Media projekt za 1. až 4. čtvrtletí 2023 potvrzuje: Mediální skupina MAFRA stále drží prvenství na tiskovém trhu v ČR, osloví téměř 3 miliony čtenářů.

Tituly MAFRA významně bodují u čtenářů napříč klíčovými segmenty.

Aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 1. až 4. čtvrtletí 2023 potvrdily, že mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem v České republice. Nejčtenějším zpravodajským deníkem dlouhodobě zůstává Mladá fronta DNES (381 tisíc čtenářů). MF DNES současně meziročně zvyšuje podíl mezi čtenáři placených deníků na 19,4 %. Stálou čtenářskou obec, která zároveň patří k nejnáročnějším na trhu, si udržuje také nejstarší český deník Lidové noviny (134 tisíc čtenářů). Stabilně kvalitní výkon pro čtenáře ve sledovaném období však potvrzují nejen „vlajkové“ novinové tituly MAFRA. Deník zdarma Metro (295 tisíc čtenářů) je nadále nejčtenějším deníkem v Praze a okolí. Tradičně velmi silné je zastoupení MAFRA v segmentu společenských titulů, časopisů životního stylu pro ženy a mezi programovými tituly, jimž vévodí v čele se čtrnáctideníkem TV MAX (378 tisíc čtenářů na vydání).

Mezi top 3 tituly v rámci celostátních zpravodajských týdeníků tradičně patří časopis TÉMA (184 tisíc čtenářů), který je zároveň nejprodávanějším titulem kategorie.

Mezi gratis tituly dosahuje unikátně silného čtenářského zásahu týdeník zdarma 5plus2 s regionálně zacíleným obsahem (523 tisíc čtenářů), který je stále nejsilnějším tištěným titulem MAFRA.

Výběr časopisů MAFRA s významnou pozicí na tiskovém trhu ve sledovaném období:
Nejčtenějším titulem MAFRA v kategorii společenských časopisů je týdeník Rytmus života (282 tisíc čtenářů), silnou pozici zde mají i další čtyři tituly z portfolia MAFRA.

Na vrcholných příčkách čtenosti je MAFRA také mezi tituly pro ženy, kde je druhým nejsilnějším týdeník Chvilka pro tebe (266 tisíc čtenářů), segment časopisů životního stylu pro ženy dlouhodobě vede čtrnáctideník Žena a život (227 tisíc čtenářů), který letos slaví třicet let působení na trhu.

Významné zastoupení MAFRA mezi časopisy o vaření zajišťuje měsíčník Chvilka v kuchyni (116 tisíc čtenářů), mezi sledovanými tituly s volnočasovým čtením, luštěním a křížovkami bodují měsíčník Chvilka pro luštění (180 tisíc čtenářů) a čtvrtletník Chvilka napětí (60 tisíc čtenářů).

Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 1. čtvrtletí 2023 až 4. čtvrtletí 2023 (1.1.2023 – 17.12.2023), ABC ČR leden – prosinec 2023

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví téměř 3 miliony čtenářů tisku a měsíčně 7,2 milionu návštěvníků internetu.

Celková čtenost titulů MAFRA je 4,85 milionu čtenářů, což představuje 55,6 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,2 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls, virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.

Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku.

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.