Mrazy v Česku udeřily. Roste poptávka po sportovním vybavení

Praha, 12. ledna 2024 – Do Česka se vrátila zima, což nabízí řadu příležitostí pro zimní sporty. „V Intersportu pozorujeme v posledních dnech rapidní zvýšení poptávky po zimním sortimentu, komentuje situaci Lucie Kuricová, marketingová manažerka společnosti Intersport. Ochlazení s sebou přineslo více impulsivních nákupů, jelikož si řada zákazníků potřebovala doplnit šatník o oblečení do mrazivých teplot. „Největší zájem je především o bundy a zimní boty,“ dodává Kuricová. 

Meteorologické předpověji slibují chladné počasí i v nejbližších dnech, k čemuž se mají navíc přidat i sněhové přeháňky, a tak není divu, že se to projevilo také na poptávce po sportovní módě. Mnoho lidí vyrazilo doplnit šatník o oblečení, které díky funkčním materiálům spolehlivě ochrání před chladem. „Vedle dámských a pánských bund či zimních bot je častým cílem nákupu také dětské zimní oblečení – kombinézy, zateplené kalhoty, bundy, termoprádlo i boty do sněhu,“ upřesňuje marketingová  manažerka. 

Funkčnost na prvním místě

Podle prodejce sportovního vybavení je pro zákazníky v první řadě důležitá funkční stránka. „Sledují funčknost materiálu, tepelnou izolaci, ale také pružnost látky či prodyšnost,“ popisuje Lucie Kuricová. Stranou však podle ní nestojí ani design. „Zákazníci trendy sledují a chtějí si zakoupit výrobek, který kombinuje funkčnost a kvalitu provedení s estetickou stránkou,“ dodává. 

Zákazníci si přicházejí vybírat dárkové poukazy

Data Intersportu uazují, že se zvedly prodeje zimního sortimentu jak v kamenných prodejnách, tak i na e-shopu. Podle Kuricové se na vyšších prodejích podílí také další faktor: „Zákazníci přicházejí uplatňovat dárkové poukazy, které dostali pod stromeček. Velmi často jdou cíleně za konkrétním typem zboží, ale setkáváme se i s impulzivními nákupy – v řadě případů nakupují zákazníci nad rámec původného plánu i částku dárkové poukázky.“ 

Velké slevy lákají k nákupu

Chuť zákazníků k nákupu povzbuzují také výrazné slevy, které v Intersportu probíhají už od 27. prosince. Akční zboží tak převážně  zakoupí  se slevou od 20 do 40 %, u některých produktů sleva dosahuje  i 60 %. Zboží za výhodné ceny budou zákazníci moct v prodejnách i na e-shopu  nakupovat až do  konce února.

TOP 6 nejprodávanjších kategorií a průměrná útrata

Druh zboží podle prodejůPrůměrná útrata
Dámské lyžařské oblečení*3 000 Kč
Pánské lyžařské oblečení*3 800 Kč
Dětské zimní oblečení*1 300 Kč
Zimní obuv – sněhule1 400 Kč
Rukavice750 Kč
Čepice400 Kč

*Do uvedených kategorií je zahrnut kompletní lyžařský textilní sortiment – od spodního oblečení až po horní vrstvy.

www.intersport.cz

O společnosti: 

Společnost INTERSPORT Česká republika je součástí obchodní organizace INTERSPORT Austria. Na tuzemském trhu bude do konce roku provozovat 38 prodejen a zaměstnávat ke 400 zaměstnancům. 

Společnost nabízí oblečení a obuv na sport i pro volný čas. S výběrem sportovního vybavení vždy pomohou odborní poradci, kteří jsou často sami nadšenými sportovci. Prodejny navíc nabízí službu servisu sportovního vybavení jako je oprava kol nebo seřízení lyží.