Spořitelna hledá šest mladých lidí do stínového představenstva, jejich úkolem bude rozvinout strategii banky

  • Největší česká banka zapojí mladou generaci do rozvoje své strategie, zaměřené na růst finančního zdraví klientů a společnosti, aby tato strategie byla maximálně relevantní pro nastupující generaci.
  • Stínové představenstvo, složené z mladých lidí, bude po celý rok 2025 pracovat na rozvoji a případné revizi strategie banky v tandemu s členy stávajícího představenstva Spořitelny. Zároveň by mělo zejména skrze sociální sítě akcelerovat zapojení dalších mladých lidí do širší diskuse nad růstem finančního zdraví a prosperity Česka
  • Členové mladého představenstva budou vybráni v rámci výběrového řízení a po celý rok 2025 budou placenými zaměstnanci Spořitelny.  Přihlašování probíhá do konce září 2024 na stránce www.futuremindsetboard.cz a je otevřené všem mladým lidem včetně stávajících zaměstnanců Spořitelny. 

„Věkový průměr stávajících členů představenstva přesahuje padesát let. Ačkoli je Spořitelna jedním z věkově nejrůznorodějších zaměstnavatelů, cítíme, že nejen v představenstvu potřebujeme intenzivní interakci s mladou generací zejména v oblasti našeho strategického směřování, jinak nám hrozí ztráta relevance,“ říká ředitel Spořitelny Tomáš Salomon. „Stínové představenstvo je ideální nástroj, jak získávat okamžitou zpětnou vazbu od mladých lidí nezatížených korporátními schématy a přirozenou skepsí středního věku. Klíčovými vlastnostmi členů stínového představenstva by měla být otevřenost novým myšlenkám, odvaha zpochybňovat zavedené pravdy, nadšení pro AI technologie a také výborná znalost angličtiny,“ doplňuje Salomon.   

Přihlašování bude probíhat do konce září na webu www.futuremindsetboard.cz. V říjnu proběhnou osobní pohovory a assessment centrum, na něž v listopadu navážou osobní pohovory finálových kandidátů s členy představenstva Spořitelny. V prosinci by mělo být finálně vybráno šest členů stínového představenstva. Jakkoli Spořitelna hledá do stínového představenstva zejména lidi mladé věkem, ve výběrovém procesu mají rozhodně šanci i starší lidé s mladým duchem.

Rozvoj strategie Spořitelny

Od ledna 2025 by pak stínové představenstvo mělo začít standardně fungovat v tandemu se stávajícím představenstvem. Každý z členů stávajícího představenstva bude primárně spolupracovat s jedním ze členů stínového představenstva, s nímž se bude účastnit interních jednání, práce v týmu i zasedání představenstva. Stínové představenstvo bude zároveň fungovat jako samostatný tým, jehož primárním úkolem bude v průběhu roku 2025 rozvinout a případně revidovat misi a strategii Spořitelny. 

Naše mise-pomáhat klientům zlepšovat jejich finanční zdraví klientů a podporovat prosperitu Česka – se nemění, věříme ale, že nám stínové představenstvo pomůže efektivně uchopit klíčové společenské výzvy počínaje udržitelným růstem prosperity přes nástup umělé inteligence až po kulturní diverzitu,“ zdůrazňuje Tomáš Salomon. „Stínové představenstvo by nemělo být „jen“ programem v němž jsou seniorní manažerky a manažeři stínováni juniory. Slibujeme si od něj zejména rozvoj naší budoucí strategie včetně akcelerace širší diskuse s mladou generací nad tím, jak pomoci zvyšovat finanční zdraví a prosperitu Česka.“

Šance pro mladou generaci

Podnícení širší společenské debaty o udržitelném růstu prosperity Česka a zlepšování finančního zdraví Čechů bude jedním z důležitých úkolů stínového představenstva. Proto bude mít představenstvo naši plnou podporou z hlediska využití sociálních sítí včetně odpovídajícího mediálního rozpočtu,“ říká Monika Hovorková, která je ve Spořitelně odpovědná za rozvoj značky a komunikaci. „Věříme, že silnější budoucnost se bez mladých neobejde. A jelikož mladí hýbou světem, když dostanou šanci, dáváme jim příležitost ve stínovém představenstvu.

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést skrze poradenství jednotlivce, firmy a celou společnost k finančnímu zdraví a prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější – disponujeme největší sítí poboček a bankomatů a naše digitální bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní aplikací na českém trhu. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků, ať jde o individuální klientelu, drobné podnikatele, malé a střední firmy až po velké korporace a klienty z veřejného sektoru. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na děti a mladé lidi, u nichž chce vzděláváním rozvíjet takové dovednosti a postoje, které budou přispívat k jejich větší nezávislosti, soběstačnosti a finančnímu zdraví. Nadace do podpory vzdělávacích projektů investuje každý rok desítky milionů korun.