Adastra slaví 10leté partnerství se společností Cloudera. Na český trh dodává datové platformy pro big data v on-premise i na cloudu

V Praze, 6. května 2024 – Česko-kanadská konzultační společnost Adastra letos slaví 10leté partnerství se společností Cloudera, lídrem v hybridních datových platformách. Jako jediná v ČR je Select Partnerem Cloudery. Jde o nejvyšší úroveň partnerství na českém trhu. 

Realizované platformy v ČR mají petabyty dat, stovky serverů a tisíce uživatelů

Big data platformy Cloudera, které Adastra na našem trhu navrhla a implementovala, pracují s petabyty dat a využívají více než sto serverů. Pracují s nimi tisíce uživatelů z různých sektorů (výroba, telekomunikace, bankovnictví, finanční služby apod.), někteří jsou lokalizováni daleko za hranicemi České republiky. 

Mezi typické zákazníky na českém trhu patří firmy s velkými datovými objemy bez ohledu na odvětví, protože datové platformy Cloudera lze zasadit do jakéhokoli prostředí a infrastruktury, kterou zákazník používá. Parametry služeb datové platformy lze velmi dobře přizpůsobit IT zvyklostem a standardům dané organizace. 

„Společnostem pomáháme také se složitými migracemi ze starých Hortonworks, resp. Cloudera platforem na nejmodernější verze on-premise Cloudera Data Platform,“ říká Tomáš Plánička, Cloudera Competency Lead ve společnosti Adastra. „Jde o projekty, které se plánují a ladí měsíce, protože se týkají klíčových systémů společností a jejich změna či upgrade se dotkne nebo přímo ovlivní provoz celé společnosti.“ 

„Díky partnerství máme přístup k vývojovým licencím a jsme tak schopni lépe postavit nabídku zákazníkovi na míru,“ dodává Michal Kratochvíl, Innovations Director, Data Management, Adastra. „Otevírá nám cestu k různým licenčním podmínkám včetně finančních, takže dokážeme zákazníkům optimalizovat nákladové parametry na základě jejich IT a byznysových potřeb.“ 

Adastra investuje do labu Cloudera a certifikačního procesu

„Adastra si v průběhu let vybudovala vlastní labové prostředí Cloudera. Než významně zasáhneme do IT prostředí zákazníka, nejprve vše otestujeme a vyladíme v send-box prostředí labu,“ doplňuje Tomáš Plánička. „Velcí zákazníci se složitými IT ekosystémy, u kterých technologie Cloudera nasazujeme, tento přístup velice oceňují.“    

Vysokou odbornou úroveň znalostí si Adastra dlouhodobě drží nejen díky investici do labu. Po celou dobu spolupráce také certifikuje své zaměstnance a zvyšuje jejich expertízu. Na Cloudera labu realizuje interní vzdělávací projekty, při nichž využívá rozsáhlé technické a výukové materiály od Cloudery. Průběžně tak zvyšuje expertízu svých zaměstnanců. Certifikována je třetina specialistů na big data v Adastře, jen za poslední rok získala Adastra přes 10 nových certifikací na technologie Cloudera Data Platform.    

„Certifikační proces společnosti Cloudera je velmi náročný. Proto si cením svých kolegů, kteří se do něj zapojili a posouvají své znalosti a dovednosti,“ říká Dagmar Bínová, Big Data & Data Science Lead, Adastra. „K projektům big data přistupujeme stylem „out-of-the-box,“ zákazníci tak od nás dostanou ty nejlepší datové služby.“

O společnosti Adastra    

Adastra je mezinárodní konzultační společnost, která poskytuje komplexní služby v oblasti digitalizace. Zaměřuje se na zpracování dat, jejich analýzu, budování datových skladů, na oblasti internetu věcí (IoT), big dat, umělé inteligence, vývoje aplikací včetně mobilních či tvorbu marketingových a kreativních strategií. Mezi zákazníky Adastry patří firmy z oblasti retailu, financí a bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, automobilového i výrobního průmyslu, energetiky, farmacie a řady dalších odvětví včetně státní správy. Její projekty realizuje na 2000 konzultantů ze 17 kanceláří po celém světě. Obrat Adastry za rok 2022 dosáhl 5,6 miliard Kč. Více na www.adastra.digital.