CANS slaví 1. narozeniny, 500 000 prodaných plechovek & evropskou expanzi

Praha, 7. srpna 2024 – Rychle se rozrůstající česká firma nápojů CANS slaví své 1. narozeniny. Cíl zůstává stejný, snížit globální spotřebu cukru pomocí kvalitní alternativy ke slazeným nápojům.

CANS prodali za první rok své existence 500 000 recyklovaných a plně recyklovatelných plechovek v České republice. Tento objem odpovídá úspoře 16,5 tun cukru (2,8 milionu kostek cukru), které se nachází ve stejném množství v konvenčních slazených nealkoholických nápojích.

Dynamický český startup vyvinul a uvedl za první rok na trh 4 příchutě, vstoupil na Slovensko a na podzim se chystá do Německa. 

Dlouhodobou misí značky je snížit nadměrnou konzumaci cukru a do roku 2030 díky zařazení CANS do pitného režimu místo klasických slazených nápojů ušetřit 10 000 tun cukru (2,5 miliardy kostek cukru).

Screenshot

„S CANS tvoříme kategorii neslazených drinků v nápojovém průmyslu, který se na první pohled jeví jako kompletně saturovaný. Avšak první rok naší existence ukázal, že kvalitní, čistá, chutná a neslazená alternativa nápojů bez chemie tady chyběla nejen nám,“ říká Jaroslav Beck, spoluzakladatel a investor CANS.

CANS obsahují čistou vodu z Alp, pár kapek přírodní ovocné šťávy a trochu bublinek. Zaujmou nejen svěžím obsahem, fresh designem, ale i hravou komunikací. 

Plechovky bez kompromisu uvnitř i zvenčí jsou nyní dostupné na více než 700 místech po celé České republice u vybraných prodejců včetně těch největších, jako je např. Albert, Billa či Rohlík, Freshpoint, ve 100 gastro podnicích (seznam všech míst zde) a také na vlastním e-shopu CANS. 

„Dokázali jsme vybudovat distribuční síť od nuly, bez pomoci třetí strany, distributora. Stejnou cestou jdeme i na Slovensku, protože jsme si na domácím trhu vyzkoušeli, že to s kvalitním interním týmem funguje skvěle,” vysvětluje Dominic Rice, spoluzakladatel a CEO CANS.  

Velký důraz tato značka neslazených nápojů klade také na aktivaci brandu a možnost drink ochutnat v rámci širokého spektra eventů, kterých CANS jen za první rok podpořili přes 250 včetně 20 letních kempů pro děti. 

V červenci CANS vstoupili na slovenský trh, již v září se chystají do Německa a výhledově míří do Velké Británie a USA. Brzy také představí další novou neotřelou příchuť.