DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, nabízí další možnost, jak mít dárky pod stromečkem včas – na letošní Vánoce nově umožňuje podej balíčků ze secondhandové platformy Vinted a to nejen prostřednictvím svých vlastních DPD Pickup Boxů, ale i AlzaBoxů, což není plošně možné u všech přepravců. Jedná se o zásadní výhodu, na kterou uživatelé Vinted dlouho čekali a pokud zvolí jako přepravce DPD, stíhají tak ještě stále odesílat například oblečení, sportovní vybavení nebo hračky.
Stejně jako pro všechny vánoční nákupy z e-shopů platí, že balíčky se musí předat DPD k přepravě nejpozději 20. prosince. Vzhledem k různým lokalitám a časům vyzvedávání balíků z boxů kurýry DPD je však na místě vložit balík do boxu ideálně nejpozději 19. prosince tak, aby nejpozději 20. prosince kurýr balík převzal.
“Naši zákazníci Vinted hojně využívají během celého roku a proto jsme rádi, že jim můžeme i v této hektické době nabídnout jednoduchou, flexibilní a spolehlivou službu, která šetří čas jak prodávajícím, tak nakupujícím, ” vysvětluje Miloš Malaník, ředitel DPD.
Mimo Vinted přináší tato změna novinky i pro registrované zákazníky DPD. Ti mohou ze všech boxů, tedy jak DPD Pickup Boxů, tak AlzaBoxů, odesílat do jiného boxu nebo na výdejní místo (tzv. Shop2Shop), případně rovnou domů na adresu příjemce (tzv. Shop2Home). Přepravu lze využít i do zahraničí v rámci celoevropské sítě Geopost (dříve DPDgroup), která nabízí více než 110 000 výdejních míst a boxů. Jejich využitím pomáhají zákazníci regulovat počet kilometrů, které by jinak najeli kurýři při doručování na vícero adres.
DPD dlouhodobě zaznamenává rostoucí popularitu doručování mimo domov (tzv. out of home) a to nejen mezi pravidelnými zákazníky e-shopů, ale právě i platforem jako je Vinted. Podle posledních dat z největšího evropského e-commerce průzkumu Geopost E-shopper Barometer 69 % pravidelných online nakupujících v Česku preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/do boxů/do kamenných prodejen). Do boxů si nechává doručovat 35 % Čechů, na výdejní místa pak 53 %. Více než 2/3 českých respondentů využívá pravidelně více než jedno doručovací místo. DPD v Česku již překročilo 6000 výdejních míst a boxů, ještě letos míří k 7000.
O DPD
Společnost DPD (Direct Parcel Distribution) je součástí skupiny Geopost (dříve DPDgroup), největší sítě balíkové přepravy v Evropě. Cílem DPD je stát se lídrem v oblasti udržitelného doručování a hlavním hybatelem rozvoje e-commerce. Se svými 1 700 kurýry a sítí více než 6 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce v Česku nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci myDPD může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí.
Díky Geopost mohou zákazníci DPD využít přes 110 000 výdejních míst Pickup v celé Evropě a posílat zásilky do 230 zemí světa díky značkám DPD, Chronopost, SEUR, BRT, Speedy a Jadlog. Firma je prvním globálním přepravcem, který má své krátko- i dlouhodobé závazky snižování emisí validované od nezávislé iniciativy SBTi (Science Based Targets initiative).
Geopost jako součást La Poste Groupe vykázal za rok 2023 tržby v hodnotě 15,69 miliardy EUR a doručil 2,1 miliardy balíků po celém světě.