Nothing představuje první smartphone vytvořený ve spolupráci s komunitou

Šest měsíců, čtyři vítězové a jeden jedinečný produkt – Společnost Nothing vyzvala svou komunitu k vytvoření nové edice svého nejnovějšího smartphonu: Phone (2a) Plus. Výsledkem je verze svítící ve tmě, jejímž ústředním motivem jsou světlušky.

Praha, 30. října 2024 –- Společnost Nothing dnes představila finální výsledky projektu The Community Edition. Phone (2a) Plus Community Edition je prvním produktem Nothing, který vznikl ve spolupráci s komunitou a vybraní nejtalentovanější fanoušci pracovali přímo s týmem Nothing. Od hardwaru přes vytvoření tapety, balení až po marketing byl tento smartphone zcela formován představivostí komunity Nothing.

Nothing je průkopníkem nového způsobu spolupráce, který se snaží smazat bariéru mezi společností a komunitou. Projekt vzbudil značné nadšení a přihlásilo se do něj více než 900 účastníků ze 47 zemí světa. Projekt Community Edition je prvním významným pilotním projektem Nothing, jehož cílem je spoluvytvářet hardware, software a obsah s komunitou, což představuje klíčový kro ke společnému utváření budoucnosti společnosti.

Vítězové Astrid Vanhuyse & Kenta Akasaki, Andrés Mateos, Ian Henry Simmonds a Sonya Palma při dalším zdokonalování svých vítězných konceptů úzce spolupracovali s designovým studiem, kreativními a marketingovými týmy společnosti Nothing v Londýně. Výsledkem této spolupráce mezi týmem Nothing a komunitou je Phone (2a) Plus Community Edition, ve tmě svítící interpretace populárního telefonu Phone (2a) Plus. 

Fáze 1 – Návrh hardwaru
Astrid Vanhuyse & Kenta Akasaki spolupracovali s designovým ředitelem Nothing Adamem Batesem a CMF designérkou Lucy Birleyovou a experimentovali s různými materiály a barvami, aby uvedli svůj koncept “Fosforescence” v život a zároveň zachovali základní identitu zařízení Nothing.

Pomocí zeleně zbarvených fosforeskujících povrchových materiálů vyzařují prvky zadní strany telefonu v tmavém prostředí jemnou záři. Tato funkce je čistě analogová, nevyžaduje žádný zdroj energie a vydrží svítit několik hodin, než postupně slábne, dokud se znova nenabije na denním světle.

Fáze 2 – Návrh tapety
V návaznosti na návrh hardwaru použil Andrés Mateos kombinaci nástrojů AI a digitálního designu k vytvoření “Connected Collection”. Původně měl Andrés za úkol vyvinout čtyři tapety, ale spolu s ředitelem softwarového designu společnosti Nothing Mladenem M. Hoyssem a softwarovým designérem Kenem Giangem se rozhodli rozšířit konečnou kolekci rovnou na šest tapet.

Fáze 3 – Návrh prodejního balení
Ian Henry Simmonds reinterpretoval design prodejního balení Nothing svým konceptem “Méně je více” – graficky odvážným, ale velmi jednoduchým makro ořezem. Výsledný prodejní obal obsahuje reflexní prvky, které v tmavém prostředí svítí a doplňují tak vítězný design hardwaru.

Fáze 4 – Marketingová kampaň
Sonya Palma spojila všechny prvky dohromady svým intimním a silným konceptem kampaně “Najdi své světlo. Zachyť své světlo”. Tato podmanivá kampaň připomíná úplně první uvedení produktu Nothing na trh, kde byl středobodem kampaně “čistý instinkt”. Obě kampaně odkazují na myšlenku, že všichni máme vnitřní sílu, kterou stojí za to prozkoumat. Sonya spolupracovala s kreativním týmem Nothing na vývoji sady propagačních materiálů, včetně filmové kampaně a dalších digitálních nástrojů, které podpořily uvedení produktu na trh.

Zakořeněno v komunitě
Spoluvytváření je jádrem poslání společnosti Nothing. Ačkoli je Phone (2a) Plus Community Edition dosud největším projektem komunitního týmu, společnost Nothing neustále spolupracuje se členy komunity na společném vývoji softwaru a obsahu. V roce 2022 společnost Nothing také zavedla roli pozorovatele komunitní rady, což je volená osoba, která zastupuje komunitu na schůzích správní rady společnosti Nothing. 

Dostupnost a ceny
Telefon z projektu Community Edition je dostupný na všech trzích a byl vyvinut na základě Phone (2a) Plus (s výjimkou Phone (2a) v Japonsku).

Nothing vyrobí pouze 1 000 kusů Phone (2a) Plus Community Edition. Telefon bude možné předobjednat od 12. listopadu na nothing.tech za cenu 449 eur.

Nothing Store Soho v Londýně bude jedním z prvních míst na světě, kde bude telefon skladem a bude možné ho zakoupit 16. listopadu od 12:00 hodin. 

Obrázky, videa a další materiály naleznete zde. Více informací pak na nothing.tech.

O společnosti Nothing
Společnost Nothing, která byla založena v roce 2020 je tu proto, aby se technologie staly opět zábavou. Za méně než čtyři roky prodala po celém světě více než 3 milióny produktů, včetně Phone (1), který získal v roce 2022 prestižní ocenění časopisu Time za inovativní design mezi chytrými telefony.

Díky špičkovému designu a inovacím uživatelského rozhraní vytváří tato londýnský společnost alternativní ekosystém technologických produktů pro mladé a kreativní lidi.

V roce 2023 společnost na trh uvedla pokročilá sluchátka Ear (2), velmi očekávaný telefon Phone (2) a svou dceřinou značku CMF by Nothing, která se zaměřuje na výjimečný design za příznivou cenu.

V roce 2024 společnost představila svůj třetí telefon Phone (2a). Výkonné a jedinečné zařízení, které poskytuje optimální každodenní zážitek s perfektním mixem parametrů a atraktivní ceny. Společnost Nothing také vytvořila nový základ svých audio produktů – Ear a Ear (a) a dceřiná CMF by Nothing představila druhou generaci svých produktů a její první telefon – CMF Phone 1. Jeho jedinečnost spočívá ve snadné přizpůsobitelnosti, kdy během pár sekund lze vyměnit zadní kryt, přidat pouzdro na platební karty nebo stojánek. 

V roce 2024 společnost Nothing také vylepšila svůj uživatelský zážitek s umělou inteligencí o integraci ChatGPT napříč všemi telefony i audio produkty. 

Všechny produkty Nothing jsou vyvíjeny v úzké spolupráci s rozsáhlou komunitou, která zahrnuje více než 8 000 soukromých investorů, a jsou vytvářeny s ohledem na udržitelnost.