Fashion Arena Prague Outlet hlásí meziroční nárůst obratu o 4,5 %

Praha, 6. března 2024 – Společnost VIA Outlets, která vlastní tuzemské nejnavštěvovanější outletové centrum, představila hospodářské výsledky za rok 2023. Tento nejrychleji expandující vlastník a provozovatel prémiových outletů v kontinentální Evropě zaznamenal v roce 2023 nárůst tržeb o více než 11,5 % na rekordních 1,36 miliardy eur. V 11 outletových centrech situovaných v devíti evropských zemích se oproti roku 2022 zvýšila návštěvnost o 7,5 % a přesáhla tak 30 milionů zákazníků. Rostoucí trend potvrzuje i štěrboholská Fashion Arena Prague Outlet, jejíž návštěvnost meziročně posílila o 3,7 % a její obraty vzrostly o 4,5 %. 

Češi jsou racionálnější než dřív

Rekordní výsledky outletů svědčí o tom, že se změnilo zákaznické chování. Především v zemích s vysokou inflací vyvolala outletová centra vysoký zájem zákazníků, kteří jsou citlivější na cenu. „Vidíme, že se zákazníci chovají mnohem racionálněji, než tomu bylo dříve. Jdou nakupovat s jasnější představou a méně se nechávají strhnout k impulzivním rozhodnutím,“ upřesňuje Lenka Čapková, ředitelka Fashion Arena Prague Outlet a dodává: „Hlavním motivem pro nákup jsou výhodnější nabídky, což potvrzují i data z našeho věrnostního programu, který je postavený právě na speciálních cenových nabídkách pro členy. Ti měli oproti běžnému zákazníkovi o 30 % vyšší útratu. Radost máme i z toho, že se do našeho Fashion Clubu meziročně zapojilo o 25 % více zákazníků. Outletu se u nás daří, přestože segment kamenného retailu meziročně ztrácí na síle.“ 

Prudký nárůst nájemních aktivit 

Společnost VIA Outlets vnímala v roce 2023 napříč evropským portfoliem pokračující silnou poptávku po pronájmu prodejní plochy jak ze strany stávajících, tak nových značek. Například Fusalp, norský módní dům Holzweiler, The North Face, Selected Femme/Homme (součást Group), skandinávský obchodní dům Steen & Strøm a Zadig & Voltaire. Mezi další nová evropská partnerství patřila dánská značka dětského oblečení Name It, aktuální portugalský fotbalový šampion Sport Lisboa e Benfica a italská sportovní značka Unleash Your Nature. 

Pro loňský rok byl ve štěrboholském centru stěžejní vstup značek HUGO a BOSS, jež otevřely v tuzemsku vůbec první outletové prodejny. Pro vstup do outletu se loni rozhodly také již etablované brandy jako Pinko, Wellensteyn, Jack & Jones, Heavy Tools, Comma a ONLY. Stávající značky jako GANT, Pandora, Swarovski nebo Mustang zase v loňském roce zásadně investovaly do zkvalitnění a redesignu svých obchodů.

Generální ředitel společnosti VIA Outlets Otto Ambagtsheer k výsledkům dodává: Loňské tržby ve výši 1,36 miliardy eur výrazně překonaly rok 2022 a byly tak pro VIA Outlets rekordní. Atraktivitu našich outletových center potvrdila silná poptávka zcela nových módních značek po vstupu do naší maloobchodní sítě. Řada stávajících značek pak rozšířila svou přítomnost v našem portfoliu, aby tak vykompenzovala obtížné tržní podmínky, které zažívají jejich běžné obchody mimo outletová centra.” 

Lepší zážitek z nakupování

Za zásadní lze označit více než 360 redesignovaných obchodů v rámci celé evropské sítě. Což pouze potvrzuje trend, že značky následovaly spotřebitelské chování a upnuly svou pozornost na outletová centra. Evropsky nejvýraznějšími značkami v tomto ohledu byly HUGO a BOSS, Puma nebo Michael Kors. Rekordní byl loňský rok i z pohledu registrace nových členů do věrnostního programu VIA Outlets Fashion Club. Meziroční 20% nárůst v počtu nových registrací znamenal dosažení 2,2 milionu členů na konci roku 2023.

Vytváření udržitelné maloobchodní budoucnosti

Udržitelný růst je základem strategie „3R“ společnosti VIA Outlets, která spočívá v remodelingu, remerchandisingu a remarketingu. Úspěšnou realizaci strategie „Beyond Sustainable“ v oblasti portfolia a hodnotového řetězce ocenila v červenci globální ratingová společnost Fitch udělením ratingu ESG 2. stupně, což je druhý nejvyšší dosažitelný stupeň. Agentura Fitch Ratings rovněž potvrdila velmi silný úvěrový rating BBB+ společnosti VIA Outlets, který odráží její dominantní spádová aktiva a dlouhodobá partnerství s předními prémiovými značkami. Společnost VIA Outlets navíc již čtvrtý rok po sobě získala nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení ve zprávě GRESB 2023 Real Estate Sustainability Benchmark Report a také nejvyšší dosažitelné hodnocení ESG rizika, které jí udělil globální lídr v oblasti výzkumu a analýzy ESG, společnost Morningstar Sustainalytics, a to „Negligible Risk“. 

Prodejny VIA Outlets:

Společnost VIA Outlets byla založena v roce 2014. Je plně vlastněna nizozemským institucionálním investorem APG a má 11 prémiových módních outletů v České republice, Německu, Nizozemsku, Norsku, Portugalsku, Polsku, Španělsku, Švédsku a Švýcarsku, které nabízejí více než 1 100 obchodů na 267 000 m² hrubé pronajímatelné plochy.

Více na: https://www.viaoutlets.com 

Fashion Arena Prague Outlet:

Fashion Arena Prague Outlet ve Štěrboholech je s více než 200 módními značkami na ploše 25 000 m² jedním z největších outletových center v České republice. Je bezbariérové a od roku 2007 kdy bylo otevřeno, nabízí značkové zboží každý den o 30 až 70 % výhodněji. V obchodech si zákazníci nakoupí kompletní outfit včetně obuvi, šperků, spodního prádla, koženého zboží, sportovního vybavení, cestovních zavazadel a doplňků stejně jako kosmetiku, hračky či potřeby pro domácnost.

Fashion Arena Prague Outlet se nachází v širším centru české metropole a zákazníci se do něj mohou snadno dostat autem (25 minut z centra Prahy), městskou hromadnou dopravou (35 minut – metrem A na konečnou stanici Depo Hostivař a odtud autobusem Fashion Arena Prague Outlet, případně Shuttle busem z Náměstí Republiky).Více na: www.fashion-arena.cz