ČEZ zdokonalil dobíjecí kabel futurego. Při dobíjení služebních elektromobilů dodá fleetům potřebná data

*Přesně po roce je řidičům fleetových e-aut k dispozici nový chytrý futurego kabel

*Oproti loňské verzi má intuitivní povelový displej, archivuje data, je menší, lehčí, má uživatelsky vyměnitelnou SIM a jedná se o stanovené měřidlo

*Připojení k internetu dává fleetmanagerům celkovou kontrolu nad dobíjením auta

*Díky výměnným nástavcům umožní nabíjení elektromobilů kdekoli a kdykoli

*Dobíjecí stanice identifikuje typ použitého nástavce a nastaví optimální parametry pro nabíjení

Stačí připojení k 400voltové nebo 230voltové zásuvce a služební elektromobil může doplňovat energii kdekoli, aniž by to tom fleetový manažer ztrácel přehled. Zařídí to dobíjecí kabel futurego, který díky připojení k internetu a integrovanému fakturačnímu elektroměru umí přenášet veškerá data o dobíjení. Druhá generace tohoto užitečného pomocníka ČEZ pro firemní flotily umožní např. řidičům lepší ovládání díky displeji, výhodou pro provozovatele vozového parku je i archivace dat po dobu jednoho měsíce. Tato přenosná dobíjecí stanice s výměnnou sadou konektorů a dobíjecím výkonem až 22 kW zvyšuje celkovou bezpečnost při dobíjení pro lidi, auta i elektrické sítě. 

Dobíjecí kabel futurego je malá přenosná dobíjecí stanice pro dobíjení elektromobilů kdekoli ve vnitřních i venkovních prostorech. Pracovní hmotnost dobíjecího kabelu se pohybuje od 3,5 kg do 3,9 kg dle typu připojeného adaptéru a pracovní délka dobíjecího kabelu přesahuje 5 m. Celý set včetně sady tří výměnných adapterů (230V 16A, 3-fázový konektor 400V 16A nebo 32A)  se vejde do kompaktní plátěné tašky. Díky 4G konektivitě v základním vybavení se umí automaticky propojit s informačním systémem provozovatele fleetu s využitím vlastní sim karty a zanést do něj i údaje o dobíjení mimo veřejnou nebo firemní dobíjecí síť. Kabel je navíc stanoveným měřidlem, takže data jsou dále využitelná. Novinka umožňuje řidičům intuitivnější ovládání díky novému displeji. Před nabíjením řidič vymění nástavec konektoru podle zásuvky. Díky nim dobíjecí kabel futurego bezpečně poskytuje nabíjení výkony až do 22 kW, což odpovídá výkonům AC veřejného dobíjení.

„Současně s růstem počtu míst, kde jde dobíjet elektromobily, stále stoupají nároky provozovatelů firemních flotil na evidenci doplňování energie. I přes dobré ohlasy na loni uvedený chytrý futurego kabel první generace jsme od zákazníků průběžně dostávali postřehy na vylepšení. Výsledkem je dobíjecí kabel futurego v nové verzi. Věřím, že provozovatelé firemních fleetů ocení jak jeho nové funkce v čele s intuitivně ovládaným displejem nebo 30denní archivací dat, tak i nižší hmotnost a menší rozměry,“ říká David Veselý, ředitel zelené energetiky ČEZ ESCO.

Jak funguje dobíjecí kabel futurego?

  • vhodný typ napájecího konektoru volíme podle typu zásuvky, ke které chceme stanici připojit
  • odpovídající konektor nejdříve zapojíme do dobíjecího kabelu futurego a až poté do elektrické sítě
  • na displeji dobíjecího kabelu futurego se ukáže hodnota nabíjecího proudu, který je automaticky limitován podle typu připojení nebo zásuvky
  • potom je možné připojit dobíjecí kabel futurego do elektromobilu, který se začne automaticky nabíjet

ČEZ ESCO A ELEKTROMOBILITA Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes ČEZ provozuje nejvýkonnější veřejnou dobíjecí síť pro elektromobily v České republice čítající více než 770 stojanů. Celkový záběr řešení pro zákazníky společností Skupiny ČEZ v oblasti elektromobility je dnes ale mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO). Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje wallboxů a kabelů pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ ESCO nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.