Hospodaření mediální skupiny MAFRA v roce 2023 bylo pozitivní. K celkově kladnému hospodářskému výsledku přispěly především dceřiné společnosti a předchozí zásadní akvizice mediální skupiny, kterým se stabilně daří meziročně zvyšovat svoji výkonnost. Skupina dosáhla tržeb ve výši 4 642 milionů Kč a celkové EBITDA ve výši 302 milionů Kč.
„Uplynulý rok byl (nejen) pro vydavatelské odvětví náročný v mnoha ohledech, ať už se jedná o přetrvávající vysoké ceny energií, nárůst nákladů na nakupované služby, či především pokračující pokles prodejů tištěných médií. Díky efektivně nastaveným restrukturalizačním opatřením, jejichž realizace byla loni započata a v letošním roce se bude realizovat zásadní fáze, se však podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny MAFRA v podstatné míře minimalizovat. Mediální skupina MAFRA tak i v roce 2023 potvrdila svoji silnou pozici největšího multimediálního domu na českém trhu, který svým produktovým portfoliem/ svými tituly dokáže oslovit všechny klíčové cílové skupiny,“ shrnuje Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s.
Dařilo se především online portfoliu, které udrželo silný zásah i stabilní prodej inzerce, a to jak prostřednictvím obsahových, tak i „neobsahových“ produktů, a dlouhodobě zůstává významným zdrojem vysoké efektivity celého vydavatelství. V rámci online aktivit zaznamenal úspěšný rok zejména projekt placeného obsahu iDNES Premium, kde se daří průběžně posilovat předplatitelskou základnu. Skvělých výsledků dosáhla skupina Ticketportal v Čechách i na Slovensku, dobře si vedla MAFRA Slovakia, Rádio Impuls i digitální agentura Acomware.
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví téměř 3 miliony čtenářů tisku a měsíčně 7,2 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 4,83 milionu čtenářů, což představuje 54,9 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,2 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, titul zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls, virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.