Letošní vánoční kampaň společnosti T-Mobile inspiruje k překonávání pomyslných bariér. Pod názvem „Kde končí bariéry, začínají spojení“ připomíná, že navzdory rostoucí propojenosti díky technologiím žijí mnozí stále ve svých „sociálních bublinách“ a přijímají pouze ty, s nimiž sdílejí stejné názory a postoje. Vyzývá všechny, aby se snažili o vzájemné porozumění, více spolu komunikovali a hledali to, co mají společné i navzdory možným rozdílům. Podobně jako v minulých letech jde o mezinárodní kampaň mateřské společnosti Deutsche Telekom, zaměřenou na deset evropských zemí, kde operátor působí.
„Chceme být značkou, která lidi spojuje. Chceme ukázat, že překonávání bariér v našich myslích je důležité a možné. Společenské rozdíly vnímáme dnes všichni, a proto je nutné si připomínat, jak důležité je být tolerantní, nacházet k sobě cestu a hledat sounáležitost – mezi přáteli, v rodině, v práci, i mezi těmi, kteří mají odlišný pohled na svět. Vánoční příběh kampaně má nejen kouzelnou atmosféru, ale i hlubší poselství a je pro nás inspirací k tomu, že porozumění a snaha odbourávat bariéry mají smysl, a že i malé spojení může pohnout velkým světem. To odpovídá i myšlence naší platformy #MeziSvými, která oslavuje spojení, blízkost a vzájemné porozumění,” říká Iva Menclová, interim ředitelka značky a marketingové komunikace společnosti T-Mobile.
Moderní pohádka o síle přátelství bez hranic
Vánoční spot vtáhne diváky do kouzelné moderní pohádky o dvou dívkách, které vyrůstají v odlišných světech rozdělených skleněnou stěnou a mezi kterými panuje napětí a nedůvěra. Navzdory této bariéře mezi nimi vzniká blízké přátelství, jež musí čelit předsudkům a napětí kolem nich. Jejich příběh ukazuje, že i ty největší bariéry lze překonat, když se lidé nebojí hledat vzájemné porozumění. Spot vrcholí emotivním momentem, kdy si dívky chtějí vyměnit vánoční dárky – jedna z nich daruje cihlu, druhá kámen. Společně symbolicky prorazí stěnu, jež je od sebe odděluje. Závěrečná scéna odhaluje, že vše se odehrávalo ve dvou sněhových koulích – metafora bariér, které si společnost vytváří, aby si udržela odstup.
Za nápadem stojí slovenská agentura MUW Saatchi & Saatchi. Po loňském roce se jedná o jejich druhou mezinárodní vánoční kampaň pro Deutsche Telekom.
Kampaň pod taktovkou mezinárodního tvůrčího týmu poběží v deseti zemích Evropy
Kampaň startuje v Česku 4. 11., končí 31.12. a postupně se objeví ve všech zemích, včetně Německa, Polska, Rakouska či Maďarska. Vánoční spoty budou uvedeny ve formátech o délce 120, 60, 45, 40, 35 a 15 sekund na televizních kanálech a v kinech. Kampaň bude doprovázena také online vizuály, komunikací na sociálních sítích a OOH reklamou.
Spot režíroval oceňovaný německý režisér Alex Feil, který stojí za známými kampaněmi jako “The Small Escape” pro BMW nebo “Edekarus” pro Edeka a asistoval mu kameraman Mortimer Hochberg. O hudbu se postaralo německé studio Supreme Music a o produkci pak pražská společnost Armada Films. Hlavní role ztvárnily herečky z Velké Británie: Molly McLaine a Bumble Clark.
Vizitka kampaně
Výroba: MUW Saatchi & Saatchi Bratislava
Produkce: Armada Films
Creative Director: Jaroslav Vígh
Associate Creative Director: Adam Baška
Copywriter: Zuzana Martiniaková, Sabina Lukáčová
Art Director: Veronika Holaňová, Tomáš Bánik, Matej Ježko
Account Director: Tatiana Hrutková
Senior Client Partner: Jennifer Pohlmann
Account Manager: Zuzana Kormancová, Eva Jarembeková
Strategy Director: Kamil Charvát
Strategy Planner: Lenka Dzurendová
Režie: Alex Feil
Kamera: Mortimer Hochberg
Střih: Iain Whitewright, Marek Kráľovský
Photography: Pavel Hejný
Postprodukce: RUR
Hudba: Supreme Music
Link na spot ZDE.