Češi chtějí mít nad zásilkami co největší kontrolu, běžně využívají více než dvě místa doručení
Společnost DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, připravila pro své zákazníky novou mobilní aplikaci myDPD, která má příjemcům balíčků co nejvíce zjednodušit život a umožnit jednoduchou správu všech doručovaných zásilek. Historicky první mobilní aplikace od DPD pokrývá potřeby příjemců při doručování všech zásilek, typicky balíčků z e-shopů. Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper barometer, ve kterém DPD každoročně zkoumá chování spotřebitelů při online nakupování, se totiž Češi řadí k jedněm z nejnáročnějších zákazníků v Evropě a to zejména co se týče flexibility doručení a možností přesměrování.
Aplikace myDPD umožňuje:
- Mít přehled o pohybu všech doručovaných zásilek kdykoliv a odkudkoliv
- Přesměrovat je do jednoho z více než 100 000 výdejních míst Pickup nebo oblíbených DPD Pickup Boxů v celé Evropě
- Měnit adresu či den doručení, nebo balíček jednoduše odmítnout
- Využít přehlednou mapu výdejních míst Pickup a boxů v okolí, ve které lze snadno vyhledávat a nechat se pomocí oblíbené navigace k boxu nebo výdejnímu místu nasměrovat
- Sledovat v den doručení zásilku živě na mapě
- Vytvoření účtu, který umožňuje automatické napárování všech doručovaných zásilek dle e-mailu a telefonního čísla příjemce
- Přiřadit k účtu více e-mailů a telefonních čísel a vytvořit tak např. přehledný rodinný účet
- Využití tzv. push notifikací o změně stavu zásilky
- Komunikovat s chatbotem
Aplikaci myDPD lze v Česku stáhnout přes App Store (verze iOS) a Google Play (verze Android).
“Pro příjemce v Česku je ve srovnání s řadou evropských států mnohem důležitější mít možnost libovolně měnit místa či adresy doručení a jednoduše mít pocit, že jsou to oni, kdo doručení “řídí”. Proto se jim v tomto ohledu snažíme vycházet vstříc a věříme, že aplikace myDPD je jedním z kroků, který ocení. Už teď navíc pro aplikaci pracujeme na dalších novinkách využitelných například pro rychle rostoucí síť výdejních míst a boxů,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD.
Mobilní aplikace myDPD s podtitulkem “moje zásilka, moje volba” je v současnosti dostupná příjemcům balíků doručovaných DPD nejen v Česku, ale i v řadě dalších zemí, například v Nizozemsku, Chorvatsku, na Slovensku nebo třeba v Argentině. Portál myDPD ve verzi aplikace nebo webu využívají v současné chvíli již miliony zákazníků v řadě zemí Evropy a světa, kde společnost DPD v rámci sítě Geopost působí. DPD věří, že se tímto krokem opět posunula blíže k potřebám současného zákazníka, který očekává přizpůsobení doručení na míru.
O DPD
Společnost DPD (Direct Parcel Distribution) je součástí skupiny Geopost, největší sítě balíkové přepravy v Evropě. Cílem DPD je stát se lídrem v oblasti udržitelného doručování a hlavním hybatelem rozvoje e-commerce. Se svými 1 500 kurýry a sítí více než 4 700 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce v Česku nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci myDPD může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí.
Díky Geopost mohou zákazníci DPD využít přes 100 000 výdejních míst Pickup v celé Evropě a posílat zásilky do 230 zemí světa díky značkám DPD, Chronopost, SEUR, BRT, Speedy a Jadlog. Firma je prvním globálním přepravcem, který má své krátko- i dlouhodobé závazky snižování emisí validované od nezávislé iniciativy SBTi (Science Based Targets initiative).
Geopost jako součást La Poste Groupe vykázal za rok 2023 tržby v hodnotě 15,69 miliardy EUR a doručil 2,1 miliardy balíků po celém světě.