Budoucnost zákaznické podpory: DNAi představuje kognitivního asistenta

5. prosince, Praha – V reakci na rostoucí potřeby firem v oblasti zákaznické podpory představuje společnost DNAi svůj nejnovější produkt – kognitivního asistenta. Tento inovativní AI chatbot přináší novou úroveň komunikace se zákazníky. Model navržený na míru pro potřeby dané organizace dokáže s klientem plynně konverzovat, a plně tak nahrazovat pracovníky (nejen) call center v momentě jejich vytížení. 

Kognitivní asistent je vybaven pokročilými algoritmy a modely zpracování jazyka, díky kterým, oproti předchozím chatbotům, zvládne se zákazníkem vést plynulou konverzaci stejným způsobem, jakým se baví člověk s člověkem. Chatbot dokáže předat relevantní informace během několika sekund a volným rozhovorem odpovídat na základě dat, které mu byly vystaveny jeho poskytovatelem. „K naprogramování kognitivního asistenta nám postačí například manuál určený pro lidi z call center. Vstupní data by měla být v ideálním případě v podobě souvislého textu. Nástroj se ale zvládne učit i z předem nahraných rozhovorů. Důležitá je vždy spolupráce s klientem, který nám pomůže obsah vystavět a formovat podobu odpovědí včetně jejich stylu,” říká vedoucí projektu Pavel Klinger z DNAi. 

Seznam dodaných vstupních informací navíc nemusí být díky využití umělé inteligence zcela vyčerpávající. AI asistent zvládne odpovídat i na jinak položené otázky podobného významu. Jeho příprava je tedy mnohem jednodušší než v případě klasických chatbotů pracujících na bázi rozhodovacích stromů. Ty fungují podle předem daného scénáře a disponují prakticky nulovou kreativitou při formulování odpovědí. Kognitivní asistent oproti tomu dokáže pracovat s celou znalostní databází, vyextrahovat informace z různých částí textu a odpověď i na více položených otázek najednou. „Kognitivního asistenta můžeme přirovnat k nástroji, který nám pomůže vytáhnout informace ze sady dokumentů. Dříve si musel člověk přečíst celou knihu, dnes má k dispozici internetové vyhledávače a schopnost hledání klíčových slov v textu. Nedávno se zvedla vlna chatu GPT, kterému je možné otázku položit úplně volně. Odpoví vám ale jen na věcí získané během jeho tréninku. Informace si navíc může vymyslet – tedy halucinovat. Klient tedy nemá tento proces vůbec pod kontrolou. My tomuto chaosu dáváme řád a data,” objasňuje Pavel Klinger. 

Díky využití kognitivního asistenta potřeba lidské pracovní síly výrazně klesá. Jeho zapojení do firemních procesů může společnosti výrazně snížit náklady spojené se zákaznickou podporou. Asistent je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu a komunikovat umí i ve vícero světových jazycích. „Proměna pracovního trhu s nástupem AI je nezadržitelná. V případě call center se jedná o trend, který můžeme vidět už v průběhu uplynulých let. Firmy každoročně investují nemalé finanční prostředky do digitalizace a automatizované zákaznické podpory,” uvádí Pavel Wimmer, CEO společnosti DNAi. Vyplývá to i z letošní analýzy vypracované platformou Garter, která uvádí, že trh zákaznických center vzroste za rok 2023 o 16,2 %. V příštím roce to bude dokonce o 24 %. 

Řešení společnosti DNAi si už poptala řada subjektů, od právních kanceláří, přes mobilní operátory až po velké nadnárodní skupiny. Zatímco kognitivní asistent ve formě chatbota je již vyvinutý, pracují vývojáři společnosti DNAi na podobě voicebota, který v blízké budoucnosti zvládne se zákazníkem vést i plynulý rozhovor po telefonu. 


O DNAi

DNAi s.r.o. pomáhá aplikovat nejnovější výzkum a vývoj z oblasti umělé inteligence (AI) ve firmách. Lidskou nebo firemní DNA obohacuje o AI a vytváří tak synergický efekt umožňující lidem růst a firmám tak škálovat jejich byznys. Firmu tvoří tým špičkových architektů, výzkumníků, vývojářů, matematiků a dalších odborníků na oblast AI a její aplikaci. V současné době se nejvíce zaměřují na implementaci AI do logistiky, průmyslu, zdravotnictví a vzdělávání. Zákaznická řešení dodávají nejen do Evropy ale i Asie a USA. Chytit trend AI se jim podařilo také v Singapuru, kde plánují otevřít vlastní pobočku. Mezi klienty společnosti se řadí například americký Honeywell, japonská Honda, DHL, Mastercard, Sandvick, Škoda Auto a ČSAT.