I čtyři roky po kovidu vnímají zaměstnanci home office jako benefit

(Praha 23. 7. 2024) ‒ Dvakrát více lidí chápe možnost práce z domova pořád ještě spíš jako zaměstnaneckou výhodu než jako standardní pracovní režim. Ukázal to nejnovější reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel.

Home office jako benefit vnímá 59 % dotázaných, zatímco za standard jen 29 % lidí. Osm procent dotázaných tvrdí, že by do firmy, která možnost pracovat z domova nenabízí, vůbec nenastoupili.

“Zaměstnavatelé se po kovidovém nadšení pro home office snaží vrátit lidi do kanceláří. Ukazuje se, že práce v týmu bývá efektivnější,” říká František Boudný, šéf Předvýběru.CZ.

Potvrzují to i zaměstnanci: 18 % jich v průzkumu uvedlo, že práce z domova je příjemná, ale chybí jim kontakt s kolegy. Téměř 34 % vnímá ztrátu motivace k práci při déletrvající práci z domova. Na druhou stranu 37 % tvrdí, že home office přináší lepší pracovní výsledky.

Dvaadvacet procent respondentů považuje práci z domova za jeden ze tří nejdůležitějších zaměstnaneckých benefitů.

Data pro reprezentativní průzkum sesbírala agentura Talk Online Panel na vzorku 322 pracujících ve věku 18-59 let.

:: 

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 50 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav a generálním partnerem Předvýběr.CZ Bike Maratonu Vysočina. Podporuje činnost spolku Dobré víly dětem, ústavu Cesta z krize, ženský pěvecký sbor Akordum a sportovní výzvu Kolo pro Adama neziskové organizace Černí koně. Majoritní podíl vlastní fond rozvojového kapitálu Genesis Growth Equity Fund I.