- Zcela první kolekce dětského oblečení Adaptive nabízí stylový šatník pro děti se zdravotním znevýhodněním, který kombinuje základní kousky s elegantními prvky.
- Nabídka Zalando Adaptive pro dospělé se rozšiřuje o vybrané produkty značek Adidas, JanSport, Skechers a BOSS.
- Nová kolekce obuvi Adaptive pro dospělé na sezonu podzim/zima zohledňuje zpětnou vazbu zákazníků a přináší stylové modely odpovídající současným trendům.
Praha, 26. září 2024 – Společnost Zalando, přední evropská destinace pro online nakupování módních a lifestylových doplňků, rozšiřuje svůj sortiment Adaptive fashion o dětské oblečení. Po nedávném rozšíření nabídky o dětskou obuv a sportovní oděvy nyní představuje kolekci 29 kousků svých privátních značek Friboo a Yourturn Kids. Kolekce je navržena tak, aby splňovala základní potřeby dětí se zdravotním znevýhodněním, a zahrnuje trička, kalhoty, svetry, spodní prádlo a body s adaptačními prvky. Ceny začínají v přepočtu na 510 Kč a dosahují zhruba 1 060 Kč, přičemž velikosti pokrývají standardní rozpětí od 98 do 164 (pro věk 3 až 14 let).
Adaptivní móda slouží lidem s trvalým nebo s dočasným zdravotním znevýhodněním. Tyto oděvy nabízejí další funkce, jež usnadňují a zpříjemňují oblékání. Na základě reakcí rodičů a důkladného zkoumání současné nabídky na trhu se Zalando rozhodlo vytvořit základní šatník, univerzální pro celoroční nošení a snadno doplňovaný o klasické kousky.
Markus Breitsameter, vedoucí týmu designu textilu ve společnosti Zalando, vysvětluje: „Kromě individuálních potřeb, které se mohou u jednotlivých dětí velmi lišit, jsme při navrhování kolekce mysleli také na rodiče nebo pečující. Naše oděvy jsme vytvořili tak, aby dětem usnadnily samostatné oblékání, zároveň však poskytují podporu rodičům při opakovaném oblékání dětí během dne. Jde o drobné detaily, ty však mohou mít velký význam – například širší výstřih, který pomůže přetáhnout tričko přes hlavu dítěte, několik knoflíků pro snadnější a širší rozepnutí kalhot, nenápadný otvor pro snadnější přístup k Port-a-Cath nebo stomii atd. Takto cenné informace jsme získali díky zpětné vazbě od rodičů a pečujících v průběhu celého procesu navrhování.“
A Markus dodává: „Děti se zdravotním znevýhodněním stejně jako všechny ostatní děti rostou, hrají si, špiní se, ale především postupně rozvíjejí své znalosti a dovednosti. To vyžaduje časté převlékání, proto musí být také jejich šatník flexibilní. Z toho důvodu jsme se rozhodli nabízet několik kusů oblečení v multipack balení za přijatelnou cenu. Oděvy, věrné zásadě Adaptive ,Styl na prvním místě‘, kombinují potřebné funkční vlastnosti s elegantními prvky, přičemž funkce Adaptive jsou v nich integrovány decentním způsobem.“
Prostor pro spolupráci a učení
Hledání módního, funkčního a cenově dostupného oblečení je pro zdravotně znevýhodněné stále velkou starostí. Podle odhadů Světové zdravotnické organizace (WHO). se na celém světě s významným zdravotním znevýhodněním potýká přibližně 1,3 miliardy lidí, tedy 16 % světové populace, tzn. každý šestý člověk, módní průmysl však jejich potřeby z velké části neregistruje. Zalando se snaží zaplnit významnou mezeru na módním trhu, protože na jednom místě nabídne široký výběr stylové adaptivní módy ve všech cenových kategoriích a velikostech.
Aylin Dobberstein, viceprezidentka pro privátní značky a dodávky produktů ve společnosti Zalando, zdůrazňuje: „Jsme hrdí na to, že jsme prostřednictvím našich privátních značek na všech našich 25 trzích vyvinuli rozsáhlý adaptivní sortiment pro všechna pohlaví a věkové skupiny. Spolupracujeme se značkovými partnery, s těmi sdílíme poznatky o designu, funkcích adaptivní módy a reakcích zákazníků, abychom mohli dále rozšiřovat a obohacovat naši nabídku kolekcí adaptivní módy. Vyzýváme značky, aby se k nám v této misi připojily.“
Díky sdílení znalostí a poznatků v celé firmě uvedla společnost BOSS letos v létě společně se společností Zalando na trh šest dámských a šest pánských modelů obuvi Adaptive. Tato špičková, módní a funkční kolekce výrobků se zaměřuje na usnadnění oblékání a zahrnuje snadno uchopitelné zipy a vyjímatelné stélky.
Společnost Zalando navíc nedávno přidala do své nabídky další adaptivní kousky od partnerských značek. Mezi nejnovější například patří:
- Adaptivní tréninkové oblečení Adidas představuje první vzor a povrchové úpravy značky Adidas vytvořené speciálně pro sportovce, kteří sportují vsedě nebo na vozíku.
- Výběr z oceněných batohů a crossbody tašek od společnosti JanSport, uvedené na trh po tříleté spolupráci s celosvětovou neziskovou organizací Disability:IN, zaměřenou na zvyšování inkluzivity komunity zdravotně znevýhodněných.
- Rozsáhlá řada nazouvacích tenisek Skechers handsfree, které dětem i dospělým výrazně usnadňují obouvání a zouvání.
Tým privátních značek Zalando pokračuje ve vývoji kolekcí Adaptive, aby zajišťoval výběr odpovídající trendům a neustále zlepšoval funkčnost produktů na základě zpětné vazby našich zákazníků. Ještě tento měsíc bude k dispozici další podzimní/zimní kolekce obuvi Adaptive pro dospělé. Návrháři se ještě cílevědoměji zaměřili na funkčnost Easy On/Easy Off, jako jsou například snadno uchopitelné taháčky zipů opatřené cvočkem, ten pomáhá zrakově postiženým zákazníkům hmatem rozlišit levou a pravou botu. Tyto specifické konstrukční detaily usnadňují používání výrobků, přičemž módnost rozhodně nezůstává stranou. Dámská obuv zahrnuje populární boty ve stylu Mary Jane vedle robustnějších siluet, pánská obuv obsahuje výběr vysokých bot a moderních tenisek.
Aylin Dobberstein téma uzavírá: „Od prvního spuštění adaptivní módy na Zalandu v říjnu 2022 byla reakce komunity zdravotně znevýhodněných velmi povzbudivá. Mnoho zákazníků se konkrétně ptalo, kdy na trh uvedeme adaptivní dětské oblečení. Jsem velmi ráda, že ten den nastal. Cítíme hrdost na naše týmy návrhářů a nákupčích, protože vytvořili rozsáhlou a komplexní nabídku adaptivního oblečení, která odpovídá potřebám tolika zákazníků se zdravotním znevýhodněním.“
O společnosti Zalando
Zalando je přední evropská platforma pro módu a životní styl, která byla založena v roce 2008 v Berlíně. Buduje celoevropský ekosystém pro elektronické obchodování s módou a životním stylem, a to ve dvou směrech růstu: B2C a B2B . V oblasti B2C Zalando nabízí svým přibližně 50 milionům zákazníků na 25 trzích inspirativní, vysoce kvalitní nákupní zážitek módních a lifestylových produktů a poskytuje přístup k mnoha značkám na jednom místě. V oblasti B2B zpřístupňuje svou logistickou infrastrukturu, software a služby značkám a maloobchodníkům. Tímto způsobem je Zalando podporuje při řízení a růstu jejich podnikání, a to jak na platformě, tak mimo ni. Realizací své ekosystémové vize chce Zalando přinést pozitivní změny do odvětví módy a lifestylových produktů.