Výsledky Media projektu za 4. čtvrtletí 2023 až 3. čtvrtletí 2024: Mediální skupina MAFRA je nadále jedničkou na trhu, se souhrnným zásahem 2,6 milionu čtenářů na vydání.

MF DNES je nejčtenějším zpravodajským deníkem, nové čtenáře získala i díky zařazení úspěšné přílohy Orientace Lidových novin.

Aktuální výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2023 až 3. čtvrtletí 2024 potvrdily vedoucí postavení mediální skupiny MAFRA a také určitou stabilizaci počtu čtenářů napříč tiskovým trhem ČR. Mediální skupině MAFRA z pohledu čtenosti roste výkon u poloviny titulů ve srovnání s předchozími výsledky Media projektu, přičemž růst se projevuje napříč tematickými segmenty, mezi časopisy i novinovými deníky. 

Novinové deníky a přílohy:

  • Deníku Mladá fronta DNES, v souladu se zářijovým růstem prodejů, vzrostla čtenost o 1 % na 361 tisíc čtenářů na vydání. MF DNES si tak upevnila pozici nejčtenějšího zpravodajského deníku na domácím trhu.  
  • Podobně je tomu i u hlavní čtvrteční přílohy MF DNES – magazínu DNES+TV, který roste o 3 % na 378 tisíc čtenářů na vydání. O 4 % pak roste také středeční příloha deníku, magazín Doma DNES.
  • Zároveň se podařilo zaujmout/ získat nové čtenáře v souvislosti se zařazením úspěšné přílohy Orientace Lidových novin do sobotního vydání MF DNES.

Časopisecké portfolio MAFRA – výběr:

  • Mezi programovými tituly roste lídr kategorie čtrnáctideník TV Max na 419 tisíc čtenářů (+7 %), který se nově stává nejčtenějším titulem MAFRA,
  • V segmentu společenských časopisů roste zásah obou hlavních značek: týdeníky Rytmus života na 266 tisíc čtenářů (+3 %) i Pestrý svět na 145 tisíc čtenářů (+3 %),
  • Mezi tituly pro ženy roste vedoucí časopis segmentu, týdeník Chvilka pro tebe na 260 tisíc čtenářů (+3 %), v této kategorii dále rostou i týdeník Tina, čtrnáctideník Čas na lásku a týdeník Claudia.

Zdroje: 

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 4. čtvrtletí 2023 – 3. čtvrtletí 2024 (1.10.2023 – 30.9.2024), ABC ČR říjen 2023 – září 2024.

 

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví téměř 2,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7 milionů návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 4,4 milionu čtenářů, což představuje 49 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7 milionů reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, titul zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls, virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka, cenový srovnávač a nákupní rádce AkcniCeny.cz, platforma PassMachine pro digitalizaci věrnostních, členských a dalších typů karet či průkazů a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.