Lidl kyticí Florine podporuje etiopské ženy a dívky

Obchodní řetězec Lidl od 11. července nabídne zákazníkům kytici Florine, jejímž nákupem podpoří projekt Mela for Her v Etiopii, který se zasazuje o ochranu práv žen. Cílem projektu je zajistit etiopským dívkám a ženám přístup ke kvalitním, cenově dostupným a udržitelným hygienickým potřebám.

Češi si květiny oblíbili a jejich popularita stále roste. Za posledních 5 let se import květin do České republiky zvýšil o více než 50 %. Mezi nejoblíbenější druhy patří růže, chryzantémy, karafiáty, lilie či orchideje. Většina rostlin pochází z Nizozemska, Kolumbie, Keni a Ekvádoru, oblastí s ideálními podmínkami pro pěstování díky nadmořské výšce, slunečnímu záření a teplotě.

Lidl si však uvědomuje i rizika spojená s pěstováním květin v těchto oblastech, a proto se aktivně zasazuje o dodržování sociálních a ekologických standardů. Společnost spolupracuje s dodavateli, kteří se zavazují k zodpovědnému používání pesticidů a ochraně životního prostředí. Zároveň klade důraz na certifikaci produktů, která zaručuje dodržování mezinárodně uznávaných standardů. Jen za minulý rok si zákazníci v prodejnách Lidl mimo jiné zakoupili přes 3 miliony stonků růží s certifikátem Fairtrade, což oproti roku 2022 představuje zhruba desetiprocentní nárůst. V České republice je tak Lidl největším prodejcem fairtradových růží a zároveň největším plátcem fairtradového příspěvku.

„Nabídka květin v Lidlu není jen o kráse a estetice. Vnímáme ji jako příležitost šířit povědomí o důležitosti etiky a udržitelnosti v zemědělství a zároveň podporovat projekty, které mění životy lidí k lepšímu,” říká mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Kytice Florine, dostupná za 119,90 Kč, bude další možností, jak potěšit oko a zároveň vykonat něco dobrého. Zákazníci jejím nákupem totiž podpoří projekt Mela for Her v Etiopii, který má posílit postavení dívek a žen a zlepšit jejich životní podmínky. Díky Mela for Her tak získávají ženy v Etiopii šanci na lepší a nezávislejší život. Iniciativa podporuje také rovnost žen a mužů, udržitelnost a sociální inovace.

Lidl klade důraz i na podporu biodiverzity. Do nabídky proto zařazuje tzv. medonosné květiny, které slouží jako potrava pro včely a další opylovače. Zákazníci tak mohou výsadbou těchto květin aktivně přispět k zachování zdravého životního prostředí.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť. 

 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika