WOOD & Company společně s TAM přebírají plnou kontrolu nad Auparkem. Rekordní nákup dokončen

V Praze 7. října 2024 – Investiční skupina WOOD & Company oznámila úspěšné ukončení procesu akvizice nákupního centra Aupark Bratislava. Byl tak završen více než tříletý proces, kdy v roce 2021 WOOD & Company vstoupila do vlastnické struktury OC Aupark. Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) tímto krokem ukončila svoje akcionářské působení v nákupním centru a dokončila prodej svého posledního aktiva na Slovensku. 

Transakce, která byla v době svého oznámení v roce 2021 označena za největší single asset realitní akvizici na Slovensku v celkové hodnotě 450 milionů eur, byla realizována přesně podle plánu. WOOD & Company se v těchto dnech, spolu se svým joint venture partnerem Tatra Asset Management (TAM), stali jedinými akcionáři Aupark Bratislava, přičemž WOOD & Company drží většinový podíl. 

„Úspěšné završení akvizice Aupark Bratislava je pro WOOD & Company významným milníkem a potvrzuje schopnost plnit strategické závazky vůči našim obchodním partnerům i investorům,“ říká Martin Šmigura, Local partner WOOD & Company a dodává: „Aupark je klíčovým aktivem v našem produktovém portfoliu a jeho akvizice podtrhuje naši silnou pozici na středoevropském retailovém trhu.“

Investoři měli možnost získat podíl na ikonickém nákupním centru formou AUP Bratislava podfondu, a to prostřednictvím přímého úpisu akcií ještě před dovršení poslední třetí tranše. 

Časová osa akvizice OC Aupark Bratislava
Tranše 1
●      Duben 2021: Oznámení akvizice v OC Aupark Bratislava skupinou WOOD & Company a TAM ve třech fázích
●      Květen 2021: Dokonční první fáze akvizice 60% podílu nákupního centra
Tranše 2
●     Září 2022: Zvýšení podílu WOOD & Company a TAM na 87 %
Tranše 3
●      Září 2024: Dokončení akvizice, WOOD & Company a TAM se stávají jedinými akcionáři OC Aupark Bratislava

Kontinuita v manažmentu Aupark Bratislava

Navzdory změně ve vlastnické struktuře zůstává společnost URW property manažerem OC Aupark, což zabezpečí kontinuitu provozu a manažmentu centra. 

Pro zákazníky a nájemce Auparku se tedy tímto krokem nic nemění a centrum bude pokračovat ve svém provozu jako dosud. WOOD & Company však plánuje přinést nové impulzy a vylepšení, která ještě více posílí pozici tohoto obchodního centra na trhu. 

„Naším cílem je udržet Aupark lídrem na trhu prémiových nákupních center. Plánujeme investovat nejen do rozšíření nabídky služeb, ale i zlepšovat zážitek návštěvníků a zkvalitňovat nabízené služby,“ říká Šmigura. 

Zajímavé výnosy a stabilní růst: Aupark Bratislava v číslech

Aupark Bratislava nadále potvrzuje svoji pozici prémiového nákupního centra. Od založení  realitního fondu AUP Bratislava podfond v roce 2021 přinesl investorům výnos 27,87 % v eurové třídě, přičemž za posledních 12 měsíců dosáhl zhodnocení 7,64 % (data k 30. 6. 2024).

Obrázok, na ktorom je text, snímka obrazovky, písmo, diagram

Automaticky generovaný popis


Stabilní výkonnost Auparku se odráží i v jeho vysoké obsazenosti, která se dlouhodobě drží na úrovni 98 %. S 231 pronajímatelnými jednotkami a strategickou lokalitou na pravém břehu Dunaje přitahuje toto unikátní centrum ročně miliony návštěvníků. Jejich kupní síla je přitom o 42 % vyšší v porovnání se slovenským průměrem. 

„Výkonnost fondu plně potvrzuje správnost našeho rozhodnutí investovat do tohoto prémiového obchodního centra. Je to jediné aktivum tohoto druhu ve slovenském portfoliu a jeho výnosy přesahují naše původní očekávání. Investujeme do toho, čemu věříme. Aupark je jasným důkazem toho, že dobře manažovaná obchodní centra v zajímavých lokalitách a s dobře zvolenou strategií jsou atraktivní investiční příležitostí,“ doplňuje Šmigura. 

Budoucnost v zeleném hávu

V rámci dalšího rozvoje Auparku probíhá aktuálně významné rozšíření centra o dalších
6 tisíc metrů čtverečných, což přinese nejen nové obchodní prostory, ale i inovativní řešení pro návštěvníky. Představení veřejnosti proběhne už v průběhu letošního podzimu. 

Obchodní centrum uvede několik prémiových značek, které budou mít v Auparku svoji první provozovnu na Slovensku, včetně rozšíření existujících oblíbených obchodů jako Bershka nebo Pull & Bear. Větší prostory a nový koncept představí značka Zara, která právě v Auparku nabídne nakupujícím svoji vlajkovou prodejnu pro slovenský trh. 

Klíčovým prvkem rozšíření je instalace jedné z největších zelených fasád na Slovensku, která pokryje plochu přibližně 600 m2 s téměř 40 tisíci rostlinami. Zelená stěna není jen estetický prvkem, ale přináší i významné environmentální benefity. Bude přirozeně ochlazovat budovu, snižovat uhlíkovou stopu centra, zlepšovat kvalitu ovzduší a přispívat k biodiverzitě v městském  prostředí. 

Tyto iniciativy jsou součástí širší strategie udržitelnosti WOOD & Company. OC Aupark je od roku 2014 držitelem certifikátu BREEAM In-Use na úrovni 2x Excellent, což potvrzuje jeho vedoucí pozici v oblasti ekologického provozu komerčních nemovitostí. 

„Jsme přesvědčeni, že Aupark má před sebou skvělou budoucnost. S našimi partnery z TAM se těšíme na další spolupráci při rozvoji tohoto výjimečnéhoj místa,“ uzavírá Šmigura. 


WOOD & Company je významná finanční a investiční skupina s předním postavením na středoevropském trhu. Společnost vznikla v roce 1991 a má kanceláře v sedmi velkých evropských městech – Praze, Bratislavě, Varšavě, Miláně, Bukurešti, Dublinu a Londýně. Zaměřuje se na poskytování služeb v oblastech corporate finance a kapitálových trhů, obchodování s cennými papíry a správy majetku. Významnou součástí skupiny jsou realitní fondy a investiční online platforma Portu.