Prodeje produktů péče o tělo stoupají o desítky procent. Napomáhá tomu i zdražování služeb

Zlín, 10. května 2024 Elektronická zařízení pomáhající s péčí o tělo se i díky zdražování služeb rychle zabydlují v českých domácnostech. Podle dat maloobchodního prodejce DATART v prvním čtvrtletí oproti minulému roku výrazně stouply prodeje napříč celým tímto segmentem. O pětinu větší zájem měli Češi o holicí strojky nebo epilátory, prodeje masážních přístrojů stouply skoro o čtvrtinu.

V posledních letech se Českem prohnala všudypřítomná inflace. Nejčastěji se v této souvislosti mluvilo o zdražování potravin, energií či bydlení. Spolu s nimi však nezanedbatelně stouply i ceny služeb – třeba v oblasti péče o tělo. Některé profese, jako jsou kadeřníci nebo holiči, navíc přinutila k dalšímu zdražení úprava zdanění jejich služeb.

Právě růst cen služeb může být jedním z důvodů, proč Češi více vyhledávají produkty péče o tělo a zdraví, díky kterým mohou na návštěvách u holiče, kosmetičky, nebo například u maséra ušetřit. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v prvním čtvrtletí meziročně stouply prodeje holicích strojků o 21 %, zájem o masážní přístroje vzrostl skoro o čtvrtinu (23 %).

„Popularitu těchto produktových kategorií mezi našimi zákazníky dozajista ovlivňuje nárůst cen v oblasti služeb. Ještě více se tak stupňuje tempo růstu prodejů produktů péče o tělo a zdraví, který mezi Čechy už delší dobu pozorujeme. U mnohých z nich letos evidujeme meziroční nárůst o desítky procent,“ komentuje stoupající poptávku Pavel Janů, produktový manažer DATART.

Dále tak kupříkladu pokračuje vytrvalý růst prodejů elektrických zubních kartáčků, o které se dnes spotřebitelé v rámci tohoto segmentu zajímají vůbec nejvíce. Jen letos stouply o desetinu. Neustále se navíc objevují nové produktové kategorie, které lidem péči o tělo dále usnadňují. Jednou takovou jsou třeba laserové epilátory, které dnes podle Pavla Janů zažívají obrovský boom. Jejich prodeje v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 48 %. Výrazně nahoru jdou i prodeje dalších přístrojů specificky určených pro péči o pleť.

„Nabídka v tomto segmentu se neustále rozšiřuje. Dříve byly elektrické zubní kartáčky spíše okrajovou záležitostí, dnes už jsou standardem. Podobně to platí pro nespočet dalších produktů. Všechny se rychle stávají nedílnou součástí každodenního života. Velká část našich zákazníků je dnes vnímá jako naprosto běžnou potřebu a jejich počet každým rokem dále roste. Jsou to prostě komfortní pomocníci moderního člověka,“ říká Pavel Janů.

Více si všímáme i prostředí, ve kterém žijeme

Lidé se však nevěnují pouze péči o svůj zevnějšek. Stále důležitější pro ně je i to, aby se dobře cítili také v místech, kde se pohybují. Na popularitě tak získávají přístroje, které se mají starat o to, aby lidé žili ve zdravém a příjemném prostředí. Hned o čtvrtinu tak v DATARTu oproti loňskému roku stouply prodeje čističek vzduchu. V případě odvlhčovačů pak nárůst v prvním čtvrtletí meziročně činil dokonce 56 %. 

Moderní čističky ze vzduchu odstraňují prach, pyl a další alergeny a výrazně tak usnadňují život nejen alergikům. Pomoci dokážou i s eliminací zápachů.  Odvlhčovače a zvlhčovače pak v domácnosti regulují optimální vlhkost a pomáhají tak udržovat zdravé dýchací cesty,“ vyjmenovává jejich výhody Pavel Janů.

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má téměř 120 prodejen na českém a přes 20 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka roku 2020, 2021, 2022 a 2023.