Prodej kvalitní zrnkové kávy se ve srovnání s loňským rokem zdvojnásobil, pražírna Upraženo hlásí rekordní předvánoční poptávku

Tisková zpráva  27. 11. 2024 – Světově oceněná pražírna kávy Upraženo hlásí mimořádný nárůst zájmu o své produkty. Už v říjnu se její prodeje meziročně zdvojnásobily a obrat vzrostl o 70 %. Objemy pražené kávy se zvýšily z původních 2 tun až na 6 tun měsíčně. 

„Takto výrazný nárůst poptávky nás překvapil. Především vánoční limitovaná edice je již z více než poloviny vyprodaná, přitom nejsilnější období teprve přichází,“ uvedla Adéla Ladman, provozní ředitelka Upraženo.

Kvalitní zrnková káva jako hit vánočních dárků 

Významný růst zaznamenává především velkoobchodní segment, kde se objednávky meziročně dokonce téměř ztrojnásobily. Firmy častěji nakupují kávu jako vánoční dárky pro zaměstnance a obchodní partnery. V maloobchodě je patrný trend větších jednorázových nákupů oproti loňskému roku. Češi tak letos nakupují více balíčků kávy najednou. „Největší zájem je o limitovanou Vánoční směs, kterou letos máme ve 2 variantách – Štědrý den a Štědrá noc,“ dodala Ladman.

Jak firma čelí rostoucím cenám kávy?

Navzdory rekordním cenám kávy na světových trzích se firmě díky dlouhodobým kontraktům daří držet stabilní cenovou politiku. „Zdražení se dotklo pouze tří produktů a to maximálně o 10 %. Nicméně nárůst cen u zeleného zrna je tak zásadní, že se v příštím roce dotkne bohužel i našich zákazníků. Cena nové sklizně kávy se zvýšila až o 40 %,“ doplnila Ladman. Důvodem je světově rostoucí poptávka po zrnkové kávě, která se má podle World Coffee Research v následujících letech nadále rapidně zvyšovat. Vliv na růst ceny má také zpřísnění legislativních podmínek, v rámci EU, týkajících se dovozu kávy a v neposlední řadě jsou to klimatické změny, které způsobují úbytek vhodné půdy pro pěstování kávy. 

Investice do rozšíření kapacit

V reakci na prudký nárůst poptávky společnost posílila výrobní i expediční kapacity. „Přijali jsme nové zaměstnance včetně produkčního pražiče a brigádníků. Současně jsme pro zvýšení efektivity výroby investovali také do modernizace vybavení,“ uzavřela Ladman. 

O společnosti Upraženo:

Samotná společnost Coffee concept s.r.o., vznikla v roce 2019, e-shop Upraženo funguje již od roku 2013. V roce 2019 tři tehdejší majitelé začali s prodejem kompatibilních kávových kapslí a především se pustili do svého velkého snu – budování pražírny kávy. Rok trvalo, než s kávami vyrazili do světa a vznikla tak pražírna Upraženo – světová káva s beskydským srdcem.

Beskydská pražírna Upraženo získala v průběhu 2 let celkem 6 ocenění Great Taste Awards. Dvojnásobné ocenění si odnesla jejich vlajková loď a bestseller – 100% Arabica z Brazílie. V roce 2023 navíc jako jediná česká pražírna získala dvouhvězdičkové ocenění v rámci této potravinářské soutěže.