Vyvinout aplikaci, která na trhu uspěje. Applifting své zakázky startuje pětidenním Design Sprintem

Praha 2. září 2024 – Vyhnout se zdlouhavému a nákladnému vývoji aplikace s nejistou budoucností umožňuje česká vývojářská společnost Applifting. Nové projekty startuje pětidenním Design Sprintem, během kterého pomůže firmám vyvinout funkční prototyp aplikace, který ihned otestuje u reálných uživatelů. Hned na počátku vývoje tak svým klientům nabídne cennou zpětnou vazbu, díky které potenciálně ušetří čas i prostředky. Design Sprint mohou využít startupy, ale i velké společnosti. A to jak pro vývoj od samého začátku, tak pro testování úprav svých fungujících produktů.

„Často se setkáváme s tím, že i když mají klienti zodpovězené základní otázky, neptají se koncových uživatelů. To pak vede k situacím, kdy řeší něco úplně jiného, než co by si přáli zákazníci. Navíc mnohdy až ve chvíli, kdy do vývoje funkční aplikace investovali čas, úsilí a nemalé prostředky. Věříme, že s Design Sprintem můžeme podpořit vývoj aplikací jak startupům, tak i velkým etablovaným společnostem, takže nebudou vznikat aplikace, které nakonec nebude nikdo používat,“ říká Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.

Sníží riziko při vstupu na trh 

Účelem Design Sprintu je co nejrychlejší tvorba funkčního prototypu aplikace či jiného digitálního produktu, na kterém se následně otestuje její záměr s koncovými uživateli. Po pěti dnech společnost zjistí, co přesně její publikum od aplikace očekává, což značně usnadní a urychlí proces uvedení produktu na trh a ušetří cenné náklady.

„Pro zavedení Design Sprintu nás inspiroval mimo jiné i složitý proces vývoje, který jsme u některých projektů pozorovali. V rámci agilního přístupu je sice běžné, že v jeho průběhu dochází ke změnám, nicméně právě tyto neověřené cesty často zbytečně pálí čas i prostředky. Proto jsme zavedli proces, který poměrně brzy získá zpětnou vazbu od uživatelů, čímž právě pomůže snížit riziko vývoje produktu, který uživatelé třeba ani nevyužijí,“ říká Jan Černý, head of business & delivery Appliftingu. 

Spoluprací týmů za pět dní k ověření

Při vývoji digitálních produktů je Applifting dlouhodobým propagátorem tzv. hybridních týmů neboli spojení týmů zadavatele a dodavatele. Jen tím lze docílit toho, že při ukončení vývoje bude mít zadávající společnost další vývoj a fungování aplikace plně ve svých rukou. Tento postup proto volí u všech svých projektů a procesů a Design Sprint není výjimkou. Jako jeden tým při něm pracují experti z řad applifterů spolu se zástupci zadávajících společností. Průběh Design Sprintu je strukturovaný tak, aby v co nejkratším čase poskytl optimální řešení. Definuje záměr a cíl, vytvoří návrh řešení, vyvine funkční prototyp a získá cennou zpětnou vazbu od uživatelů, kterou následně vyhodnotí.

„Naše praxe hybridních týmů je velice efektivní cesta ke sjednocení vizí obou stran a vytvoření pevného základu pro další vývoj. O to významnější je v krátkodobé spolupráci, jakou je Design Sprint. I když se pět dní nezdá jako dlouhá doba, pro společnosti je výsledné zjištění klíčové. Dozvědí se, zda se svým záměrem kráčejí správným směrem, nebo případné chybné směřování mohou včas zastavit a produkt revidovat,“ uzavírá Černý.

Jen letos využila Design Sprint od Appliftingu řada společností včetně online portálu pro výuku angličtiny Kubova English nebo Nadace České spořitelny. Protože Design Sprint dokáže odhalit silná i slabá místa projektu, zahajuje s jeho pomocí Applifting všechny zakázky, kde je tento postup relevantní. Pokud se společnosti rozhodnou ve vývoji své aplikace pokračovat s Appliftingem, mají Design Sprint zdarma.

Více o Appliftingu

Applifting je česká vývojářská společnost, která vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.