Iniciativa pro vzdělávání v oblasti klimatu, kterou společně založily ABOUT YOU Group, YOOX NET-A-PORTER a Zalando, se rozšiřuje o společnosti ASOS, BOOZT, Selfridges Group a Cascale

Cílem iniciativy FASHION LEAP FOR CLIMATE je rozšiřovat svůj dosah a urychlit přijetí vědecky podložených klimatických cílů napříč módním průmyslem.

Praha, 22. ledna 2025 // Přední prodejci v oblasti fashion and beauty ASOS, BOOZT a Selfridges Group jsou novými členy programu FASHION LEAP FOR CLIMATE. Umožní tak stovkám módních značek ze svého společného portfolia zapojit se do této vzdělávací iniciativy. Jako strategický partner se připojuje také nezisková globální aliance Cascale, která program nabízí vybraným členům své globální sítě v oblasti oděvů a spotřebního zboží.  

FASHION LEAP FOR CLIMATE, který v roce 2022 spustily společnosti ABOUT YOU Group, YOOX NET-A-PORTER a Zalando, je navržen tak, aby pomohl módnímu průmyslu reagovat na výzvy, kterým čelí v oblasti klimatu. Podporuje módní značky, aby si dokázaly změřit vlastní uhlíkové stopy i stanovit cíle v souladu s vědeckými poznatky o klimatu.  Rozšíření iniciativy o další členy představuje významný milník v rozvoji prostředí, které v rámci odvětví podpoří naléhavou potřebu podnikat kroky v oblasti klimatu.

Díky přistoupení společností ASOS, BOOZT a Selfridges Group získá zhruba 100 jejich partnerských značek přístup ke kompletnímu vzdělávacímu programu FASHION LEAP FOR CLIMATE, stejně jako vhled do dění v rámci odvětví i možnost spolupráce s dalšími předními firmami v oboru. Cascale jako strategický partner přivádí do programu 25 nových účastníků ze své sítě a dále umožní propojení s komunitou více než 300 značek, maloobchodníků a výrobců za účelem šíření informací a podpory kolektivních opatření ke snížení dopadu na životní prostředí.

„Vzhledem k tomu, že nabízíme zboží mnoha značek, je spolupráce v odvětví už dlouhá léta ústředním bodem naší strategie Fashion with Integrity. Díky ní se můžeme učit od nejlepších v oboru a podporovat aktivity rozvíjejících se značek v oblasti udržitelnosti. Jsme rádi, že se můžeme připojit k programu FASHION LEAP FOR CLIMATE, a tak budeme moci ještě silněji podpořit naše partnerské značky v jejich plánech snižovat uhlíkovou stopu výrobků a dodavatelských řetězců,” vysvětluje Jodie Leek, vedoucí oddělení ESG pro partnerské značky společnosti ASOS

„Naším posláním je znovuobjevit maloobchod a vytvořit udržitelnou budoucnost pro planetu a lidi. Díky členství v iniciativě FASHION LEAP FOR CLIMATE naše vážené partnery z řad značek podpoříme praktickými a relevantními řešeními v jejich snaze o dekarbonizaci módního průmyslu. Čeká nás mnoho práce a my už se nemůžeme dočkat,“ říká Christian Toennesen, ředitel pro udržitelnost v Selfridges Group.

„Pro nás jako severský on-line obchodní dům jsou partnerské značky klíčem k úspěchu a spolupráce s nimi je základem strategie Care-For společnosti Boozt. S nadšením se připojujeme k iniciativě FASHION LEAP FOR CLIMATE, protože tak můžeme ještě více podpořit naše partnery při přijímání konkrétních opatření k dekarbonizaci v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky o klimatu,“ říká Gloria Tramontana, vedoucí divize udržitelnosti a ESG společnosti Boozt Group

Posílení opatření k ochraně klimatu v módním průmyslu

Spoluzakladatelé iniciativy FASHION LEAP FOR CLIMATE věří, že prodejci módy hrají zásadní roli při transformaci odvětví tím, že stanovují udržitelnější standardy a podporují značky, partnery a dodavatele v jejich aktivitách k ochraně klimatu. Více než 85 % partnerských značek, které od roku 2022 absolvovaly vzdělávací program, hlásí lepší porozumění klimatickým otázkám a vědecky stanoveným cílům ke snížení uhlíkové stopy.

Bezplatný osmitýdenní vzdělávací program FASHION LEAP FOR CLIMATE připravený poradenskou společností Quantis, která je součástí skupiny BCG, pomáhá účastníkům pochopit roli módního průmyslu při řešení globálních klimatických problémů. Iniciativa rovněž poskytuje firmám podrobný návod, jak měřit uhlíkovou stopu a předkládat vědecky podložené cíle iniciativě Science Based Targets (SBTi). Kromě základního programu mají partnerské značky přístup k odborníkům na udržitelnost a nástrojům pro spolupráci napříč odvětvím. Dodavatelé pak získávají vyšší kvalifikaci v oblasti hodnotového řetězce prodeje módy a maloobchodníci podporu při plnění svých cílů v oblasti zapojení partnerů.

Partneři značek ABOUT YOU Group, ASOS, BOOZT, YOOX NET-A-PORTER, Selfridges Group a Zalando, kteří mají zájem informovat se o měření skleníkových plynů, stanovení cílů v souladu s vědeckými poznatky o klimatu a jejich předložení Iniciativě pro vědecky podložené cíle (SBTi), stejně jako maloobchodníci, kteří chtějí urychlit přijetí vědecky podložených cílů u svých partnerů, se mohou emailem obrátit na: info@fashionleapforclimate.com.

Další informace o projektu FASHION LEAP FOR CLIMATE najdete na webu https://fashionleapforclimate.com.

 

O společnosti Zalando

Zalando je přední evropská platforma pro módu a životní styl, která byla založena v roce 2008 v Berlíně. Buduje celoevropský ekosystém pro elektronické obchodování s módou a životním stylem ve dvou směrech růstu: B2C a B2B. V oblasti B2C Zalando nabízí svým více než 50 milionům zákazníků na 25 trzích inspirativní, vysoce kvalitní nákupní zážitek módních a lifestylových produktů a poskytuje přístup k mnoha značkám na jednom místě. V oblasti B2B zpřístupňuje svou logistickou infrastrukturu, software a služby značkám a maloobchodníkům. Tímto způsobem je Zalando podporuje při řízení a růstu jejich podnikání, jednak na platformě, ale také mimo ni. Realizací své ekosystémové vize chce Zalando přinést pozitivní změny do odvětví módy a lifestylových produktů.