„Ve 3. čtvrtletí letošního roku se ubytovalo v rámci celé sítě OREA Hotels & Resorts o 10 % více klientů než ve stejném období roku 2022 (v absolutních hodnotách se jedná o nárůst 16 tisíc pokoj/nocí). Oproti roku 2019 se pak návštěvnost zvýšila dokonce o více než 40 % (53 tisíc pokoj/nocí). Je to dáno především tím, že jsme v roce 2019 významně investovali do OREA produktu a provoz některých hotelů byl kapacitně ovlivněn. Druhým faktorem je pak skutečnost, že se v městských hotelech významně proměnilo složení klientů od organizovaných zájezdů k individuálně cestujícím hostům. Na druhou stranu je ale nutné uvést, že například pražský trh je dodnes významně ovlivněn poklesem leteckého spojení s Prahou. Konkrétně turisté z USA mají oproti roku 2019 omezené možnosti, jak přicestovat – s tím samozřejmě vzrostla i cena letenek.
Během Q3 byla nejvyšší poptávka již tradičně po našich resortech, a to konkrétně po lokalitách jako jsou Krkonoše, Šumava a Vysočina. Dlouhodobě pozorujeme také zvýšený zájem klientů z ČR, a to zejména v letních měsících, kdy tvoří většinu našich hostů. Dále můžeme říct, že se zvyšuje také objem prodejů přes přímý kanál, který se zvýšil o 46 % mezi 3. čtvrtletím roku 2022 a 2023. V tuto chvíli již zaznamenáváme vysokou poptávku po vánočních a silvestrovských termínech a můžeme již nyní říct, že rezervace na Q4 2023 jsou nad trendem roku 2022,“ říkáředitel obchodní strategie hotelové sítě OREA Hotels & Resorts Jiří Fontana.