Benefit nad zlato. Již čtyři roky radí linka pomoci zaměstnancům Alberta s problémy všeho druhu

Pomocnou ruku v těžkých životních situacích podává svým zaměstnancům prostřednictvím linky pomoci Albert. Linka jim pomůže vyrovnat se s výzvami v pracovním i osobním životě a poskytuje speciální poradenství v oblasti financí, práce, zdraví či rodinných vztahů. Patří tak mezi nejvíce ceněné z široké škály benefitů, které Albert svým zaměstnancům poskytuje.

Původně byla linka pomoci zřízena jako zdroj informací týkajících se pandemie a lockdownů. Později byla rozšířena na základě aktuální potřeby o poradenství v ukrajinštině a nyní se na ni zaměstnanci mohou obracet o rady v mnoha životních situacích. Konzultanti linky, pečlivě vyškolení v dlouhé řadě oborů a expertíz, měsíčně vypořádají více než sto dotazů. Zaměstnancům Alberta pomáhají řešit finanční těžkosti od splácení dluhů po exekuce a poradí i s právními záležitostmi. Důležitou součástí této služby je také podpora ve složitých vztahových a rodinných situacích, stejně jako například rady týkající se rovnováhy mezi pracovním a osobním životem a zdravé životosprávy obecně. 

„Za čtyři roky svého fungování se linka stala mimořádně efektivním nástrojem pomoci našim zaměstnancům, a to jak ve chvílích akutní nouze, tak s řešením dlouhodobých potíží. Někdo potřebuje třeba jen vyslechnout a získat jiný pohled na věc, nebo si jde pro radu ohledně vyřizování na úřadech. Občas se ale setkáváme i se závažnými problémy, například v rodině. Od našich zaměstnanců vím, jak jsou vděčni za to, že se v případě potřeby mají na koho obrátit,“ vysvětluje Denisa Maternová, HR manažerka ve společnosti Albert.

Ve sféře psychologického poradenství se na Albert linku pomoci obrátil zaměstnanec, který zažíval syndrom vyhoření, kvůli kterému značně trpěla i jeho rodina. Linka mu pomohla vyhledat příslušnou odbornou pomoc a v práci byl přeřazen na jinou pracovní pozici, což mu vrátilo motivaci do práce i rodinného života. Finanční poradenství bylo poskytnuto zaměstnanci, který si tajně vzal půjčku na splacení dluhů rodinného příslušníka. Brzy se však ocitl v situaci, kdy půjčku sám dále splácet nedokázal. Zaměstnanec byl operátorem linky veden k otevřené komunikaci s rodinou a k vyhledání kvalifikované pomoci tak, aby stabilizoval situaci snížením splátek.

Linka pomoci je zaměstnancům k dispozici každý den od 8:00 do 20:00 a nabízí anonymní konzultace telefonicky, prostřednictvím SMS, WhatsApp, Viber nebo e-mailem. Tato služba je součástí uceleného balíčku benefitů a dalších aktivit společnosti Albert zaměřených na zdraví a spokojenost svých zaměstnanců, mezi které dále patří například Multisport karta, příspěvky na dopravu či podpora v oblasti výživy a zdravého životního stylu. Tato systematická péče o pohodu zaměstnanců se odráží na jejich vysoké spokojenosti s prací v Albertu, která se dlouhodobě pohybuje kolem 90 procent.

O Albertu

 

    • Obchody Albert působí na českém trhu více než 32 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
    • Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • V roce 2022 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma
  • Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů. 
  • Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit. 
  • Albert vydal další nefinanční report o udržitelnosti za rok 2022, který přináší     v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Novinkou jsou ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, který se věnuje.