Albert v roce 2024: Nové prodejny, rekordní dary a pomoc zasaženým komunitám

Albert v uplynulém roce investoval nejen do rozšiřování a modernizace své sítě prodejen, ale také do svých zaměstnanců. S novými projektem večerního darování čerstvých potravin opět rozšířil svůj boj proti plýtvání potravinami a skrze Nadační fond Albert pomohl lidem zasaženým povodněmi nebo požárem poničené škole v Českém Těšíně.

V minulém roce řetězec otevřel celkem jedenáct nových prodejen po celé republice. Mimo jiné například supermarket na Hlavním vlakovém nádraží v Praze, prodejnu v historickém centru Brna a hypermarket v novém obchodním centru v Jindřichově Hradci. „Děkujeme zákazníkům, že nám svým zájmem umožňují otevírat nové prodejny a pokračovat v rozvoji naší sítě. V následujícím roce plánujeme v expanzi pokračovat v podobném tempu jako letos a investovat také do modernizace stávajících prodejen,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert

Kromě nových prodejen Albert zákazníkům v loňském roce přinesl také celou řadu produktových novinek ve svém sortimentu vlastních značek. „Ve velkém jsme v uplynulém roce zvýšili množství bezlepkových produktů pod značkou Nature’s Promise, oblíbené Menu boxy jsme obohatili o nové recepty a představili produktové novinky pod značkou Albert Excellent, včetně exotického baleného ovoce. Naším cílem je i do budoucna poskytovat zákazníkům široký výběr produktů, které podporují zdravý životní styl. Stávající nabídku tak v následujícím roce doplní nejen produkty rostlinné stravy, ale také produkty pro zákazníky s různými dietními potřebami, či výrobky s vysokým obsahem bílkovin,“ upřesňuje Jiří Mareček.

Podpora zaměstnanců a ocenění Top Employer 

Albert klade dlouhodobý důraz na spokojenost a rozvoj svých zaměstnanců. V dubnu 2024 proto společnost oznámila růst mezd napříč všemi pozicemi v průměru o 10 %, do kterého investovala přes 700 milionů korun. Všech 20 tisíc zaměstnanců mělo po celý rok přístup k širokému spektru benefitů, včetně stravenkového paušálu, příspěvku na sportovní aktivity a na dopravu. Díky péči o zaměstnance získal Albert v polovině roku prestižní ocenění Top Employer 2024, které potvrdilo jeho pozici mezi nejlepšími zaměstnavateli v České republice.

Zodpovědný přístup k potravinám 

Albert dlouhodobě pracuje na snižování své uhlíkové stopy a minimalizaci plýtvání potravinami. V roce 2024 obchodník daroval potravinovým bankám 3 800 tun neprodaného jídla a pro rok 2025 se zavázal toto číslo navýšit na 4 000 tun. To z Alberta činí již několik let v řadě největšího firemního dárce potravin v České republice. Významným krokem v tomto bylo také rozšíření projektu večerního darování čerstvých potravin, jakými jsou maso, ovoce, zelenina a mléčné výrobky, které ten samý den směřují do komunitních kuchyní a azylových domů.

Pomoc znevýhodněným dětem a komunitám přes Nadační fond Albert

Rok 2024 byl pro Nadační fond Albert výjimečný – podařilo se významně podpořit tisíce dětí v nouzi, přičemž celková finanční a materiální pomoc dosáhla 11 milionů korun. Kromě toho fond investoval dalších 5 milionů korun do realizace vlastních vzdělávacích projektů, včetně programu Zdravá 5, kterou za loňský rok prošlo 43 tisíc dětí z mateřských a základních škol v celé republice.

Stejně jako v předchozích letech mohli pomáhat i zákazníci řetězce Albert, například nákupem v Obchůdcích s Albertem. Díky této iniciativě si děti z dětských domovů vydělaly více než 1 milion korun, který pomáhá financovat jejich sny a potřeby. Novinkou roku 2024 byla možnost pomoci prostřednictvím aplikace Můj Albert, kde zákazníci mohou darovat kredity získané za své nákupy. Za pouhé dva měsíce od spuštění této možnosti přispěli zákazníci přes 500 tisíc kreditů, které budou využity na rozvoj dalších projektů. 

Fond také prokázal svou schopnost rychle a efektivně reagovat na mimořádné situace. Během zářijových povodní zajistil ve spolupráci s Potravinovou bankou a krizovými štáby měst Opava a Krnov humanitární pomoc v celkové hodnotě 5,5 milionu korun. Šest kamionů s pitnou vodou, trvanlivými potravinami a hygienickými potřebami pomohlo zmírnit následky přírodní katastrofy. Podpora směřovala i do požárem zasažené školy v Českém Těšíně. Nadační fond Albert zde poskytl svačiny, pohádkové knihy a školní potřeby v hodnotě 150 tisíc korun, aby pomohl dětem překonat těžké chvíle a usnadnil jim návrat k běžnému školnímu životu.

O Albertu

 

    • Obchody Albert působí na českém trhu více než 33 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana, byl otevřen 6. června 1991 v Jihlavě.
    • Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • V roce 2022 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma
  • Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2024 Albert získal ocenění TOP Employer. Nezávislý mezinárodní Institut ocenil Albert za moderní pracovní prostředí, kvalitní péči o zaměstnance a atraktivní zaměstnanecké benefity
  • Mottem společnosti Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodník má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit. 
  • Albert vydal další nefinanční report o udržitelnosti za rok 2023, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta.