Drogerie ROSSMANN nadále zaznamenává růst, tržby od roku 2020 zvýšila na dvojnásobek. Obsazuje nové prodejní lokality, modernizuje prodejní síť i technologie a zvyšuje mzdy

27. ledna 2025 – Síť drogerií ROSSMANN završila svých 30 let působení na českém trhu doslova strmým růstem. V loňském roce ROSSMANN dosáhl hrubých tržeb ve výši 7,8 miliardy korun, meziročně vyšších o 20 procent. Potvrzuje tak kontinuální růst i vysokou dynamiku firmy, která jen za poslední čtyři roky své tržby zdvojnásobila.

Velmi aktivní je ROSSMANN také v investicích, 280 milionů korun vloni směřovalo především do rozšiřování a modernizace prodejní sítě i do rozvoje digitálních technologií tak, aby společnost zajistila co nejkvalitnější služby svým zákazníkům. ROSSMANN na sklonku roku nově představil virtuální asistentku Rossi a dále rozšířil možnosti online nakupování. Trvalou pozornost věnuje péči o své zaměstnance a zlepšování jejich podmínek. Také díky tomu získal prestižní ocenění Nejlepší zaměstnavatel ČR 2024 udělované společností Kincentric.

Česká síť ROSSMANN je součástí mezinárodního koncernu, který vloni v Německu, Španělsku, Polsku, Maďarsku, České republice, Turecku, Albánii, Kosovu a Dánsku utržil 15,3 miliardy eur a zvýšil obrat
o více než 10,2 procenta. Hrubý obrat společnosti ROSSMANN v České republice se zvýšil o 20 procent ve srovnání s rokem 2023 a dosáhl nového maxima – 7,8 miliardy korun. 

Rekordní expanze a důraz na digitalizaci

V loňském roce ROSSMANN rozšířil svoji síť o rekordních 24 nových prodejních míst, čímž jejich celkový počet dosáhl 196. Řetězec navíc neustále vylepšuje prodejny stávající, během loňského roku zmodernizoval šest z nich. Značnou část z celkových 280 milionů korun věnovala společnost ROSSMANN na další zkvalitnění svých služeb, a to na rozvoj moderních digitálních technologií. Zákazníci tak mohou v současné době ve všech kamenných prodejnách, kde to umožňují provozní podmínky, využívat samoobslužné pokladny nebo bezplatné Wi-Fi připojení. Ve spolupráci s dodavateli si zákazníci mohou na vybraných prodejnách vyzkoušet exkluzivní digitální instalace Skin Genius.

Co nejvyšší úroveň zákaznického servisu je pro síť drogerií ROSSMANN i nadále prioritou.
K postupnému vylepšování zákaznického zážitku z nakupování výrazně pomohlo zavedení tzv. Customer Love Score, díky kterému má vedení jednotlivých prodejen pravidelně k dispozici zpětnou vazbu od zákazníků. „Naše ambice zůstává nadále stejná – stát se zákaznickou volbou číslo jedna v segmentu drogerií. Toho chceme dosáhnout dalším zkvalitňováním všech našich služeb a nabídky zákazníkům. V mnoha aspektech jsme již zákazníky vnímáni jako nejlepší, například v moderních technologiích či uvádění sortimentních novinek,“ uvádí jednatel společnosti ROSSMANN Vít Podešva.

Velkou novinkou loňského roku bylo představení virtuální poradkyně Rossi, která pozvedla úroveň personalizace a inovací drogerie ROSSMANN ještě o kousek výš. ROSSMANN jako první na trhu dokázal propojit AI technologie s konkrétní produktovou nabídkou, čímž předčil i společnosti fungující výhradně v online světě. Tato funkce, která zákazníkům dokáže nabídnout rychlejší a efektivnější služby přímo na míru, byla zavedena přímo v zákaznické aplikaci ROSSMANN CLUB. Rossi odráží snahu vyhovět potřebám zákazníků, u nichž je při nakupování patrná rostoucí preference využívání digitální komunikace bez přímého kontaktu s prodejcem. Tomu jde naproti také rozšíření e-shopu pro online nákupy i bez registrace a ve webovém prostředí.

Exkluzivní produkty i privátní značky 

ROSSMANN nabízí zákazníkům co nejširší sortiment zboží napříč všemi kategoriemi, aby zajistil jejich spokojenost. Jako první na trhu s drogistickým zbožím zařadil do svého sortimentu péče o pleť produkty korejských značek. Do svého portfolia přidal i řadu exkluzivních značek, a to především v kategorii krásy, kde si dlouhodobě drží silnou pozici. V loňském roce se ROSSMANN stal výhradním prodejcem oblíbené značky Avon, která se tak vůbec poprvé ve své historii dostala do kamenných prodejen.

Zákazníci potvrzují také zájem o privátní značky ROSSMANN. Důkazem jsou nejen tři ocenění ve Volbě spotřebitelů za rok 2024, ale také stabilní prodej produktů privátních značek. Významný krok, který přispěl k rozšíření povědomí o privátních značkách mimo tradiční kanály kamenných prodejen
a e-shopu Rossmann.cz, představuje propojení s největším potravinářským online obchodem Rohlík.cz. 

ROSSMANN nadále rozvíjí svou strategii založenou na péči, takže i v roce 2024 pokračoval v kampani Pečujeme s láskou. Ta tentokrát upozornila na úskalí vztahů s novými členy rodiny, které se díky vzájemnému respektu dají zvládnout, i když to zpočátku nemusí být jednoduché. Za zmínku určitě stojí i druhý ročník věrnostní kampaně zaměřené na jógu – S jógou je život krásnější. Při příležitosti oslav 30 let společnosti v České republice si na tisíc lidí společně zacvičilo jógu na Střeleckém ostrově a díky speciálnímu pontonu na Vltavě si navíc vychutnalo dechberoucí výhled na historické centrum Prahy.

Titul Nejlepší zaměstnavatel

Společnost ROSSMANN klade velký důraz nejen na spokojenost svých zákazníků, ale dlouhodobě se věnuje také péči o své zaměstnance. I to je jeden z důvodů, proč v loňském roce získala prestižní ocenění Kincentric Nejlepší zaměstnavatel Česká republika 2024. Do průzkumu organizovaného společností Kincentric se anonymně zapojilo 91 procent zaměstnanců a společnost ROSSMANN v něm dosáhla úrovně míry motivovanosti 77 procent, čímž významně překonala průměrné hodnocení v České republice i v oboru evropského maloobchodu. 

„Máme více než 1 300 zaměstnanců a vážíme si práce každého z nich. Uvědomujeme si, že právě oni jsou klíčem k úspěchu celé naší společnosti. Jsme hrdí na to, že nás vnímají jako stabilního a spolehlivého zaměstnavatele. Ocenění, které jsme vloni získali, už je jen taková třešnička na dortu, která dokazuje, že jsme se vydali správným směrem,“ uvádí jednatel společnosti ROSSMANN Karol Jakubek a doplňuje: „Mzdy našim zaměstnancům zvyšujeme průběžně, vloni to bylo v průměru
o 7,5 procenta, v prodejní síti jsme dokonce ve čtyřletém horizontu zvyšovali mzdy téměř o polovinu.“ Kromě toho ROSSMANN své zaměstnance odměňuje širokou škálou benefitů v podobě Cafeterie
a dlouhodobě podporuje nejrůznější formy vzdělávání. A pečuje i o osobní harmonii zaměstnanců prostřednictvím bezplatné asistenční služby ELA. 

Pomoc potřebným i udržitelné podnikání

Společnost vloni rovněž pokračovala ve svých aktivitách na poli společenské odpovědnosti. V rámci dlouhodobého charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN spolu se svými zákazníky darovali neziskovým organizacím na pomoc potřebným téměř 4,5 milionu korun. Také se již podeváté zapojila do celostátní Sbírky potravin a přímou materiální pomoc v celkové hodnotě 1,7 milionu korun věnovala 11 moravským obcím zasaženým povodněmi. Nechyběla ani každoroční spolupráce se společností Henkel v rámci akce Vraťte stromům korunu a další aktivity, z nichž určitě stojí za zmínku kampaň Šetři přírodu, která má za cíl upozornit na udržitelnost produktů ze sortimentu drogerie ROSSMANN.

Pozn. Údaje o hospodářských výsledcích uvádějí hrubý obrat. 

O drogerii ROSSMANN: Německý drogistický řetězec ROSSMANN s celkovým obratem přes 15,3 miliardy eur provozuje v 9 evropských zemích více než 4 960 prodejen a zaměstnává více než 65 500 pracovníků. ROSSMANN v České republice je společný joint venture Dirk Rossmann GmbH Německo a AS Watson Group. Společnosti Dirk Rossmann GmbH a AS Watson Group jsou největším prodejcem drogerie na světě mimo USA. V České republice má ROSSMANN 196 prodejen s ročním obratem 7,8 miliardy Kč. ROSSMANN se řídí potřebami a přáními svých zákazníků. Společnost ROSSMANN také vyvinula výhradně digitální věrnostní program v mobilní aplikaci ROSSMANN CLUB, jehož součástí je i možnost nákupu online či sortimentní podpora prostřednictvím umělé inteligence – virtuální poradkyně Rossi, Ve svých moderních prodejnách ROSSMANN nabízí zákazníkům vedle širokého a kvalitního sortimentu registrace značkových produktů také výrobky vlastních značek ISANA, Babydream, enerBiO, Alterra, Ideenwelt (Svět nápadů) a další. Výrobky privátních značek Alterra a enerBiO jako první v ČR získaly mezinárodní ocenění pečetí kvality GREEN BRANDS za udržitelné podnikání. ROSSMANN je velice aktivní i na poli udržitelnosti. Od roku 2009 společnost přerozdělila téměř 80 milionů Kč na pomoc ohroženým nebo handicapovaným skupinám lidí. V roce 2024 získala společnost prestižní certifikát Kincentric Nejlepší zaměstnavatel v České republice. Více informací naleznete na www.rossmann.cz.