Elonga hlásí raketový růst. Za první rok překonala 20 milionový obrat, teď chce do Evropy

Praha, 5. 12. 2024 – Jeden z nejrychlejších startů v českém startupovém rybníčku. Elonga slaví první rok na českém trhu, a to s obratem ve výši více než 20 milionů korun. Firma, kterou vede teprve 21letý spoluzakladatel Vojtěch Hlavenka, prodala již přes 10 tisíc chytrých snímačů k tříminutovému měření celkového stavu organismu. Díky rychlému úspěchu v Česku nyní plánuje expanzi na klíčové evropské trhy.

První Elonga snímač, měřící stav těla prostřednictvím variability srdeční frekvence (HRV), byl na trh uvedený loni v zimě a vzešel z poměrně netradiční spolupráce. Totiž z více než třicetiletého výzkumu vědce a fyziologa Radima Šlachty a byznysových zkušeností jedenadvacetiletého podnikatele Vojtěcha Hlavenky. Rychle se ukázalo, že jde o funkční kombinaci. 

Díky precizně promyšlenému positioningu a důrazu na celkovou jednoduchost služby se firmě podařilo během prvních 90 dnů dosáhnout obratu 5 milionů korun a vyprodat sklad. Segment nositelných chytrých technologií je přitom díky přítomnosti mnoha globálních hráčů silně konkurenčním prostředím. Startup v prvním roce přesto pokořil obrat 20 milionu korun a zdvojnásobil počet zaměstnanců. Aplikace Elonga navíc v českém App Store překonala popularitu globálních hráčů, jako jsou Oura či Whoop.

Prim hraje jednoduchost i cena 

Firma, která učí uživatele poznávat, jak zacházet se svým tělem, tak ukazuje, že má co nabídnout i oproti světovým technologickým gigantům. Profituje navíc z toho, že uživatelé již chápou princip měření tělesných dat, což usnadňuje komunikaci samotného produktu. „Od začátku jsme šli na trh s jasnou představou, čím se odlišíme od velmi úspěšných globálních gigantů. Chtěli jsme přinést službu, která bude dostupná pro širokou veřejnost. Službu, která je pro tuto cílovou skupina maximálně srozumitelná a jednoduchá, a která skvěle doplní i hojně používané chytré hodinky. Toto produktové DNA je propsáno jak do komunikace, tak i do samotného produktu. Deset tisíc prodaných snímačů i zpětná vazba uživatelů nám ukazuje, že prostor na trhu ještě je,“ komentuje Hlavenka.  

Spolupráce s DPD či Allianz  

Úspěch Elongy nezůstává jen v oblasti B2C. Firma pronikla také do B2B segmentu, kde spolupracuje s klienty jako je DPD, Allianz nebo Sewio. Dle Hlavenky je úspěch dán tím, že služba dobře zapadá do tzv. People Care programů, které dnes vytváří řada firem a jejichž cílem je péče nejen o fyzické, ale i o duševní zdraví zaměstnanců. Elonga přitom zastupuje obojí – měří variabilitu srdeční frekvence, na jejímž základě vyhodnocuje nejen regeneraci těla, ale také stres, který je ovlivněný mimo jiné i psychickou zátěží. 

 „Ačkoliv je pro nás klíčový B2C segment, tak v oblasti B2B vnímáme velký potenciál. První feedbacky totiž ukazují, že zdraví zaměstnanců je alfou a omegou dlouhodobého úspěchu firmy. Věříme, že Elonga může v tomto směru fungovat jako dobrý pomocník. A to nejen skrze finanční dostupnost a srozumitelnost podávaných informaci, ale i díky tomu, že ke každému uživateli přistupuje individuálně. Člověk tak díky pouhým třem minutám měření získá rady přesně na míru potřebám svého těla,” doplňuje Hlavenka.

Plán na příštích šest měsíců: Deset tisíc prodaných snímačů napříč třemi evropskými trhy 

Ačkoliv je Elonga na českém trhu teprve rok, již příští rok by chtěla expandovat. Ve hře jsou přibližně tři evropské země, kterými chce své zahraniční působení odstartovat. Sám Hlavenka však uznává, že výběr trhu s největším potenciálem není snadný, roli hrají nejen tamní hráči působící v podobném segmentu, ale také úroveň edukace místních obyvatel a odlišné trendy napříč zeměmi.    

„Při expanzi máme velikou výhodu. Od prvního dne v Česku totiž soupeříme s globálními konkurenty, kteří jsou v jednotlivých zemích také zastoupeni. Na českém trhu jsme si tak již vyzkoušeli, jak se vymezit, a podobný přístup budeme chtít zopakovat i v zahraničí. Kromě samotné expanze chceme přispět i k osvětě v oblasti prevence. Dnes je totiž většina zdravotnického sektoru zaměřena spíše na léčbu než na prevenci, což s Elonga hodláme změnit,“ říká Hlavenka a dodává, že do poloviny roku 2025 chce firma prodat 10 000 snímačů na dalších třech evropských trzích.

 

O společnosti Elonga

Společnost Elonga založil Vojtěch Hlavenka ve svých 20 letech a v rámci firmy nyní funguje jako CEO po boku spoluzakladatele Radima Šlachty. Elonga si klade za cíl pomáhat lidem na cestě kdlouhému aktivnímu životu bez zdravotních omezení – tzv. longevity – a to prostřednictvím snímače k měření variability srdeční frekvence metodou spektrální analýzy. Touto, ve světě zcela unikátní, metodikou se spoluzakladatel Radim Šlachta zabývá na akademické půdě více než 30 let. V roce 2017 založil společnost mySASY, která pomáhá profesionálním sportovcům k maximálním výkonům bez rizika zranění. Právě vědecké poznatky ze šestileté spolupráce s vrcholovými sportovci byly následně využity při tvorbě Elonga snímače, čímž se společnosti povedlo jako první na světě zprostředkovat původně pouze laboratorní metodu široké veřejnosti.  Měření bylo pomocí machine learning zkráceno z původních 20 minut na 3 minuty, během kterých uživatele informuje o aktuální hladině stresu, regenerace i tzv. readiness, tedy připravenosti na aktuální den. Na základě těchto hodnot vypovídajících o stavu organismu následně doporučí aktivity vhodné pro daný den a zároveň dlouhodobě individuálně sleduje, co uživateli prospívá a co naopak škodí. Elonga snímač uvedla na trh koncem roku 2023, přičemž během prvních 3 měsíců dosáhla na pětimilionový obrat a více než 2,5 tisíce prodaných snímačů.