Tržby z povánočních výprodejů e-shopů letos porostou až o 15 %

PRAHA 14. ledna – České domácnosti v domácích on-line obchodech v povánočních výprodejových akcích utratí o 10–15 % více než loni. Kupní síla i poptávka domácností totiž rostou, obchodníci letos rovněž více investují do propagace slevových akcí.

Povánoční tržby e-shopů by mohly být o 10 až 15 % vyšší než loni, je to způsobeno jak vyšší poptávkou, tak i tím, že obchodníci letos více investují do propagace těchto akcí. „K nárůstu přispívá kombinace vyšších reálných příjmů domácností a určité opatrnosti části domácností v předvánočním období. Lidé se naučili více vyčkávat
na výraznější slevy po Vánocích,“ vysvětluje Tomáš Čupr, ředitel společnosti PPC Profits, jednoho z lídrů on-line marketingu v České republice.

Trend zájmu o povánoční výprodeje se podle něj příliš nemění, nicméně oproti minulým letům se objevují drobné rozdíly.  „Češi už v posledních letech přistupují
k nákupům strategičtěji – Black Friday a předvánoční slevy si našly své pevné místo
v nákupních kalendářích a zájem o ně je obrovský. Přesto povánoční výprodeje zůstávají velmi důležitou součástí sezóny, kdy lidé cílí na zboží, které pod stromečkem chybělo nebo bylo příliš drahé před svátky,“ dodává.

Dlouhodobě zájem o slevové akce v průběhu roku roste, na konkrétní slevové akce se zájemci loni proklikli o 14 % více než o rok dříve. Největší zájem je o slevy v oblasti elektroniky (+22 %), módy a sportovního vybavení. Právě toto zboží přitom nejvíce táhne i v době povánočních výprodejů, přidávají se i různé produkty pro domácnost.

Kromě rychlého růstu nákupů v českých e-shopech stále více lidí navíc nakupuje
na zahraničních e-shopech, kam už míří zhruba polovina útraty českých kupujících. „České e-shopy na tuto rostoucí konkurenci zareagovaly včas. Expandují do všech segmentů maloobchodu, což spotřebitelům často umožňuje nakupovat zboží na jednom místě. A naopak, českým e-shopům se také oproti minulosti výrazně víc daří expandovat do zahraničí,“ dodal Tomáš Čupr.

Tržby v maloobchodu začaly růst už loni v létě a na podzim jejich tempo růstu přesáhlo 5 procent. Po období poklesu rovněž loni začaly růst reálné mzdy,
ve 3. čtvrtletí průměrná reálná mzda meziročně vzrostla o více než 5 procent
a přesáhla 45 tisíc korun.

O PPC Profits

PPC Profits a její sesterská SEO Consult patří mezi přední on-line marketingové agentury v ČR. Na trhu působí 16 let, s on-line kampaněmi a správou webů pomohla stovkám malých a středních firem, e-shopů i velkých brandů. Spravuje roční marketingové budgety v řádu vyšších desítek milionů korun.