Klarna po dvou letech na českém trhu vstupuje na Slovensko

  • Klarna expanduje na slovenský trh po tom, co před téměř dvěma lety vstoupila do Česka
  • Slovenští zákazníci mají nyní možnost rozdělit si nákupy na internetu do tří měsíčních plateb bez úroků pomocí své standardní debetní karty
  • Jedním z prvních partnerů společnosti Klarna na Slovensku bude globální e-shop s módou About You, navazující tak na úspěšnou spolupráci v České republic

Bratislava – 14. května 2024 – Švédský fintech Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci, pokračuje ve své expanzi na další trhy v regionu střední a východní Evropy a nyní bude nabízet své služby i slovenským zákazníkům. Navazuje tak na svůj vstup na český trh, kam expandovala před téměř dvěma lety. Během této doby se Klarna dokázala stát významným hráčem na poli odložených plateb v České republice a expanze na sousední slovenský trh je tak pro společnost dalším logickým krokem. 

Klarna je v současnosti oficiálně přítomna na 25 trzích a prostřednictvím svých flexibilních platebních možností propojila více než 550 000 partnerů po celém světě. Společnost na Slovensku nabídne své klasické produkty, jež jsou českým zákazníkům již dobře známé. Konkrétně Pay in 3 (Zaplať ve 3 platbách), Pay now (Zaplať ihned) a online aplikaci Klarna. Slovenští zákazníci tak budou moci využít možnosti rozdělit si své nákupy do tří bezúročných plateb v rámci služby „Zaplať ve 3 platbách”. První platba bude uhrazena předem, další dvě budou účtovány po 30 dnech.

Naším cílem je nabídnout firmám i jejich zákazníkům bezproblémové nakupování. Od procházení až po nákupy poskytujeme více, než se od platební služby očekává, a pro naše uživatele děláme něco navíc. Řešení Pay in 3 (Zaplať ve 3 platbách) je ale hlavně základním kamenem, který na Slovensku pokládáme – na něm chceme budovat pevné a dlouhodobé vztahy s našimi obchodními partnery a také poskytovat skvělý zážitek našim zákazníkům,” uvádí Sebastian Siemiatkowski, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Klarna.  

Klarna letos slaví druhý rok svého působení na českém trhu, během kterého představila několik nových produktů. Investovala do zlepšení uživatelského prostředí své aplikace a webového rozhraní pro české zákazníky, což zahrnovalo vylepšené funkce, jednodušší navigaci a uživatelsky přívětivější design. Dále pak s pomocí svých stávajících partnerů publikovala několik průzkumů mapujících chování českých zákazníků a jejich vztah k osobním financím. Své portfolio partnerů navíc rozšířila o spolupráci s Airbnb, globální webovou službou pro zprostředkování pronájmu ubytování. Díky tomuto partnerství nabídla Klarna hostům z České republiky nový způsob, jak rozložit náklady na rezervaci pobytu do tří bezúročných splátek v průběhu dvou měsíců.

Naše expanze na Slovensko je dalším logickým krokem v úsilí Klarny posilovat postavení spotřebitelů a obchodníků po celém světě. Jsme nadšeni, že můžeme na slovenský trh uvést naše inovativní platební řešení, která spotřebitelům nabízí větší kontrolu nad jejich financemi a obchodníkům poskytují nástroje, jež jim pomohou k růstu a zvýšení spokojenosti zákazníků,” říká Lukas Dwulit, manažer společnosti Klarna pro střední a východní Evropu.

Jedním z prvních ohlášených partnerů Klarny na Slovensku bude módní e-shop About You, s kterým společnost spolupracuje i v Česku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku. 

Jsme hrdí na to, že můžeme pokračovat v partnerství s Klarnou i na dalších trzích. Flexibilní platební řešení Klarny se dokonale shodují s naším závazkem udělat pro naše zákazníky nakupování na naší platformě co nejjednodušší a nejpříjemnější. Jsme přesvědčeni, že toto partnerství podpoří růst a úspěch e-shopů na obou trzích,” uvedl Tom Dupont, ředitel provozu a rozvoje trhu ve společnosti ABOUT YOU.

V posledních letech se Klarna zaměřovala zejména na rozvoj v rámci CEE regionu (střední a východní Evropy), zahrnující expanzi do Polska, České republiky, Maďarska a Rumunska. Spolupráce s lokálními značkami byla klíčovým prvkem této strategie. Klarna pomáhá těmto značkám růst a expandovat na zahraniční trhy. Po zavedení svých služeb v České republice v roce 2022 je expanze na Slovensko reakcí na rostoucí poptávku po flexibilních platebních řešeních v CEE regionu.

Více informací o nabídce společnosti Klarna na Slovensku najdete na klarna.com/sk.

O Klarně

Klarna si od roku 2005 klade za cíl urychlit obchodování, jehož středobodem jsou potřeby spotřebitelů. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony transakcí denně přináší Klarna férová, udržitelná a umělou inteligencí poháněná platební a nákupní řešení, která přinášejí revoluci ve způsobu, jakým lidé nakupují a platí online, a umožňuje spotřebitelům nakupovat chytřeji, s větší důvěrou a pohodlněji. Více než 500 000 globálních maloobchodníků integruje inovativní technologie a marketingová řešení Klarny, a to za účelem podpory růstu a loajality, včetně společností H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group, Nike a Airbnb. Další informace naleznete na https://klarna.com/.

Klarna je společnost řízená zakladateli, za kterou stojí Sequoia Capital a široká základna mezinárodně významných investorů a institucí, včetně Bestseller, Commonwealth Bank of Australia, Mubadala Investment Company, Silver Lake, Dragoneer, GIC, BlackRock, Wellcome Trust, CPP Investments a Atomico.