E-shop jako start podnikání: Snadný vstup do světa online businessu

České republice každý den vznikne v průměru 7 nových e-shopů.  To je přes 2 500 nových online obchodů ročně! Toto číslo jasně ukazuje, jak dynamický a přístupný je svět e-commerce pro každého, kdo má nápad a chuť podnikat. 

Magický svět e-commerce ekosystému na dosah ruky

Doba, kdy založení e-shopu vyžadovalo hluboké technické znalosti a značné finanční investice, je dávno pryč. Dnes může rozjet e-shop bez jediné řádky kódu úplně každý, zcela sám, z pohodlí domova a za hubičku. Tato demokratizace podnikání otevírá dveře komukoliv, kdo má produkt nebo službu, kterou chce nabídnout světu.

Díky moderním platformám jako je Shoptet můžete mít svůj e-shop spuštěný doslova na pár kliknutí. Statistiky této e-commerce platformy ukazují, že přes 41 000 e-shopů na Shoptetu vygeneruje ročně ohromujících 59 miliard korun. To je síla, ke které se může připojit opravdu každý. 

“Určitě bych všem chtěla vzkázat, ať to zkusí. Ať do toho jdou. Ať si splní svůj sen nebo to alespoň vyzkouší. Doba na mateřské mi přijde ideální, je to skvělé rozptýlení od celodenní péče o dítě, mě to naplňovalo strašně moc, vždycky jsem přišla na jiné myšlenky než jen být s dcerou, kterou bezmezně miluji, ale tohle jsem taky potřebovala,” říká Denisa Gajdíková, zakladatelka oceňovaného barefoot shopu pro nejmenší Mylerie. 

Na začátku Denisa kvitovala i silnou komunitu maminek a potenciál sociálních sítí jako Instagram, který je pro ni dodnes dominantní platformou. “Skvělý je Shoptet, na kterém mi běží celý web, je snadno ovladatelný a je to pro mě velmi příjemné pracovní prostředí. A na e-mailing mám Leadhub, skvělý nástroj, který mě dokázal spojit se zákazníky zase jinak. Na řešení vrácení zboží používám Retino, které je pro změnu velmi příjemné pro mé zákazníky,” dodává Denisa. 

Krabicové řešení jako odrazový můstek k úspěchu

Na trhu může přetrvávat domněnka, že krabicové řešení, tedy produkt, který je již hotový, standardizovaný a připravený k okamžitému použití bez nutnosti výrazných úprav, nemůže být dostačující a nemůže tak odvádět skutečné výsledky, které vedou k serióznímu online podnikání. Opak je pravdou! Příběh Lukáše Uhlíře, zakladatele BrainMarket, je toho důkazem. Začínal čištěním koberců a po spuštění vlastního eshopu dnes jeho firma míří k půlmiliardovému obratu – a to vše s e-shopem, který má více než 6 000 produktů. Jeho řešení je postaveno na platformě Shoptetu a s využitím marketingových nástrojů, jako je právě Leadhub.

S krabicovým řešením má také zkušenost Jakub Svoboda ze 100Ks.cz: “Nejzbytečnější je dneska vlastní vývoj, krabicové řešení je prostě levnější a lepší). A nejhůř investované peníze jsou hlavně na začátku často za agentury na performance, brand, SEO a další.”

Malý e-shopař může být dnes absolutně soběstačný

Díky komplexnímu ekosystému nástrojů a služeb může být i malý e-shopař zcela samostatný a soběstačný. Od marketingu přes logistiku až po zákaznickou podporu – vše lze efektivně řídit s minimálními náklady. S Leadhubem můžete začít úplně zdarma. Vaše měsíční platba se bude zvyšovat průběžně spolu s růstem vaší databáze. Nicméně i při měsíční platbě zhruba 500 Kč může Leadhub e-shopu generovat desítky až stovky tisíc na tržbách.

Ladislav Hrbáček z Leadhubu dodává: “Až čtvrtina z celkových tržeb e-shopu může pocházet z dobře nastaveného e-mailového marketingu. S nástroji jako je Leadhub můžete snadno oslovovat zákazníky personalizovanými nabídkami, a výrazně tak zvýšit své prodeje.”

„Většina e-shopů řeší problémy s vytížeností zákaznické péče, hlavně během sezón jako jsou například blížící se Vánoce. S tím však dokáží virtuální asistenti – AI chatboti a mailboti hravě pomoci. Vyřeší opakující se dotazy a dokáží zodpovědět otázky ohledně objednávek, změn způsobu doručení či vyřízení reklamace. S pořízením virtuálního kolegy si ulehčíte práci se zákaznickou podporou,” dodává k průběhu e-commerce byznysu Tomáš Lysek, spoluzakladatel a CEO Coworkers.ai.

Závěrem: Nízké riziko, vysoký potenciál aneb nebojte se toho!


Jednou z klíčových výhod dnešního e-commerce prostředí je nízká bariéra vstupu. Díky dostupnosti moderních technologií a platforem, jako je výše zmiňovaný Shoptet, nebo jeho alternativy jako třeba Shopify, je možné začít provozovat e-shop s minimálními počátečními náklady. Základní tarif u Shoptetu při platbě jednou měsíčně vychází na 340 Kč, nejoblíbenější mezi uživateli je pak verze Profi v ceně 2 070 Kč. Náklady na fyzické obchody, jako nájem, zásoby nebo personál, jsou v digitálním prostoru redukovány na minimum. Uživatelé mohou experimentovat s různými obchodními modely, jako je dropshipping, bez nutnosti předem investovat do velkého množství zásob.

Zároveň jsou moderní e-commerce platformy navrženy tak, aby byly uživatelsky přívětivé, a díky integraci s nástroji pro marketing, logistiku i zákaznickou péči umožňují snadnou správu obchodu i pro začátečníky. Tato dostupnost vytváří prostor pro inovaci a testování různých strategií s relativně malým rizikem.

Co je však ještě významnější, je potenciál růstu. Podle statistik e-commerce tržby celosvětově stoupají každým rokem o desítky procent a s postupující digitalizací bude tento trend pravděpodobně pokračovat. Díky snadnému škálování online obchodu mohou malí prodejci rychle přerůst své původní kapacity a expandovat na nové trhy, a to bez nutnosti rozsáhlé infrastruktury. To vše vytváří prostředí, kde je riziko nízké, ale potenciál pro zisky a expanzi je obrovský.