Polovina roku 2024 u T-Mobile: investice do infrastruktury pokračují, představeny nové tarify, nástup generální ředitelky i silná podpora neziskového sektoru

Společnost T-Mobile představuje hospodářské výsledky za první pololetí roku 2024. Počet zákazníků vzrostl o 0,6 % a překonal hranici 6,5 milionů. Naopak klesající trend pokračuje v počtu odeslaných SMS (- 5,9 %) a v majitelích předplacených karet (- 6,5 %). Spotřeba dat stoupla téměř o jednu třetinu (32 %), a tomu operátor přizpůsobil také nabídku nových tarifů. V meziročním srovnání pokračuje mírný pokles tržeb (- 1 %), avšak díky zodpovědnému podnikání zůstává stabilní ziskovost na 6 %. Od 1. června nastoupila na pozici generální ředitelky Melinda Szabó.

T-Mobile má za sebou další pololetí, kdy prokázal, že je zdravou a stabilní společností se zájmem o udržitelnost, svět kolem sebe, a především o své zákazníky. Na tom staví i spuštění komunikační platformy #MeziSvými dokazující sílu naší značky. V letošním roce plánujeme investovat 4,9 miliardy do stavby sítí, z toho 2,58 do mobilní části. Zavázali jsme se pokrýt do konce roku 90 % populace 5G signálem. Podařilo se nám také představit zákazníkům nové tarifní portfolio a uzavřít dohodu o dlouhodobém nákupu zelené energie,“ shrnuje uplynulý půlrok Melinda Szabó, generální ředitelka T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.

Nové tarify i telefony 

Aby si zákazníci mohli užít naplno chvíle #MeziSvými, představil T-Mobile v červnu nové portfolio mobilních tarifů Next. Přináší jim více dat, zábavy, zabezpečení a také mohou využít jedinečné nabídky od partnerů Alza nebo Max. Operátor reaguje i na stále rostoucí spotřebu dat, a tak mohou uživatelé nových tarifů čerpat neomezené datové víkendy. Bezstarostné datování podporují také dostupnější roamingové balíčky mimo EU. Aktivovat a pohodlně sledovat čerpání lze v aplikaci. V dubnu T-Mobile rozšířil nabídku bezdrátového internetu na doma o nové rychlosti odpovídající nárokům moderní domácnosti jak pro práci, tak pro studium i zábavu. Výhodou nových tarifů je i snadná instalace bez čekání na technika. 

Další novinky se objevily v zákaznickém programu Magenta Moments, kam se do konce června přihlásilo více než 800 000 uživatelů. Zákazníci měli možnost vyzvednout si s kódem z aplikace oblíbené dárky na prodejnách nebo soutěžit o lístky na festivaly po celé Evropě díky projektu skupiny Deutsche Telekom Summer to Remember. T-Mobile se letos stal generálním partnerem multižánrového festivalu Colours of Ostrava, a kromě soutěží nabídl také zvýhodněné vstupné a další výhody na místě.

Operátor rozšířil svou nabídku dostupných 5G zařízení o druhou generaci mobilních telefonů pod značkou T Phone

Digitalizace průmyslu i státní správy

T-Mobile se stal partnerem Svazu průmyslu a dopravy ČR a prohloubil tím vzájemnou spolupráci s cílem digitální transformace průmyslu a rozvoje digitální infrastruktury, které jsou klíčové pro konkurenceschopnost firem i státní správy. Důležitost inovací v průmyslu potvrzuje i spolupráce se společností Primoco UAV SE, s níž T-Mobile ověřil možnosti integrace základnové stanice BTS sítě LTE do bezpilotního letounu pro použití v mimořádných situacích. 

Služba virtuálního datového centra T-Cloud splnila přísné bezpečnostní nároky a díky tomu byla Digitální a informační agenturou (DIA) zařazena mezi dodavatele cloudových služeb pro státní správu. T-Mobile nyní může tuto službu poskytovat orgánům veřejné správy, úřadům a dalším státním institucím a pomoci jim tak s digitalizací. 

ESG: Společnost bez předsudků a zelená energie

Letos byl spuštěn již desátý ročník Digitální akademie, který přináší neziskovým organizacím bezplatné digitální vzdělávání. Věnuje se tématům jako jsou kyberbezpečnost, mediální gramotnost, digitální marketing, AI a nabízí i praktické kurzy typu práce s Excelem nebo Canvou. Zároveň operátor letos slaví 20 let spolupráce s Charitou ČR, proto rozšířil vzdělávací aktivity také o témata etiky a morálních principů v online světě.

Na podporu bezpečnějšího online i offline prostředí se zaměřila grantová výzva Česko bez předsudků, kterou společnost vypsala ve spolupráci s organizacemi In IUSTITIA a Nadace VIA. V květnu rozdělila celkem 1 500 000 korun osmi neziskovým organizacím věnujícím se boji proti předsudečnému násilí. Podpořené organizace pracují s lidmi s hendikepem, LGBTQ+ komunitou, Romy, uprchlíky z Ukrajiny, nebo třeba lidmi bez domova. 

Operátor se dlouhodobě zapojuje do boje proti nenávistnému obsahu na internetu a těchto aktivit se nativně účastní i zaměstnanci. Mnozí z nich se stali tváří nové employer brandové kampaně pod titulem #JsmeSamiSebou zaměřené na autenticitu, rozmanitost a lidskost. Hlavním sdělením kampaně bylo, že bez ohledu na to, odkud zaměstnanci pocházejí, jakými jazyky mluví, jaké mají koníčky nebo jak dlouho ve firmě pracují, nemusí se přetvařovat. 

Firma udělala také významný krok dopředu v oblasti obnovitelných zdrojů energie a podepsala se společností Rezolv Energy smlouvu o přeshraničním virtuálním nákupu elektřiny (VPPA). Elektřina bude pocházet z 461 MW větrné elektrárny “VIFOR”, kterou staví společnosti Rezolv a Low Carbon v Rumunsku. 

Finanční ukazatele za H1/2024 (meziroční srovnání)

  • Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 0,6 % na 6,502 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 6,5 % na 1,776 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV narostl o 5,4 % na 272 tisíc
  • Spotřeba dat v mobilní sítí stoupla o 32 %
  • Meziroční pokles tržeb o 1 % na 15,235 miliardy korun
  • EBITDA (AL) – zisk před úroky a zdaněním meziročně narostl o 6 % na 6,162 miliardy