Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty – Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
„Dlouhodobě je pro nás v Kofole důležitá lokálnost. Rádi podporujeme firmy z regionů, kde jsme doma. S návrhem spolupráce nás vedení Marlenky oslovilo před více než rokem. Nápad se nám tak zalíbil, že jsme si plácli. Díky tomu letos vznikla další originální příchuť Kofoly, která svou vůní a chutí připomíná Vánoce,” vysvětluje Pavol Chalupka, marketingový ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko.
Vývoj obou produktů trval zhruba tři čtvrtě roku. „V naší laboratoři jsme pracovali na vývoji sirupu, který svou chutí a vůní připomíná medovo-oříškovou chuť Marlenky. Prošli jsme několika testovacími koly i s kolegy z Marlenky, abychom vše vyladili k dokonalosti,” říká Petr Pravda, šéf kvality a vývoje Kofoly. „Byla to nesmírné zajímavá spolupráce, protože my pracujeme s tekutým produktem a Marlenka je cukrářským výrobkem. Jde o různé technologické postupy, ale snažili jsme se, aby výsledek byl u obou produktů co nejvěrnější,” dodává. Součástí krému Medových kofo kuliček se naopak stal legendární sirup KOFO, který je základem originální receptury Kofoly.
Nová Kofola Marlenka, ale i Marlenka Medové kofo kuličky jsou dostupné na pultech obchodů od října. S ohledem na zájem, jaký limitované edice Kofoly vždy kolem Vánoc vzbuzují, uvádí nápojářská firma na trh ještě i druhou vánoční limitku. Tou bude jablkovo-skořicová Kofola, kterou už zákazníci mohou znát z dřívějších let a která vychází z průzkumů jako jedna z historicky nejoblíbenějších příchutí.
„Advent je o tradicích, ale i čase, kdy lidé mají chuť zkoušet nové věci. Naše limitované příchutě jsou vždy oblíbeným produktem, který ozvláštní běžné dny i sváteční stoly. Letošní limitky podpoříme i speciální kampaní s heslem Darujme si dobrotu! Jde o hravý dvojsmysl, kterým chceme říci, že přicházíme s opravdu originální vánoční novinkou, ale zároveň vyzýváme lidi ke vzájemné laskavosti,” vysvětluje Nikola Thomson, brand manažerka Kofoly.
Kampaň Kofoly na podporu limitované edice bude spuštěna v listopadu. Kofola Original i limitky ve vánočním přebalu jsou již k vidění ve dvoulitrových lahvích v mnoha velkých řetězcích. Kofola Marlenka je k dostání na celém trhu, jablkovo-skořicová exkluzivně v prodejnách Albert. Medové kofo kuličky Marlenka pak snadno objednáte i na e-shopu www.emarlenka.cz.
O značce Kofola
Kofola odstartovala svou cestu československými dějinami v roce 1960. Poté, co z nejvyšších státních míst vzešlo zadání vytvořit ryze československý nápoj, který bude schopen konkurovat západním kolám. Úkolu se chopil doc. Zdeněk Blažek, CSc., který vytvořil tu správnou formuli pro sirup KOFO, jehož základem je čtrnáct bylinných a ovocných složek. Originální Kofola si brzy získala srdce Čechoslováků a její věhlas rostl. Až Sametová revoluce vrazila do éry Kofoly klín… S opět nabytou svobodou rostla chuť Čechoslováků po dříve nedostupných zahraničních kolách a Kofola mizela z výsluní. Nový život jí vdechla po roce 2000 až rodina Samarasů, která se zasloužila o její comeback. Dnes patří tradiční bylinková Kofola Original do portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko, jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů se 14 výrobními závody na pěti evropských trzích, který pečuje o další tradiční značky. Do produktového portfolia firmy patří hroznová Vinea, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, dětské nápoje Jupík nebo energetický nápoj Semtex. Pod křídly skupiny Kofola najdete i LEROS, tradičního výrobce bylinných směsí, a českou značku UGO, která prorazila díky čerstvým šťávám a konceptu zdravého stravování. Do skupiny patří také společnost Pivovary CZ Group, pod kterou spadají tradiční pivovarské značky Zubr, Holba a Litovel.