Praha, 16. ledna 2025 – Největší e-shop outdoorového vybavení v Česku a provozovatel tradiční Výstavy stanů a vybavení do přírody 4camping dosáhl v loňském roce rekordního obratu 910 milionů korun. Za 23procentním meziročním nárůstem stojí zejména expanze na zahraniční trhy a vlastní značky ZULU outdoor a Warg, které odpovídají na poptávku po dostupném a zároveň vysoce kvalitním outdoorovém vybavení. Ty se na celkových tržbách podílely 18 procenty. Největším prodejním skokanem byla kategorie lezení s 87procentním nárůstem.
„Naše strategie staví na dobrém porozumění potřeb zákazníků. Díky vlastním značkám přinášíme světovou kvalitu za dostupnou cenu. Tento model nám umožnil nejen překonat stanovené cíle, ale také vybudovat pevné základy pro další růst na domácím i zahraničním trhu,“ říká Ondřej Žák, CEO 4camping.
Nejoblíbenější značka z nabídky ZULU dosáhla v roce 2024 rekordních tržeb ve výši téměř 100 milionů korun (meziroční nárůst 41 %) a drží si pozici nejprodávanější značky na e-shopu. Značka Warg překonala hranici 50 milionů korun a i nadále zaznamenává růst jako číslo dvě v nabídce.
Na růstu tržeb má velký podíl také dynamická expanze do zahraničí. V roce 2024 4camping vstoupil na další čtyři evropské trhy. „Rozšíření prodeje do dalších zemí je pro náš růst zcela zásadní. V roce 2024 jsme začali prodávat naše zboží v Itálii, Francii, Polsku a Španělsku. V současné době působíme v 11 státech,“ říká Jaroslav Skalka, spolumajitel společnosti. „I když v Česku nadále kralují v objednávkách kategorie oblečení a bot, daří se nám zvyšovat objemy dalšího vybavení do přírody, například batohů nebo vaření. Velkou radost nám dělá růst kategorie horolezeckého vybavení, které je v současné době velkým hitem. A zcela zásadní je pro nás opět ocenění ShopRoku od Heuréky, kde jsme mezi sportovními e-shopy pátým rokem za sebou jednička,“ dodal.
Dalším krokem ke zvýšení komfortu zákazníků 4campingu bylo otevření nových kamenných prodejen v Praze a Ústí nad Labem a dodání zboží v den objednání do většiny prodejen 4camping na území České republiky. Pro zákazníky ze sousedních států by mělo být zboží k dispozici druhý den po objednání.
„V roce 2024 jsme vyřídili přes 545.000 objednávek, když nejsilnějším měsícem byl prosinec s 65.600 objednávkami. Celkově jsme loni prodali 1.486.705 kusů zboží,“ hodnotí úspěšný rok CEO společnosti Ondřej Žák. Zákazníci v roce 2024 preferovali zejména kategorie oblečení, bot a vybavení typu vaření a trekové hole. Nejrychleji rostoucí kategorií se stalo lezení s růstem 87 %, zatímco batohy zaznamenaly 46% nárůst. Výstava stanů a vybavení do přírody v Praze, klíčová letní událost, přilákala 80 tisíc návštěvníků a přinesla 36% nárůst obratu.
Plány do budoucna
Pokračovat ve svém růstu chce 4camping i nadále. „Výrobu vlastních výrobků jsme navýšili pro tento rok na téměř dvojnásobné množství. Chystáme další rozšíření nabídky o nové kategorie a představení ucelené kolekce oblečení pod značkou MOOA. Vedle otevření nových prodejen v Česku a zahraničí připravujeme vstup do dalších evropských zemí, konkrétně na německý, rakouský a švýcarský trh. Do konce roku 2026 plánujeme zdvojnásobit loňské tržby a dále chceme růst tempem 20 % ročně,“ říká Ondřej Žák.