Praha, 17. ledna 2024 – Do Česka se vrátila zima, což nabízí řadu příležitostí pro zimní sporty. „V Intersportu pozorujeme v posledních dnech rapidní zvýšení poptávky po zimním sortimentu. Vedle příznivého počasí za zvýšením poptávky stojí také velké výprodeje, které probíhají už od 27. prosince. U zimního oblečení se jedná o meziroční nárůst o 80 %, prodej výbavy na zimní sporty se pak meziročně zvedl o 50 %,“ komentuje situaci Lucie Kuricová, marketingová manažerka společnosti Intersport. Ochlazení s sebou přineslo více impulsivních nákupů, jelikož si řada zákazníků potřebovala doplnit šatník o oblečení do mrazivých teplot, k čemuž přispělo i výrazné snížení cen u tohoto sortimentu. „Největší zájem je především o bundy a zimní boty,“ dodává Kuricová.
Meteorologické předpověji slibují chladné počasí i v nejbližších dnech, k čemuž se lokálně objeví i sněhové přeháňky, a tak není divu, že se to projevilo také na poptávce po sportovní módě. Mnoho lidí vyrazilo doplnit šatník o oblečení, které díky funkčním materiálům spolehlivě ochrání před chladem. „Vedle dámských a pánských bund či zimních bot je častým cílem nákupu také dětské zimní oblečení – kombinézy, zateplené kalhoty, bundy, termoprádlo i boty do sněhu,“ upřesňuje marketingová manažerka.
Funkčnost na prvním místě
Podle prodejce sportovního vybavení je pro zákazníky v první řadě důležitá funkční stránka. „Dívají se na funkčnost materiálu, tepelnou izolaci, ale také pružnost látky či prodyšnost,“ popisuje Lucie Kuricová. Stranou však podle ní nestojí ani design. „Zákazníci trendy sledují a chtějí si zakoupit výrobek, který kombinuje funkčnost a kvalitu provedení s estetickou stránkou,“ dodává.
Zákazníci si přicházejí vybírat dárkové poukazy
Data Intersportu uazují, že se zvedly prodeje zimního sortimentu jak v kamenných prodejnách, tak i na e-shopu. Za první dva týdny tohoto roku se on-line prodeje zvýšily o 50 %. Podle Kuricové se na vyšších prodejích podílí také další faktor: „Zákazníci přicházejí uplatňovat dárkové poukazy, které dostali pod stromeček. Velmi často jdou cíleně za konkrétním typem zboží, ale setkáváme se i s impulzivními nákupy – v řadě případů nakupují zákazníci nad rámec původního plánu i nad částku dárkové poukázky.“
Velké slevy lákají k nákupu
Chuť zákazníků k nákupu povzbuzují také výrazné slevy, které v Intersportu probíhají už od 27. prosince. Akční zboží tak převážně zakoupí se slevou od 20 do 40 %, u některých produktů sleva dosahuje i 60 %. Zboží za výhodné ceny budou zákazníci moct v prodejnách i na e-shopu nakupovat až do konce února.
TOP 6 nejprodávanjších kategorií a průměrná útrata
Druh zboží podle prodejů | Průměrná útrata |
Dámské lyžařské oblečení* | 3 000 Kč |
Pánské lyžařské oblečení* | 3 800 Kč |
Dětské zimní oblečení* | 1 300 Kč |
Zimní obuv – sněhule | 1 400 Kč |
Rukavice | 750 Kč |
Čepice | 400 Kč |
*Do uvedených kategorií je zahrnut kompletní lyžařský textilní sortiment – od spodního oblečení až po horní vrstvy.
O společnosti:
Společnost INTERSPORT Česká republika je součástí obchodní organizace INTERSPORT Austria. Na tuzemském trhu bude do konce roku provozovat 38 prodejen a zaměstnávat ke 400 zaměstnancům.
Společnost nabízí oblečení a obuv na sport i pro volný čas. S výběrem sportovního vybavení vždy pomohou odborní poradci, kteří jsou často sami nadšenými sportovci. Prodejny navíc nabízí službu servisu sportovního vybavení jako je oprava kol nebo seřízení lyží.