Sportovní rok 2024: Více než dvě pětiny Čechů sportují pravidelně. Oblečení nakupují hlavně online

  • Rok 2024 přináší spoustu sportovních událostí nejen pro fanoušky, ale také pro ty, kteří se připravují na své vlastní sportovní výzvy
  • Více než dvě pětiny Čechů pravidelně sportují. Od fitness nadšenců až po ty, kteří se sportu věnují rekreačně
  • S růstem e-commerce zažívá úspěch i oblast sportovního oblečení a doplňků. Očekává se, že celkové příjmy budou vykazovat roční nárůst bezmála 16 %, což povede k předpokládanému objemu trhu ve výši 77 miliard eur do roku 2027
    • Podle průzkumů až 87 % Čechů nakupuje oblečení, obuv a módní doplňky, alespoň jednou ročně na internetu
  • Na tento trend reagují i e-commerce prodejci. Zalando nově rozšiřuje portfolio o švýcarskou značku On, která se specializuje na běžecký sortiment


PRAHA, 12. DUBNA 2024 /// Česká republika letos hostí tři významné mezinárodní soutěže – cyklokros, biatlon a lední hokej. Tím ale sportovní rok 2024 nekončí a nadšenci mohou sledovat také další evropské události. Sport však nespočívá pouze v jeho sledování z pohodlí tribun či na televizních obrazovkách, neboť se stává běžnou součástí života mnoha Čechů. Oblečení nakupují hlavně online a prodejci se snaží reagovat na nárůst poptávky novými nabídkami.

Od aktivních fitness nadšenců až po začátečníky, je zjevné, že sportu na oblíbenosti neubývá. Prudký nárůst v tuzemsku odstartovala pandemie koronaviru, která kvůli nutným omezením podpořila i velký vzrůst e-commerce. Naznačují to výsledky průzkumu Evropské komise z roku 2022, podle nichž Češi cvičí v průměru častěji než ostatní Evropané. Pravidelně se nějaké aktivitě věnuje 44 % z nich.

Nakupování sportovního oblečení se stává neoddělitelnou součástí moderního přístupu k životnímu stylu. Lidé vyhledávají nejen funkční a pohodlné kousky pro svou aktivitu, ale také se zaměřují na atraktivní design a trendy, odrážející jejich osobní styl. 

Podle průzkumů až 87 % Čechů nakupuje oblečení a doplňky, alespoň jednou ročně na internetu. Na tento trend reagují prodejci v oblasti elektronického obchodu. Poté, co Zalando v loňském roce uvedlo na trh několik inspirativních sportovních značek, jako jsou lululemon, Rapha a Hoka, nedávno přivítalo dalšího inovativního a oblíbeného partnera: švýcarskou značku On. Kolekce zahrnuje především pánskou a dámskou obuv a oblečení se zaměřením na běh a výkon. 

Náš sportovní sortiment je určen k tomu, abychom v našich českých zákaznících zažehli vášeň a podpořili jejich aktivní životní styl a umožnili jim být nejlepšími. Jsme nadšeni, že můžeme do naší kolekce zařadit oblíbenou švýcarskou značku On, proslulou svou běžeckou kulturou, výkonem a inovacemi.  Zařazením značky On do našeho sortimentu chceme pozvednout sportovní zážitky našich zákazníků a poskytnout jim přístup ke špičkovému vybavení. To, je dokáže posunout k jejich nejvyššímu potenciálu, říká Daniel Rogiński, generální ředitel společnosti Zalando pro Českou republiku a CEE region.

Značka On se bude spoléhat na řešení Zalando Fulfilment Solutions pro efektivní zpracování objednávek a pohodlné doručení zákazníkům na většině trhů, kde Zalando působí. Jako součást nabídky Partnerského programu mají partneři Zalando k dispozici řadu služeb, které je podporují v oblasti prodeje a podnikání na platformě a nově i mimo ni, včetně zpracování objednávek, zásilek a vrácení zboží a také marketingu. 

O Zalandu

Společnost Zalando, která byla založena v roce 2008 v Berlíně, buduje přední celoevropský e-commerce ekosystém pro módu a životní styl založený na dvou růstových vektorech: B2C (Business-to-Consumer) a B2B (Business-to-Business). V segmentu B2C nabízíme inspirativní a kvalitní nákupní zážitek z množství módních značek a lifestylových produktů přibližně 50 milionům aktivních zákazníků na 25 trzích. V oblasti B2B využíváme naši logistickou infrastrukturu, software a služby, abychom pomohli značkám a obchodníkům provozovat a rozšiřovat celé jejich podnikání v oblasti e-commerce, ať už na Zalandu nebo mimo něj. Cílem Zalanda jako ekosystému je dosáhnout pozitivní změny v odvětví módy a životního stylu.