Praha, 12. ledna 2024 – Do Česka se vrátila zima, což nabízí řadu příležitostí pro zimní sporty. „V Intersportu pozorujeme v posledních dnech rapidní zvýšení poptávky po zimním sortimentu, komentuje situaci Lucie Kuricová, marketingová manažerka společnosti Intersport. Ochlazení s sebou přineslo více impulsivních nákupů, jelikož si řada zákazníků potřebovala doplnit šatník o oblečení do mrazivých teplot. „Největší zájem je především o bundy a zimní boty,“ dodává Kuricová.
Meteorologické předpověji slibují chladné počasí i v nejbližších dnech, k čemuž se mají navíc přidat i sněhové přeháňky, a tak není divu, že se to projevilo také na poptávce po sportovní módě. Mnoho lidí vyrazilo doplnit šatník o oblečení, které díky funkčním materiálům spolehlivě ochrání před chladem. „Vedle dámských a pánských bund či zimních bot je častým cílem nákupu také dětské zimní oblečení – kombinézy, zateplené kalhoty, bundy, termoprádlo i boty do sněhu,“ upřesňuje marketingová manažerka.
Funkčnost na prvním místě
Podle prodejce sportovního vybavení je pro zákazníky v první řadě důležitá funkční stránka. „Sledují funčknost materiálu, tepelnou izolaci, ale také pružnost látky či prodyšnost,“ popisuje Lucie Kuricová. Stranou však podle ní nestojí ani design. „Zákazníci trendy sledují a chtějí si zakoupit výrobek, který kombinuje funkčnost a kvalitu provedení s estetickou stránkou,“ dodává.
Zákazníci si přicházejí vybírat dárkové poukazy
Data Intersportu uazují, že se zvedly prodeje zimního sortimentu jak v kamenných prodejnách, tak i na e-shopu. Podle Kuricové se na vyšších prodejích podílí také další faktor: „Zákazníci přicházejí uplatňovat dárkové poukazy, které dostali pod stromeček. Velmi často jdou cíleně za konkrétním typem zboží, ale setkáváme se i s impulzivními nákupy – v řadě případů nakupují zákazníci nad rámec původného plánu i částku dárkové poukázky.“
Velké slevy lákají k nákupu
Chuť zákazníků k nákupu povzbuzují také výrazné slevy, které v Intersportu probíhají už od 27. prosince. Akční zboží tak převážně zakoupí se slevou od 20 do 40 %, u některých produktů sleva dosahuje i 60 %. Zboží za výhodné ceny budou zákazníci moct v prodejnách i na e-shopu nakupovat až do konce února.
TOP 6 nejprodávanjších kategorií a průměrná útrata
Druh zboží podle prodejů | Průměrná útrata |
Dámské lyžařské oblečení* | 3 000 Kč |
Pánské lyžařské oblečení* | 3 800 Kč |
Dětské zimní oblečení* | 1 300 Kč |
Zimní obuv – sněhule | 1 400 Kč |
Rukavice | 750 Kč |
Čepice | 400 Kč |
*Do uvedených kategorií je zahrnut kompletní lyžařský textilní sortiment – od spodního oblečení až po horní vrstvy.
O společnosti:
Společnost INTERSPORT Česká republika je součástí obchodní organizace INTERSPORT Austria. Na tuzemském trhu bude do konce roku provozovat 38 prodejen a zaměstnávat ke 400 zaměstnancům.
Společnost nabízí oblečení a obuv na sport i pro volný čas. S výběrem sportovního vybavení vždy pomohou odborní poradci, kteří jsou často sami nadšenými sportovci. Prodejny navíc nabízí službu servisu sportovního vybavení jako je oprava kol nebo seřízení lyží.