Společnost Xiaomi zaznamenala ve 2. čtvrtletí 2024 rekordní tržby ve výši 88,9 miliardy RMB (279,9 miliardy Kč1)

Růst příjmů se zrychluje a společnost Xiaomi zahajuje nový růstový cyklus

Peking, Hongkong, 27. srpna 2024 — Xiaomi, přední světová společnost v oblasti spotřební elektroniky a výroby mobilních telefonů, oznámila své neauditované konsolidované výsledky za tři měsíce končící 30. června 2024 („2Q 2024“ nebo „Období“). Xiaomi vykázalo dvouciferný meziroční růst tržeb již třetí čtvrtletí po sobě, přičemž tržby dosáhly 88,9 miliard RMB (279,9 miliard Kč1), což představuje meziroční nárůst o 32 %. Upravený čistý zisk činil 6,2 miliard RMB (19,5 miliard Kč1), což znamená meziroční nárůst o 20,1 %. Celková hrubá marže zůstala silná na úrovni 20,7 %. Tři hlavní oblasti podnikání Xiaomi, chytré telefony, IoT a lifestyle produkty a internetové služby, překonaly očekávání trhu s tržbami ve výši 46,5 miliard RMB (146,4 miliard Kč1), 26,8 miliard RMB (84,4 miliard Kč1) a 8,3 miliard RMB (26,1 miliard Kč1). Tržby z podnikání v oblasti chytrých elektromobilů a dalších nových iniciativ dosáhly 6,4 miliard RMB (20,1 miliard Kč1). Celkový výkon společnosti překonal konsenzuální očekávání a značí novou fázi prudkého růstu.

Ve 2. čtvrtletí se hotovostní zdroje společnosti Xiaomi vyšplhaly k 30. červnu na 141 miliard RMB (443,9 miliard Kč1), což představuje zásadní základ pro trvalý rozvoj hlavních i nových činností a podporuje pokračující dynamický růst. To i díky trvalým investicím do základních, ale klíčových technologií. Technologie umělé inteligence společnosti Xiaomi významně posílila rozvoj jejího podnikání, zlepšila schopnosti produktů a inteligentní zážitek v chytrých telefonech Xiaomi a chytrých elektrických vozidlech a zároveň zvýšila provozní efektivitu Xiaomi Smart Factory. Očekává se, že rozvoj inteligentního ekosystému Xiaomi „Human x Car x Home“ dále oživí její podnikání a posílí udržitelnost budoucího růstu.

Xiaomi vede v růstu mezi pěti největšími značkami chytrých telefonů s tím, jak se zrychluje globální expanze

Ve 2. čtvrtletí dosáhly celosvětové dodávky smartphonů Xiaomi 42,2 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 28,1 %. Podle společnosti Canalys si Xiaomi udržuje pozici mezi třemi nejlepšími značkami chytrých telefonů na světě již 16 čtvrtletí po sobě s tržním podílem 14,6 %. Xiaomi je nejrychleji rostoucí značkou chytrých telefonů mezi pěti největšími z hlediska dodávek.

Společnost Xiaomi zaznamenala silný růst v oblasti chytrých telefonů, když její tržby za 2. čtvrtletí dosáhly 46,5 miliardy RMB (146,4 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 27,1 %. Podle společnosti Canalys se ve 2. čtvrtletí dodávky chytrých telefonů skupiny zařadily mezi tři nejlepší v 58 zemích a regionech světa a mezi pět nejlepších v 70 zemích a regionech světa. Tento růst podtrhuje rostoucí vliv společnosti Xiaomi na mezinárodních trzích, kde se zrychlila expanze v Latinské Americe, jihovýchodní Asii, na Blízkém východě a v Africe. V Latinské Americe se dodávky chytrých telefonů Xiaomi poprvé umístily mezi dvěma nejlepšími.

Tržby z podnikání v oblasti IoT výrazně rostou; dodávky klimatizací ve 2. čtvrtletí vyskočily o více než 40 %

Obchodní činnost společnosti Xiaomi v oblasti IoT a lifestylových produktů si ve 2. čtvrtletí udržela vzestupnou tendenci a vykázala rekordní tržby ve výši 26,8 miliardy RMB (84,4 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 20,3 %. Segment chytrých velkých domácích spotřebičů rovněž pokračoval v solidních výsledcích a jeho tržby meziročně vzrostly o 38,7 %. Podle společnosti Canalys se celosvětové dodávky tabletů Xiaomi ve 2. čtvrtletí meziročně zdvojnásobily, což z ní činí nejrychleji rostoucí značku tabletů mezi pěti největšími dodavateli. Dodávky nositelných zařízení Xiaomi se umístily na 3. místě celosvětově a na 2. místě v Číně a dodávky sluchátek TWS se umístily na 3. místě celosvětově a na 1. místě v Číně.

Ve 2. čtvrtletí přesáhly dodávky klimatizací Xiaomi 3,3 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o více než 40 %. V tomto období zaznamenaly výrazný růst také ledničky a pračky Xiaomi, jejichž dodávky přesáhly 600 000 a 400 000 kusů.

Robustní růst podnikání v oblasti internetových služeb s více než 10% nárůstem počtu uživatelů celosvětově i v pevninské Číně

Během Období pokračovaly internetové služby ve svém rychlém růstu, přičemž tržby vzrostly o 11 % na rekordních 8,3 miliard RMB (26,1 miliard Kč1).  Vzhledem k tomu, že společnost Xiaomi pokračuje v prohlubování a rozšiřování své globální partnerské sítě, vzrostly ve 2. čtvrtletí příjmy ze zahraničních internetových služeb meziročně o 32,9 % na 2,7 miliardy RMB (8,5 miliardy Kč1), čímž se její podíl na celkových příjmech z internetových služeb zvýšil na 32,1 %.

Počet uživatelů internetu se nadále rozšiřoval a měsíční počet aktivních uživatelů (MAU) v celosvětovém měřítku i v pevninské Číně dosáhl rekordních hodnot. V červnu 2024 dosáhl celosvětový počet uživatelů 675,8 milionu, což představuje meziroční nárůst o 11,5 %, zatímco počet uživatelů v pevninské Číně dosáhl 164,4 milionu, což představuje meziroční nárůst o 10,1 %.

Růst podnikání s chytrými elektromobily předčil očekávání s více než 27 000 dodanými vozidly ve druhém čtvrtletí

Od debutu prvního chytrého elektromobilu Xiaomi, řady Xiaomi SU7, tržní výsledky výrazně předčily očekávání. Ve druhém čtvrtletí dosáhly příjmy z podnikání v oblasti chytrých elektromobilů a dalších nových iniciativ 6,4 miliardy RMB (20,1 miliardy Kč1). Společnost neustále zvyšuje výrobu a dodávky řady Xiaomi SU7. Ve 2. čtvrtletí dosáhly dodávky řady Xiaomi SU7 27 307 vozidel, přičemž měsíční dodávky přesáhly 10 000 kusů dva měsíce po sobě. Růst výrobních kapacit předstihl své konkurenty, což ukazuje silnou konkurenční výhodu.

Od června zahájila továrna Xiaomi EV Factory dvousměnný provoz s cílem dodat 100 000 vozidel do listopadu, a to s předstihem. Společnost si rovněž klade za cíl dodat 120 000 vozidel řady Xiaomi SU7 do konce roku 2024. K 30. červnu 2024 otevřela společnost Xiaomi v pevninské Číně 87 prodejních center chytrých elektromobilů, čímž podpořila trvalý růst objednávek a poskytla uživatelům komplexní ochranu vozidel.

Dostatek peněžních prostředků skupiny zajišťuje, že se společnost Xiaomi v oblasti chytrých elektromobilů může i nadále soustředit na vývoj technologií a produktů v podmínkách silné konkurence na trhu, a tím posilovat svůj vliv a klíčovou konkurenceschopnost. Společnost Xiaomi pokračuje v akumulaci hloubkových schopností vlastního výzkumu a dosahuje nových pokroků a průlomů v klíčových technologiích, které významně zvyšují konkurenceschopnost výrobků. V červenci 2024 skupina představila prototyp Xiaomi SU7 Ultra a oznámila, že v říjnu plánuje dosáhnout vynikajícího času na okruhu Nürburgring Nordschleife. Cílem je stát se v příštím desetiletí nejrychlejším čtyřdveřovým elektromobilem na okruhu.

AI plně podporuje chytrý ekosystém Xiaomi „Human x Car x Home“, který pohání růst na prémiovém trhu

Společnost nadále využívá AI k posílení svého chytrého ekosystému „Human x Car x Home“. Ve druhém čtvrtletí pokračovaly investice Xiaomi do výzkumu a vývoje, přičemž náklady dosáhly 5,5 miliard RMB (17,3 miliard Kč1), což představuje meziroční nárůst o 20,7 %. AI technologie Xiaomi dosáhla inovativních průlomů v několika oblastech, zejména v sektoru chytrých elektromobilů. Tato technologie je široce využívána a nabízí robustní technickou podporu pro autopilot, automatické parkování a hlasovou interakci prostřednictvím Xiaomi AI asistenta.

Pokud jde o chytré telefony, společnost Xiaomi vylepšila schopnosti multimodálního rozpoznávání a porozumění svého asistenta s umělou inteligencí a přináší uživatelům řadu funkcí včetně analýzy dokumentů a vytváření videí s umělou inteligencí. Tyto inovace podporují růst společnosti Xiaomi na prémiovém trhu.

 

Podle údajů třetích stran tvořily ve druhém čtvrtletí roku 2024 prémiové modely smartphonů Xiaomi s cenou 3 000 RMB (9 000 Kč1) nebo vyšší 22,1 % celkových dodávek smartphonů v pevninské Číně, což představuje meziroční nárůst o 2 procentní body. Tržní podíly smartphonů v cenových segmentech 3 000 až 4 000 RMB (9 000 až 12 500 Kč1), 4 000 až 5 000 RMB (12 500 až 15 500 Kč1) a 5 000 až 6 000 RMB (15 500 až 19 000 Kč) činily 16,8 %, 20,1 % a 8,9 %, přičemž všechny zaznamenaly meziroční nárůst.

19. července představila společnost Xiaomi v pevninské Číně svou novou generaci vlajkového skládacího zařízení Xiaomi MIX Fold 4 a své první kompaktní skládací zařízení Xiaomi MIX Flip. Výkon obou skládacích modelů chytrých telefonů výrazně předčil očekávání a dále posílil pověst společnosti Xiaomi na prémiovém trhu. Xiaomi MIX Flip získalo značný ohlas díky svému jedinečnému skládacímu designu a inovativnímu 4,01palcovému vnějšímu displeji s funkcí offline překladu pomocí AI.

 

1 Přibližný přepočet dle aktuálního kurzu České národní banky (1 RMB = 3,148 Kč) k 27. 8. 2024.

 

O společnosti Xiaomi

Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a 9. července 2018 byla uvedena na hlavní burzu cenných papírů v Hongkongu (1810.HK). Xiaomi je společnost zabývající se spotřební elektronikou a chytrou výrobou, jejímž jádrem jsou chytré telefony a chytrý hardware propojený platformou IoT. 

V souladu s naší vizí “Přátelit se s uživateli a být nejpohodovější společností v srdcích uživatelů” se společnost Xiaomi neustále snaží o inovace, vysoce kvalitní uživatelskou zkušenost a provozní efektivitu. Společnost neúnavně vytváří úžasné produkty s poctivými cenami, aby si všichni na světě mohli užívat lepší život díky inovativním technologiím.  

Xiaomi je jednou z předních světových společností v oblasti chytrých telefonů. Její podíl na trhu z hlediska dodávek chytrých telefonů se umístil na 3. místě na celém světě ve třetím čtvrtletí roku 2021. Společnost také vytvořila přední světovou spotřebitelskou platformu AIoT (AI+IoT), k jejíž platformě bylo k 30. září 2021 připojeno více než 400 milionů chytrých zařízení, s výjimkou chytrých telefonů a notebooků. Produkty Xiaomi jsou přítomny ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2021 se společnost potřetí dostala na seznam Fortune Global 500, kde se umístila na 338. místě, což je o 84 míst více než v roce 2020.  

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.