Praha, 14. ledna 2025 – Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku pro malé a střední firmy, letos proběhne 4. a 5. března v Brně. Agentura CzechTrade se díky součinnosti jihomoravské regionální kanceláře zase o kousek víc přiblíží firmám v moravských regionech. Exportéři budou mít možnost konzultovat své obchodní záměry ke všem 66 trhům, kde CzechTrade působí. K dispozici bude také zástupce brzy otevřené zahraniční kanceláře v San Franciscu. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, na kterých během dvou dnů proběhne až 1680 konzultací s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade i dalšími specialisty, například na projekty NOVUMM 2, NOVUMM2KET a DESIGN 3, z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade.
Letošní ročník se koná v Brně, s cílem přiblížit služby CzechTrade firmám napříč celou Českou republikou. Z dat vyplývá, že 65 % klientů CzechTrade má sídlo v Čechách, zatímco Morava tvoří 35 %. Výběr města Brna pro organizaci této proexportní akce reflektuje jeho pozici druhého největšího města republiky, ale i jeho mezinárodně veletržní tradice. Důležitou roli hraje také přítomnost regionální kanceláře, která zde dlouhodobě poskytuje odborný servis. „Meeting Point CzechTrade každoročně probíhal v Praze, nicméně rozvrstvení klientů mezi Čechami a Moravou ukazuje, že regionální zaměření je logickým krokem k podpoře firem po celé České republice. Rozhodnutí uspořádat letošní Meeting Point v Brně je výsledkem snahy být s touto nejdůležitější proexportní akcí blíže firmám i v dalších regionech mimo Prahu a oslovit také ty, které naše služby dosud nevyužily,“ vysvětluje Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
O konzultace na Meeting Pointu CzechTrade má každý rok zájem na 400 zástupců českých firem. Ty se mohou zúčastnit až 5 půlhodinových konzultací s řediteli zahraničních kanceláří z celého světa a dalšími odborníky, kteří nabídnou reálný pohled na rozvoj byznysu v zahraničí, posoudí možnosti expanze a doporučí optimální postup při vyjednávání na konkrétním trhu. Meeting Point CzechTrade navíc patří dlouhodobě k nejvýznamnějším událostem zaměřeným na podporu internacionalizace českých firem. „Exportéři díky zkušeným zástupcům zahraničních kanceláří získají cennou zpětnou vazbu, zda jejich produkt či služba má na trhu šanci uspět, a obdrží návrh na individuální strategii vstupu, což jsou informace, které z těchto konzultací činí nenahraditelný zdroj poznatků,“ říká Radomil Doležal.
Exportéři budou moct stejně jako loni jednat se zástupci nově otevřených kanceláří, letos ze San Francisca. Minulý rok byl novinkou Mnichov nebo Rijád. Konzultovat mohou export zboží z častějších i méně obvyklých oborů. „Letošního ročníku se zúčastní ředitelé ze všech zahraničních kanceláří CzechTrade, kteří poskytují servis v 66 zemích po celém světě. Firmy mají možnost konzultovat exportní příležitosti, jak do evropských zemí, tak i do vzdálenějších teritorií, například Indie, Singapuru, Saúdské Arábie nebo třeba Uzbekistánu. To se týká také odvětví, ve kterých firmy podnikají. Vedle tradičních odvětví se zaměřujeme také na podporu startupů a vysoce inovativních firem. Ty mají na Meeting Pointu CzechTrade příležitost konzultovat své byznys plány a zjistit, jaké konkrétní služby jim CzechTrade může nabídnout pro růst na zahraničních trzích,“ dodává Radomil Doležal.
Firmy mohou diskutovat také o možnostech, které nabízí zástupci z Klientského centra pro export nebo Design Centra CzechTrade, nově mohou firmy získat informace o připravovaném Design Hub London nebo jak využít dotaci z iniciativy Design Credits. Přítomni budou specialisté na projekty NOVUMM 2, NOVUMM2KET a DESIGN 3 spolufinancované Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zaměřené na usnadnění vstupu malých a středních podniků na zahraniční trhy, a to prostřednictvím jejich účasti na vybraných specializovaných výstavách, veletrzích a dalších akcích v zahraničí.
Na akci Meeting Point CzechTrade se firmy mohou registrovat na webových stránkách czechtrade.cz.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 26 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 66 zemích na pěti kontinentech. Více informací na www.czechtrade.cz.