Jak optimalizovat pricing a sortiment v e-commerce: Do AI nástroje DeepScout investuje Miton

  • DeepScout je projekt zkušeného foundera Jana Mittnera a Mitonu, který do “SimilarWebu pro e-commerce” investoval ještě před spuštěním.
  • E-shopy díky němu mohou získat data z trhu a od konkurence na jedno kliknutí, díky AI za zlomek nákladů, než bylo dosud možné.
  • Příležitost nabídnout konkrétní byznysová doporučení nad velkými daty platforma DeepScout vidí i v dalších oblastech.

Praha, 14. ledna 2025 – Aby se e-shopy mohly správně rozhodovat o sortimentu a cenách, potřebují data od konkurence. Získat je ve spolehlivé podobě však kvůli jejich obrovskému množství není triviální ani levné. Natož pak je pročistit, spárovat a dělat nad nimi správná rozhodnutí. Změnit to chce AI startup DeepScout. Ten dokáže získat relevantní e-commerce data rychleji, levněji a většinou i ve větší kvalitě nebo kvantitě než současná řešení. Využívá totiž state-of-the-art technologie v oblasti AI a strojového učení.

“Umíme pravidelně sledovat a analyzovat produktovou nabídku mnoha hráčů na trhu a podle toho klientům doporučovat konkrétní kroky v oblasti sortimentu a cen,” popisuje zakladatel projektu Jan Mittner. Ten v minulosti založil a úspěšně prodal projekty jako Jízdomat (2016 ho akvíroval BlaBlaCar) či Proudly (2019 projekt akvírovalo Welcome to the Jungle).

Ambicí je zlepšit byznys kteréhokoliv e-shopu, bez ohledu na segment, velikost či lokalitu: “Platforma je téměř celá automatizovaná pomocí AI/ML a optimalizovaná na velká data. Díky tomu jsme schopni zákazníkům všech velikostí nabídnout velmi dobré ceny. Navíc si DeepScout poradí i s několika miliony produktů per zákazník. A to ve všech krocích – od získávání zdrojových dat z trhu přes aktualizaci a verzování dat, párování produktů, analýzy výsledků až po doporučení konkrétních akcí, jež by měl e-shop udělat, aby zlepšil svůj byznys,” říká Jan Mittner.

Párování produktů je jedna z klíčových výhod produktu. Dokáže totiž propárovat informace z různých zdrojů, aniž by měl jakýkoliv jednoznačný identifikátor typu EAN. “Nástroj v maximální možné míře využívá state-of-the-art technologie v oblasti AI/ML. Díky tomu dokáže plně automatizovaně získávat data ve strukturované podobě, kontrolovat jejich kvalitu, párovat produkty, učit se ze zpětné vazby a podobně. Třeba při párování produktů využívá veškerá dostupná data, včetně např. obrázků z galerií, a i podle toho rozhoduje, jestli se jedná o stejné produkty, nebo ne. Podobně jako člověk. Jen to navíc zvládá ve škále milionů produktů,” vysvětluje founder.

Do projektu ještě před spuštěním vstoupil Miton v roli zakládajícího investora. Vkládá do něj pět miliónů korun s opcí na dalších deset a rozvoji produktu se bude za Miton věnovat Tomáš Hodboď. Ten před 10 lety založil a do roku 2022 vedl módní srovnávač Glami, ze kterého je nyní miliardová a zisková firma, a taky pomohl vyrůst crowdfundingové platformě Donio

“Unikátní a čisté datasety budou klíčovým prvkem v nové éře internetu, kterou budou tvarovat jazykové modely. Velké příležitosti nyní vidíme ve specializaci, kvalitě a přesnosti dat. Když za námi Honza Mittner před rokem přišel, začali jsme pracovat na validaci řešení. Postavit ‘SimilarWeb pro e-commerce’ je prvním krokem,” říká Tomáš Hodboď. “Nechceme však zůstat jen u toho. Schopnost nabídnout konkrétní byznysová doporučení nad velkými daty je téma, které je relevantní i v dalších oblastech, jako jsou ceny v realitách, leady pro sales, data pro investory… I tyto se dnes dají řešit plně automatizovaně.”

Jan Mittner na nástroji intenzivně pracuje od léta roku 2023, v současnosti je jeho tým pětičlenný. A i když DeepScout dosud nebyl veřejně dostupný, má první platící zákazníky z řad české e-commerce. “Během příštích několika málo měsíců doladíme produkt na základě zpětné vazby z českého trhu a pak vyrazíme za hranice. Už jsme tam vlastně vyrazili – pro několik klientů již poskytujeme data ze zahraničních trhů a jde nám to stejně jednoduše jako v Česku. Ambice máme tedy jednoznačně globální,” uzavírá Jan Mittner.

DeepScout web