Každé 4 minuty k pohodlnějším nohám, spočítal e-shop Bosonožka. V roce 2024 vyrostl o dalších 30 % a otevře nové trhy

Praha, x. ledna 2025 – Rok 2024 byl pro e-shop Bosonožka opět přelomový. Jeden produkt prodaný každé čtyři minuty znamená v celoročním měřítku celkem 129 199 produktů. Toto číslo je o 30 % vyšší než v loňském roce, v počtu objednávek rostla Bosonožka dokonce o 39 %. To se projevilo také na obratu, který vyrostl na 138 milionů korun (meziročně o 36 %). Silná pozice na trhu firmě umožní v nejbližších měsících otevřít první zahraniční trh. Detaily budou brzy odhaleny.

Čísla jsou důkazem, že si Bosonožka vedla výrazně lépe i v porovnání se zbytkem e-commerce sektoru. Podle čerstvých údajů společnosti Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK), dosáhl český e-commerce sektor v roce 2024 obratu 194 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 5 %. Detailnější čísla navíc ukazují rostoucí popularitu barefoot obuvi především mezi dospělými (meziročně o 60 %). Prodeje ale nadále rostly i u dětské obuvi (o 30 %). Z pohledu počtu zákazníků to znamená překonání hranice 140 000 lidí. O síle značky hovoří i to, že více než 40 % z nich se vrací k Bosonožce pravidelně a nakoupili minimálně dvakrát.

„Růst Bosonožky je důkazem, že kombinace kvalitního sortimentu, odborného poradenství a inovací dobře funguje. Ukazuje také, že naši zákazníci stále více hledají nejen produkty, ale záleží jim na tom, jak s nimi prodejce komunikuje a jaké nadstandardní služby jim nabízí,“ vysvětluje zakladatelka obchodu Zuzana Sovjáková Koubková.

Pro dokreslení úspěšného roku se Bosonožka zaměřila i na další zajímavá čísla z jejího provozu. Její skladníci nachodili během roku při práci pro zákazníky 15 120 kilometrů. Tým Bosonožky v brněnské kamenné prodejně změřil 7 260 dětských nohou a pro dokonalou prezentaci vyfotil 21 400 produktových fotografií. 

Právě poslední číslo ilustruje šíři nabídky Bosonožky, která se v roce 2024 navíc rozrostla o další sortiment, konkrétně přibylo 11 nových značek obuvi. Mezi ty nejprestižnější nové značky patřily Altra nebo Tip Toey Joey.  “Zisk světoznámé sportovní obuvi Altra do naší nabídky je velký úspěch a v roce 2025 máme v plánu přidávat další její modely. Podobně to platí o brazilské značce Tip Toey Joey, která je v ČR exkluzivně jen u Bosonožky, na jejímž vývoji se podílí hned několik odborníků z oboru podologie,” doplňuje Sovjáková Koubková.

Prohloubila se také spolupráce s portugalskou firmou Koel, jež přes Bosonožku zdaleka nejvíce ze všech značek dostupných na e-shopu. I na základě zpětné vazby Bosonožky a jejích zákazníků Koel dokonce změnila technologii výroby bot, kterou je dosaženo maximální možné nepromokavosti. Top 3 nejprodávanějších značek doplňují Froddo a Beda. Dohromady tito tři výrobci přes Bosonožku prodali přes 50 tisíc párů bot.

Spolupráce s předními odborníky je důležitým faktorem nejen pro výrobce bot, ale i pro Bosonožku jako takovou, která vnímá jako zásadní element své práce také vzdělávání veřejnosti o zdravých nohách a správné chůzi. To by nešlo bez spolupráce s fyzioterapeuty a lékaři, kteří pomáhají zákazníkům pochopit, jak barefoot obuv může podpořit jejich zdraví.

Bosonožka také v roce 2024 dále vylepšovala servis zákazníkům. Zavedla bezplatné vrácení zboží, díky kterému zákazníkům ušetřila přes 1,5 milionu korun. Zákaznická podpora funguje až do 21:30, aby měli zákazníci dostatek času na výběr i večer. V možnostech přepravy přibyli noví dopravci. A díky novým skladovým kapacitám (1000 m2) bylo 99 % objednávek odesláno do 24 hodin od objednání. Největší počet objednávek směřoval do Prahy – celkem 11 481 balíčků.