Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.
Společnost Lidl, jeden z největších evropských maloobchodních prodejců potravin, se zavázala, že do roku 2050 dosáhne uhlíkové neutrality ve všech oblastech vlastního provozu i ve svých dodavatelských řetězcích. To znamená, že do roku 2050 přiblíží své emise skleníkových plynů co nejvíce nule. Cíl čisté nuly zahrnuje emise i tzv. Scope 3, tedy emise v předcházejícím a navazujícím hodnotovém řetězci společnosti Lidl. Zde vzniká více než 90 % celkových emisí společnosti.
Spojení sil ke snížení emisí
Aby společnost Lidl dosáhla nulových emisí, rozšiřuje svou klimatickou strategii o nové konkrétní cíle ve Scope 3: do roku 2034 chce snížit emise skleníkových plynů v zemědělství, lesnictví a dalším využití půdy o 42,4 % (tzv. FLAG „Forest, Land and Agriculture“ emise). Společnost Lidl se rovněž zavázala snížit ve stejném období emise v odvětví energie a průmyslu o 35 procent (“E+I emise”).
Za tímto účelem bude Lidl v budoucnu ještě úžeji spolupracovat se svými partnery a dodavateli. Společnost bude motivovat své největší dodavatele, kteří jsou zodpovědní za 75 % emisí souvisejících s výrobky, že do roku 2026 snížili své emise v souladu s iniciativou Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi je celosvětová iniciativa, která podporuje společnosti při stanovování vědecky podložených cílů snižování emisí skleníkových plynů v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky o klimatu. Společnost Lidl podporuje a umožňuje svým dodavatelům dosáhnout těchto cílů prostřednictvím vhodných opatření.
Již dosažené milníky strategie v oblasti klimatu
K dnešnímu dni již společnost Lidl ušetřila 52 % provozních emisí CO2 (Scope 1 a 2). Přispělo k tomu zejména využívání obnovitelných zdrojů energie: od 1. března 2022 používá společnost Lidl ve všech prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách 100 % zelené elektřiny. Úspěšně byla zavedena i další opatření, jako např.
- Od roku 2022 odebíráme výhradně zelenou elektřinu – v našich prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách
- Rozšiřujeme e-mobilitu a dobíjecích stanice. Do konce příštího obchodního roku plánujeme vybudovat dobíjecí stanici u každé naší prodejny s více než 20 parkovacími místy.
- Rozšiřujeme počet fotovoltaických zařízení na střechách našich prodejen a skladů. Do konce obchodního roku 2025 bude fotovoltaické zařízení na nejméně 95 prodejnách.
- Rozšířili jsme počet vozů na alternativní pohony jak v naší transportní logistice, tak i ve flotile služebních vozů. Zaměstnancům nabízíme i služby sdílených vozů.
- Ovoce a zeleninu nedovážíme letecky.
„Společnost Lidl již v oblasti ochrany klimatu dosáhla významného pokroku. Chceme našim zákazníkům nabízet výrobky za dostupné ceny, které jsou v souladu s našimi klimatickými cíli,” říká mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková. „Změna klimatu je jednou z největších výzev naší doby. S ambiciózními cíli a rozhodnými kroky se v Lidlu ujímáme tohoto úkolu a přispíváme k jeho řešení.”
Cíle založené na vědeckých poznatcích: oddanost vědě
Společnosti skupiny Schwarz se připojily k iniciativě Science Based Targets již v roce 2020, aby pomohly splnit cíl Pařížské dohody o klimatu ve výši 1,5 stupně. Společnost Lidl v rámci klimatické strategie společností skupiny Schwarz formulovala vlastní klimatickou strategii s dalšími klimatickými cíli.
Lidl přebírá odpovědnost a přispívá k dosažení pařížských cílů ochrany klimatu svou klimatickou ofenzivou v rámci své mezinárodní strategie CSR. Bližší informace naleznete na https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost
O společnosti Lidl
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 6 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
Více informací naleznete na:
www.facebook.com/lidlcesko
www.instagram.com/lidlcz
www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika