Apify posiluje svůj HR tým. Na pozici head of people nastupuje Simona Baxa, která formovala HR v Accolade a GoodData

Praha 28. května 2024 – Web scrapingová platforma Apify nově posiluje vedení. Do čela HR oddělení nastupuje na pozici head of people zkušená Simona Baxa. Tato nová posila a nedávno oznámená 70milionová investice zapadají do strategie Apify, které má nyní ambice na další velký růst včetně posílení svého týmu. Během své kariéry Simona Baxa pracovala v PwC, Heinekenu, ale také pro GoodData nebo Accolade, kde se starala o náborové strategie a interní nastavení firmy. Díky svým bohatým zkušenostem se Simona nyní zaměří na HR procesy v týmu Apify, jejím úkolem je tedy podpořit další růst firmy.

„Simona je pro Apify velká posila. V uplynulém roce jsme hodně vyrostli a je třeba zaměřit se více na náš tým a interní procesy. S tím nám pomůže právě Simona, která přichází se širokou škálou zkušeností z oblasti HR, resp. PeopleOps, jak toto oddělení lidštěji nazýváme u nás. Těším se proto, že se stane klíčovou hnací silou, a věřím, že se jí podaří podpořit naši speciální firemní kulturu, starat se o tým a zároveň nám pomoci s další velkou fází vývoje a naplnění ambicí k dalšímu růstu firmy,“ uvádí Jan Čurn, CEO a spoluzakladatel Apify.

„Práci v Apify vnímám jako práci snů z několika důvodů. Je tady tým plný chytrých a podporujících lidí. Zároveň se mi líbí otevřenost a autentická firemní kultura, která není jen prázdným heslem, ale DNA každého z týmu. Navíc pro mě představuje zajímavou příležitost pracovat ve SaaS startupu s ambiciózními plány do budoucna, který se vyvíjí do scaleupu. Věřím, že mě zkušenost v Apify posune dále i díky skvělému vedení Honzy Čurna,“ komentuje svou novou pozici Simona Baxa, nyní head of people v Apify.

Simona vystudovala podnikovou ekonomiku a management na VŠE a následně získala titul MBA při Ústavu práva a právní vědy. Účastnila se také programu Autentický leadership od ATAIRU. Již během studií pronikla do odvětví recruitmentu a postupně také do interního HR. Za svou kariéru nasbírala zkušenosti jako HR business partner v Heinekenu nebo senior HR consultant v PwC. Tam pomáhala analyzovat HR procesy a připravovala průzkum zapojení pro několikatisícovou firmu. 

Se startupovým světem měla možnost se sblížit díky GoodData, kde se podílela na budování HR týmu v české části, ale i v sídle společnosti v San Francisku. Za dobu jejího působení firma vyrostla ze startupu ve scaleup a Simona se na tom podílela náborem zaměstnanců, prací s talenty a jejich rozvojem a vzděláváním. Jako group HR director během své poslední pozice v Accolade tvořila HR tým a HR procesy podporující firemní rostoucí strategii v evropském měřítku.

Více o Apify

Web scrapingová platforma Apify umožňuje firmám těžit data z webů a získat data pro AI. Zároveň dokáže automatizovat jakékoli workflow, které člověk dělá manuálně ve webovém prohlížeči, a následně jej spustit ve větším měřítku v cloudu. Jednou z klíčových služeb společnosti je také otevřené tržiště s takzvanými Aktory – cloudovými programy, které lze snadno spouštět, sdílet, integrovat a stavět na nich. Těch Apify nabízí přes 1 500. Apify v roce 2015 založili Jan Čurn a Jakub Balada, kteří se poznali během studia informatiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK, kdy si také uvědomili, že programování může být vedle zábavy výnosný byznys. Viděli poptávku po softwaru, který by dokázal získávat z webových stránek určitá data, a vytvořili proto platformu, která k tomu nabízí nástroje. Mezi jejich klienty patří aktuálně například Siemens, Intercom, Microsoft, T-Mobile nebo Accenture.