyplývá:

  • Marketéři chtějí transparentnost: 80 % respondentů z celého světa chce mít úplné informace o tom, jak je jejich marketingový rozpočet rozdělen mezi média, technologie a další náklady. S ohledem na celý dodavatelský řetězec byly mediální agentury vyhodnoceny jako nejtransparentnější reklamní partneři (64 %). Naopak 38 % respondentů si myslí, že Walled Gardens, jako jsou Google a Meta, nejsou transparentní.
  • Stejně důležitý je však i výkon: 35 % respondentů uvedlo, že výkon je důležitější než transparentnost. Většina (57 %) však tvrdí, že obojí je při programatickém nákupu stejně důležité.
  • Nejistotu vyvolává termín ukončení podpory souborů cookie: Znepokojivých 48 % respondentů uvedlo, že nemají jasnou představu o tom, jak opuštění cookies třetích stran ovlivní marketing jejich společnosti, 55 % však ví, že nalezení řešení je pro budoucí úspěch klíčové.
  • Podíl prohlížeče bez cookies na trhu je zkreslený: Pouze 9 % respondentů odhadlo tento podíl správně: Safari a Firefox mají dohromady 23,3 % celosvětového podílu na trhu. Třicet procent respondentů uvedlo, že neví, a 14 % si myslelo, že kombinovaný podíl na trhu je nižší. 
  • Udržitelnost je rozdělena, pokud jde o plánování a proces: Udržitelnost považuje za důležité téma v procesu programového plánování 70 % respondentů, avšak pouze 37 % ji skutečně zohledňuje v rámci procesu výroby a plánování, zatímco 31 % ji nezohledňuje vůbec. Podle většiny (32 %) by za zlepšení udržitelnosti v digitálním marketingu měla být primárně zodpovědná marketingová funkce.

Tento průzkum odhaluje přetrvávající překážky a odpovídající řešení, která je třeba zavést, aby toto odvětví prosperovalo,” dodává Country Manager pro Českou republiku Michael Štádler ze společnosti Adform. “Při přípravě na nový rok musí marketéři spolupracovat s partnery, kteří jim pomohou zvládnout výzvy a připravit se na úspěch v roce 2024.

O Adformu

Adform je jedinou celosvětově působící, nezávislou a plně integrovanou reklamní platformou stvořenou pro účely moderního marketingu. Unikátní technologie Adform Flow spojuje dokonalou uživatelskou zkušenost s modulární, otevřenou a škálovatelnou architekturou, která umožňuje bezproblémovou správu kampaní po celou dobu jejich životního cyklu. Klientům nabízí vylepšenou kontrolu nad kampaněmi včetně dat, která v jejich průběhu získají. Adform svou technologii vylepšující spolupráci mezi lidmi a stroji rozvíjí již od roku 2002.
Více informací se dozvíte na www.adform.com.