- Zalando Asistent s podporou AI je založen na vlastních modelech společnosti Zalando a na rozsáhlých jazykových modelech OpenAI. Nyní je k dispozici v lokálních jazycích na všech 25 trzích Zalanda včetně České republiky.
- Společnost Zalando zpřístupňuje nástroj Trend Spotter pro módní inspiraci na všech svých trzích a přidává do něj 4 nová města: Varšavu, Amsterdam, Londýn a Curych.
- Obě aktivity podporují cíl společnosti Zalando – nabídnout zákazníkům ještě poutavější a inspirativnější nákupní zážitek na webových stránkách, a stejně tak v aplikaci.
Praha, 1. října 2024 // Společnost Zalando, rozšiřuje možnosti svých stávajících nástrojů založených na umělé inteligenci – Zalando Asistent a Trend Spotter. Zatímco Trend Spotter a jeho analýzy trendů jsou nyní dostupné pro další čtyři města, beta verze Zalando Asistenta je k dispozici přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Obě aktivity jsou v souladu s cílem společnosti Zalando – nabídnout svým zákazníkům ještě atraktivnější a inspirativnější zážitek z nakupování na webových stránkách, a v aplikaci.
Zalando Asistent s podporou vlastních modelů Zalando a rozsáhlých jazykových modelů OpenAI nyní nabízí personalizované módní poradenství také v češtině. Zákazníci se okamžitě mohou intuitivně orientovat v sortimentu více než dosud a klást otázky typu: „Co si mám vzít na sebe na podzimní túru do Krkonoš s přáteli?” Asistent porozumí kontextu, to znamená místu, počasí a příležitosti, a na základě toho poskytne vhodná doporučení.
„Víme, že naši zákazníci očekávají od společnosti Zalando inspiraci. Zavedení Zalando Asistenta v České republice je pro nás důležitým krokem k tomu, abychom zákazníkům usnadnili objevování módy, která vyhovuje jejich individuálnímu stylu a potřebám,“ říká Daniel Rogiński, generální ředitel Zalando pro Českou republiku a CEE region. „Přidáním čtyř nových měst do Trend Spotteru můžeme zároveň našim zákazníkům nabídnout ještě více lokální inspirace na pozadí nejnovějších trendů z deseti evropských módních metropolí.
Po úspěšném spuštění Trend Spotteru na šesti trzích Zalando přináší zdroj inspirace na všechny trhy a přidává čtyři nová města: Amsterdam, Londýn, Varšavu a Curych. Tento zdroj inspirace, založený na datech společnosti Zalando, umožňuje zákazníkům každý týden objevovat nové trendy a sortiment oblíbený na lokální úrovni, ale také v celé Evropě. Každý zobrazený produkt obsahuje popis s vysvětlením, proč byl v daném týdnu zařazen do Trend Spotteru a zda následuje místní nebo globální trendy.
Oba projekty reprezentují další krok ve vizi společnosti Zalando – vybudovat celoevropský e-commerce ekosystém s módou a životním stylem. Společnost Zalando se i nadále zaměřuje na inovace a kvalitu, aby zákazníkům poskytovala personalizované a inspirativní nákupní zážitky, posilovala styl a sebevědomí svých zákazníků.
O společnosti Zalando
Zalando je přední evropská platforma pro módu a životní styl, která byla založena v roce 2008 v Berlíně. Buduje celoevropský ekosystém pro elektronické obchodování s módou a životním stylem ve dvou směrech růstu: B2C a B2B. V oblasti B2C Zalando nabízí svým přibližně 50 milionům zákazníků na 25 trzích inspirativní, vysoce kvalitní nákupní zážitek módních a lifestylových produktů a poskytuje přístup k mnoha značkám na jednom místě. V oblasti B2B zpřístupňuje svou logistickou infrastrukturu, software a služby značkám a maloobchodníkům. Tímto způsobem je Zalando podporuje při řízení a růstu jejich podnikání, jednak na platformě, ale také mimo ni. Realizací své ekosystémové vize chce Zalando přinést pozitivní změny do odvětví módy a lifestylových produktů.