DPD doručuje již do 110 000 výdejních míst a boxů

Obliba doručování mimo domov roste po celé Evropě

Lídr balíkové přepravy v Evropě Geopost (dříve DPDgroup), jehož součástí je i česká DPD, zaznamenává rostoucí popularitu doručování mimo domov (tzv. out of home) mezi pravidelnými zákazníky e-shopů. Podle posledních dat z největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer 44 % pravidelných online nakupujících preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/ do boxů), což je nárůst o 5 procentních bodů oproti roku 2022. Čeští zákazníci mohou využívat všech 110 000 výdejních míst a boxů DPD, které jsou k dispozici v rámci Evropy.

Průzkum E-shopper Barometer také ukázal, že 51 % pravidelně online nakupujících využívá více než jedno doručovací místo a 44 % preferuje doručování mimo domov. Doručení do samoobslužných boxů a výdejních míst nyní na evropské úrovni tvoří 23 % a 24 %  doručovacích míst, což představuje nárůst o 3 a 4 procentní body oproti loňskému roku.

DPD v Česku překročilo 5000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7000

DPD v České republice momentálně doručuje již do více než 2000 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem se pak jedná o více než 5000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3000. DPD tak reaguje na poptávku českých zákazníků, kteří stále více preferují doručování mimo jejich bydliště. To dokazují i nejnovější data z průzkumu E-shopper Barometer podle nichž využívá výdejní místa 49 % Čechů nakupujících na internetu a samoobslužné boxy 26 %. DPD plánuje v tomto roce na tento trend dále navázat a nabídnout českým zákazníkům až 7 000 výdejních míst a boxů.

Popularita samoobslužných boxů v České republice neustále roste a jejich počet se stále navyšuje, což svědčí o rostoucím zájmu zákazníků o moderní a flexibilní způsoby doručování. Zákazníci v dnešní době oceňují možnost vyzvednout si svůj balíček kdykoliv se jim to hodí, navíc u nich roste zájem o udržitelné doručování. To naše solárně napájené DPD Pickup Boxy nabízí, většina z nich je dostupná 24/7. Jsme přesvědčeni, že rozvoj samoobslužných boxů má obrovský potenciál a přispívá k dalšímu zlepšení zákaznické zkušenosti. I proto v horizontu dní chystáme spuštění podeje zásilek na boxech,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku. 

DPD doručuje do sítě výdejních míst a boxů již ve 28 zemích Evropy(1)

Geopost (dříve DPDgroup) a jeho značky DPD, Chronopost, BRT, SEUR a Speedy posílily svou přítomnost na trhu doručování mimo domov s 25% růstem doručených zásilek v roce 2023 oproti roku 2022. Mezinárodní toky balíků vedly k 43% nárůstu přeshraničního doručování mimo domov v roce 2023 oproti roku 2022 a trend pokračuje v prvním čtvrtletí roku 2024 s dalším 75% nárůstem těchto objemů.

Doručení mimo domov je klíčovým pilířem strategie Geopost “Together & Beyond” zahájené v roce 2021. Geopost určuje správný mix výdejních míst a samoobslužných boxů na základě místních preferencí a městských/venkovských krajin. Na konci dubna 2024 síť Geopost zahrnovala 110 000 výdejních míst Pickup v Evropě, což je jedna z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov na trhu.

Díky svým panevropským zkušenostem podporuje Geopost rozvoj svých zákazníků s jednou z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov a doručení domů ve 28 evropských zemích.

O DPD

Společnost DPD (Direct Parcel Distribution) je součástí skupiny Geopost (dříve DPDgroup), největší sítě balíkové přepravy v Evropě. Cílem DPD je stát se lídrem v oblasti udržitelného doručování a hlavním hybatelem rozvoje e-commerce. Se svými 1 500 kurýry a sítí více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce v Česku nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci myDPD může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí.

Díky Geopost mohou zákazníci DPD využít přes 110 000 výdejních míst Pickup v celé Evropě a posílat zásilky do 230 zemí světa díky značkám DPD, Chronopost, SEUR, BRT, Speedy a Jadlog. Firma je prvním globálním přepravcem, který má své krátko- i dlouhodobé závazky snižování emisí validované od nezávislé iniciativy SBTi (Science Based Targets initiative).

Geopost jako součást La Poste Groupe vykázal za rok 2023 tržby v hodnotě 15,69 miliardy EUR a doručil 2,1 miliardy balíků po celém světě.

1) Belgie, Bulharsko, Česká Republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Holandsko, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Německo, Norsko, Maďarsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Spojené království, Španělsko, Švédsko a Švýcarsko