Reaguje tak na vysokou poptávku zákazníků Vinted a malých a středních e-shopů
Společnost DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení zejména zákazníci secondhandové platformy Vinted a také živnostníci/malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík jak do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka.
V současnosti podej funguje na 250 DPD Pickup Boxech. Během následujících týdnů DPD tuto službu rozšíří do všech boxů, kam doručuje, tedy včetně sítě sdílených boxů (dohromady zhruba 2200). Přepravu mezi jednotlivými boxy, boxem a výdejním místem, případně z boxu na adresu příjemce lze využít také pro zasílání balíčků do zahraničí v rámci celoevropské sítě DPD, která nabízí 110 000 výdejních míst a boxů. Jejich využitím pomáhají zákazníci regulovat počet kilometrů, které by jinak najeli kurýři při doručování na vícero adres.
Jak jednoduše poslat balíček přes Vinted?
Možnost nonstop podeje balíku v boxech usnadňuje obchodování mezi uživateli secondhandové platformy Vinted. Jednoduše si přes Vinted aplikaci vygenerují štítek s čárovým/QR kódem, vytisknou ho, nalepí na balíček a následně naskenují u boxu. Balíček vloží do schránky a zavřou ji. Pak už se nemusí o nic starat a balíček dorazí do vybraného boxu, na výdejní místo nebo na adresu podle volby kupujícího zpravidla do 1-2 dnů od převzetí balíčku DPD. V boxu na příjemce balíček počká 2 dny, na výdejním místě pak týden. Kupující je informován sms zprávou i emailem, že mu balíček dorazil a zároveň má k dispozici přehled o průběhu doručení všech balíků v aplikaci myDPD.
Obliba boxů stále roste
DPD dlouhodobě zaznamenává rostoucí popularitu doručování mimo domov (tzv. out of home) mezi pravidelnými zákazníky e-shopů. Podle posledních dat z největšího evropského e-commerce průzkumu Geopost E-shopper Barometer 44 % pravidelných online nakupujících preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/ do boxů), což je nárůst o 5 procentních bodů oproti roku 2022. Do boxů si nechává doručovat 26 % lidí, na výdejní místa pak 49 %. Více než polovina respondentů využívá pravidelně více než jedno doručovací místo.
DPD v Česku překročilo 5000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7000
DPD v České republice momentálně doručuje již do 2200 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem se pak jedná o více než 5000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3000. Do konce roku pak DPD plánuje další rozšiřování sítě Pickup až na 7000 výdejních míst a boxů – reaguje tak na poptávku českých zákazníků, kteří stále více preferují doručování mimo jejich bydliště.
O DPD
Společnost DPD (Direct Parcel Distribution) je součástí skupiny Geopost (dříve DPDgroup), největší sítě balíkové přepravy v Evropě. Cílem DPD je stát se lídrem v oblasti udržitelného doručování a hlavním hybatelem rozvoje e-commerce. Se svými 1 500 kurýry a sítí více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce v Česku nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci myDPD může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí.
Díky Geopost mohou zákazníci DPD využít přes 110 000 výdejních míst Pickup v celé Evropě a posílat zásilky do 230 zemí světa díky značkám DPD, Chronopost, SEUR, BRT, Speedy a Jadlog. Firma je prvním globálním přepravcem, který má své krátko- i dlouhodobé závazky snižování emisí validované od nezávislé iniciativy SBTi (Science Based Targets initiative).
Geopost jako součást La Poste Groupe vykázal za rok 2023 tržby v hodnotě 15,69 miliardy eur a doručil 2,1 miliardy balíků po celém světě.