Mediální skupina MAFRA nadále zůstává na špici domácího tiskového trhu, jak potvrzují aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2022 až 3. čtvrtletí 2023. Rostoucí tituly MAFRA jsou přítomny ve všech sledovaných kategoriích. Významnou pozici si MAFRA stále drží v segmentu celostátních zpravodajských deníků, kde je zastoupena nejčtenějším novinovým titulem Mladá fronta DNES (387 tisíc čtenářů), a dále deníky Lidové noviny (144 tisíc čtenářů) a Metro (302 tisíc čtenářů), které zůstává nejčtenějším deníkem v Praze a okolí. Dlouhodobě silnou pozici MAFRA zastává také v segmentech titulů pro ženy včetně magazínů životního stylu pro ženy, v rámci programových titulů i volnočasových časopisů o vaření, se čtením, křížovkami a soutěžemi. Čtenost oblíbeného týdeníku Téma nově atakuje hranici 200 tisíc čtenářů.
Titulem s velmi významným zásahem je týdeník zdarma 5plus2, který aktuálně oslovuje 555 tisíc čtenářů na vydání.
Další z titulů v portfoliu MAFRA s rostoucí čteností ve sledovaném období:
- Mezi programovými časopisy rostou čtrnáctideníky TV Plus 14 (122 tisíc čtenářů) i TV Revue (102 tisíc čtenářů).
- Roste většina titulů pro ženy – týdeník Tina (175 tisíc čtenářů), čtrnáctideník Napsáno životem (146 tisíc čtenářů), týdeník Claudia (83 tisíc čtenářů) i čtrnáctideník Čas na lásku (67 tisíc čtenářů).
- V segmentu lifestylových titulů rostou dva časopisy MAFRA ze tří – čtrnáctideník Žena a život (234 tisíc čtenářů) a měsíčník Cosmopolitan (117 tisíc čtenářů).
- Mezi časopisy o vaření roste měsíčník Chvilka v kuchyni (125 tisíc čtenářů).
- Mezi společenskými tituly se čtením, křížovkami a soutěžemi roste měsíčník Chvilka pro luštění (185 tisíc čtenářů) i čtvrtletník Chvilka napětí (57 tisíc čtenářů).
- Z vkládaných časopisů získaly nové čtenáře magazíny Pátek LN (161 tisíc čtenářů) a Doma DNES (150 tisíc čtenářů).
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 4. čtvrtletí 2022 až 3. čtvrtletí 2023 (1.10.2022 – 30.9.2023).
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví téměř 3 miliony čtenářů tisku a měsíčně 7,2 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 4,87 milionu čtenářů, což představuje 55,8 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,2 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem koncernu Agrofert.