Nová řešení založená na umělé inteligenci přinášejí pro B2B sektor kritické poznatky o cenách.
Společnost Vendavo, přední celosvětový poskytovatel řešení pro správu a optimalizaci cen pro výrobní a obchodní společnosti, oznámila silné ekonomické výsledky za rok 2023. Zaznamenala 12% meziroční nárůst opakujících se příjmů a 43% růst marží z opakujících se služeb.
„V roce 2023 přetrvávala ekonomická nejistota. Globálně působící organizace nicméně v tomto prostředí zvýšily investice do technologií řízených umělou inteligencí, aby dosáhly ziskového růstu, a přitom důvěřovaly společnosti Vendavo,“ řekl Alex Hoff, hlavní produktový manažer společnosti Vendavo, a dodal: „Zatímco mnozí předpovídají pro rok 2024 posílení ekonomiky, výrobci a distributoři čelí rostoucí poptávce po cenové pružnosti, speciálních akcích pro prodejní kanály a inovace obchodních procesů. Jsme hrdí na to, že umožňujeme našim zákazníkům významný růst jejich příjmů i marží.“ Produkty a služby společnosti Vendavo umožnily zákazníkům v roce 2023 zvýšit marže o 1,5 %. Průměrně dosáhli zákazníci zvýšení zisku o 27 milionů dolarů.
Investice do produktů rostly o pětinu
Společnost Vendavo v roce 2023 zvýšila investice do svých produktů o 21 %. Inovace se zaměřily mimo jiné i na využití umělé inteligence, což zákazníkům umožňuje provozovat chytřejší a efektivnější obchodní procesy. Například do řešení Vendavo Deal Price Optimizer byla přidána nová metrika „citlivost ceny“, která je poháněná umělou inteligencí a maximalizuje příjmy a ziskovost díky lepšímu porozumění ochotě zákazníků platit za poskytované zboží a služby. Nové algoritmy přinášejí podrobnější segmentaci a analýzy umožňující přesnější řízení procesů prodeje. Řešení Vendavo Sales Optimizer pak zase pomáhá zákazníkům mimo jiné identifikovat příležitosti pro cross-selling a díky tomu navyšovat příjmy. „Například jeden z předních distributorů náhradních dílů pro těžké nákladní automobily díky němu navýšil příjmy o 3,7 milionu dolarů, a to již pouhé 4 měsíce po uvedení do provozu,“ komentuje Jacob Ringler, šéf vývoje a ředitel českého zastoupení společnosti Vendavo. Umělá inteligence dle něj nyní také urychluje zjištění vzorů pro analýzy Cena/Objem/Mix v systému Vendavo Margin Bridge Analyzer. „S pomocí umělé inteligence nyní systém Margin Bridge Analyzer umí podnikům vysvětlit a kvantifikovat účinky jednotlivých opatření, které ovlivňují marže a výnosy. Našim zákazníkům tak umožňujeme činit lepší obchodní rozhodnutí, orientovat se v měnící se dynamice trhu, zvyšovat efektivitu a zlepšovat zákaznické zkušenosti,“ doplňuje Jacob Ringler.
Nové funkce pro tvorbu cen
Společnost Vendavo byla v rámci analýzy 2023 Forrester Wave™ pro CPQ (Product Information Management) zařazena mezi ty, které svým zákazníkům umožňují silný růst (kategorie Strong Performer). Řešení Vendavo Intelligent CPQ nyní poskytuje nové funkce pro tvorbu cen. Prodejní týmy mohou od začátku stanovovat přesnější ceny i v rámci složitých obchodních nabídek. Řešení Vendavo Pricepoint, vlajková nabídka společnost Vendavo pro správu cen v B2B, zlepšilo rychlost i výkonnost výpočtu cen.
Posílení vztahů s partnery
Závazek společnosti Vendavo k rozvoji vztahů s partnery a souvisejícího ekosystému vedl k meziročnímu zdvojnásobení objemu kontraktů iniciovaných partnery. Zejména partnerství společností Vendavo a Oracle se výrazně rozšířilo díky vytvoření nových pobídek pro slevy a správu prodejních kanálů a zvýšením zaměstnanců odpovědných za podporu. V reakci na rostoucí poptávku na trhu po řešeních pro správu slev a prodejních kanálů a po akvizici společnosti Market Medium v roce 2022 integrovala společnost Vendavo do svého portfolia produktů zaměřených na růst a ziskovost řešení Rebate & Channel Manager. Mnozí zákazníci nyní pomocí tohoto řešení úspěšně spravují své slevové programy.
O společnosti Vendavo
Společnost Vendavo umožňuje globálním výrobcům a distributorům urychlit růst, ziskovost a výnosy pomocí špičkových řešení pro správu cen, prodeje a rabatů. Podniky jako Emerson, Medtronic a GAF spoléhají na to, že Vendavo řídí, optimalizuje a digitalizuje jejich komplexní obchodní procesy. S Vendavo mohou nejambicióznější organizace ze segmentu B2B rozšiřovat znalosti o svých zákaznících a zavádět optimální cenové strategie, které maximalizují marži, zvyšují efektivitu prodeje a zlepšují zákaznickou zkušenost. Společnost Vendavo sídlí v Denveru, zastoupení má i v České republice, Velké Británii, Indii a Švédsku. Pro více informací navštivte: http://www.vendavo.com